Methode Spel-Maker spreekt managers aan

Bordspellen als relatiegeschenk en als leermiddel

AMSTELVEEN 7-7-2005 -- De Amstelveense ondernemer Bas Kesting lijkt met zijn 'Methode Spel-Maker' een unieke toepassing te hebben gevonden voor bordspellen. Niet alleen laten grote en kleine bedrijven inmiddels spellen door hem maken, ook liggen nu al de eerste contracten in de kluis voor consumentenspellen. Drie maanden geleden bracht Spel-Maker het spel "Diamantino", over het slijpen van diamanten, een relatiegeschenk voor een Amsterdamse diamantair. Deze maand volgen nog eens drie bordspellen, onder andere voor Philips en voor de Nederlandse Vereniging van Dansleraren.


Vier spellen in een half jaar is een mooie oogst voor het jonge bedrijf en het toont aan dat de ondernemer met zijn werkwijze toegevoegde waarde heeft voor veel bedrijven en instellingen. Omdat het bedrijfsproces altijd de basis is voor de spellen kunnen ze prima ingezet worden voor marketingdoeleinden, het dansspel "World of Swing" is daar een typisch voorbeeld van. Maar de spellen worden ook ingezet als training, bijvoorbeeld om resellers bekend te maken met een nieuwe range produkten of om het personeel te laten spelen met nieuwe processen.

Over de consumentenspellen wil de spelmaker nog niet teveel kwijt, maar als alles volgens planning verloopt liggen volgend jaar de eerste spellen in de schappen van de bekende winkelketens. Maar gezien de snelheid waarmee Spel-Maker zich ontwikkelt is het niet uitgesloten dat we deze winter al kennis mogen maken met de eerste spellen. De vernieuwde website www.spel-maker.nl gaat op 8 juli online.