Ingezonden persbericht


BEA Systems neemt Systinet Registry op in Aqualogic productfamilie

Hilversum, 14 juli 2005. Systinet, toonaangevend software leverancier van Service Oriented Architectures (SOA) Governance en Lifecycle Management oplossingen kondigt aan dat BEA Systems de Systinet Business Service Registry zal gaan verkopen als onderdeel van de BEA AquaLogic productfamilie. Onder de voorwaarden van deze wereldwijde overeenkomst zal BEA de Systinet Business Service Registry opnemen in deze, onlangs aangekondigde, productfamilie voor service georienteerde architecturen onder de naam BEA Aqualogic Service Registry.

De Systinet Registry slaat diverse gegevens rond de service op in een centrale business service registry. Informatie over de lokatie van de service, de eigenaar van de service, de versie van de service, of deze service in produktie is, hoe deze moet worden aangeroepen, regelgeving over deze service (zoals de mate van beveiliging, Management, Service Level Agreements) zijn enkele voorbeelden . De Systinet Business Service Registry is de enige registry dat de laatste specificaties van UDDI V3 ondersteund. BEA heeft voor de Systinet Business Service Registry gekozen vanwege de unieke mogelijkheden voor business service governance en lifecycle management.

"Onze klanten zijn op zoek naar een simpele, snelle en op standaarden gebaseerde benadering om een SOA succesvol te ontwerpen en te beheren. De Systinet Registry is hierin een kritisch onderdeel", aldus Mark Carges, CTO van BEA Systems. "We hebben voor Systinet gekozen omdat ze al enkele jaren de toon zetten in SOA en web service technologieën. Door het vergemakkelijken van integratie, inzetten en beheren van composite applicaties en services binnen een SOA zorgen Systinet en BEA ervoor dat de implementatietijd van een SOA significant wordt verkort'.

"De samenwerking tussen BEA en Systinet is een bewijs dat we met onze technologie en bedrijfsstrategie op de juiste weg zitten", aldus Norbert Heijke, Sales & Marketing Director van Systinet Northern and Central Europe. Een business services registry is een essentieel onderdeel van een op services gebaseerde architectuur. Het besluit van BEA om de Systinet Business Service Registry te gaan wederverkopen bevestigd dat we met de Systinet Business Service Registry een toonaangevende positie innemen in de markt."

Over Systinet
Systinet, opgericht in 2000, biedt de basis voor service-georiënteerde architecturen. Met Systinet's bewezen en op standaarden gebaseerde producten kunnen IT-organisaties snel gebruik maken van bestaande IT-investeringen, heterogene systemen met elkaar laten communiceren, en IT beter in lijn brengen met bedrijfsprocessen. Klanten profiteren van een eenvoudiger en snellere manier om de flexibiliteit en slagkracht van IT te vergroten. Zij kunnen daarbij bestaande IT-middelen herbruiken en de waarde van service-georiënteerde architecturen maximaliseren. Systinet heeft ruim 150 Global 2000-klanten, waaronder Amazon.com, T-Mobile, Johnson & Johnson, BMC Software, Interwoven, JP Morgan, Motorola, Defense Information Systems Agency (DISA) en SAIC. Het hoofdkantoor van Systinet is gevestigd in Cambridge, MA; daarnaast heeft het bedrijf kantoren in Parijs en Amsterdam. Systinet heeft 150 werknemers.

Journalisten

Systinet

Norbert Heijke

T: +31 35 646 2630

E: norbert.heijke@systinet.com

Jibe! Marketing Services

Jolanda Prins

T:+31 20 686 6298

E: jprins@jibemarketing.nl

---- --