Ingezonden persbericht


Nieuw serviceconcept haakt in op groeiende behoefte onder Nederlanders en Belgen

Especial Service wijst de weg in Zuid-Spanje

MARBELLA - Naar schatting drie Nederlandse families kopen iedere dag onroerend goed in Zuid-Spanje. Dit aantal zal sterk oplopen nu de babyboomers - grofweg de 'rijke' generatie die tussen 1946 en 1964 werd geboren en binnenkort afzwaait - in aantocht zijn. Specialisten van Deloitte hebben berekend, dat binnen nu en enkele jaren 80.000 ondernemers hun bedrijven gaan verkopen en daarvoor veel geld zullen cashen. Ook deze Nederlanders overwegen om, permanent of semi-permanent, in het zonnige zuiden te gaan wonen. Belangrijke vragen waarvoor velen zich zien gesteld, zijn: waar moeten we beginnen en, vooral, wie is een betrouwbare adviespartner? Om in die behoefte te voorzien, is Especial Service opgericht.

Het primaire doel van Especial Service is om hét serviceadres te zijn voor Nederlanders en Belgen die zich aan de Costa del Sol willen vestigen. Op korte termijn wil de Especial Groep, uitgever van het Spanje-magazine 'Especial', ook in andere delen van Spanje service-units gaan openen. De - vrijblijvende - service die wordt geboden, is veelomvattend en bestaat uit advies over formele procedures (b.v. vergunningen), schoolkeuze, werkgelegenheid en natuurlijk het vinden van geschikte woongelegenheid. Een uniek, maar logisch concept dat inhaakt op de actuele en voorziene hulp- en adviesbehoefte onder Nederlanders en Belgen.

Preferred Suppliers
Om optimaal te kunnen adviseren, heeft Especial Service de handen ineen geslagen met een selectie van Nederlandssprekende ondernemers in Spanje: van advocaten tot beddenspecialisten, van verhuisbedrijven tot fiscalisten, van makelaars tot banken. Especial Service heeft contracten afgesloten met 25 Nederlandse en Belgische ondernemingen, waaronder ook ABN Amro. Deze zogenaamde 'Preferred Suppliers' zijn volgens Mariëtte Niënhaus, general manager van Especial Service, geselecteerd op grond van drie criteria: betrouwbaarheid, imago en professionalisme. De belangstelling voor dit preferred suppliership, een kwaliteitslabel, is groot.

Niënhaus: "Het gaat snel en deze ontwikkeling vormt toch het bewijs, dat er een grote behoefte bestaat aan gecoördineerde hulp en advies. Aan ons de taak om het netwerk zodanig te versterken. dat iedere Nederlander of Belg die overweegt om in Spanje te gaan wonen, werken of recreëren en hulp behoeft bij Especial Service en onze preferred suppliers aanklopt. Zo helpen we Nederlanders en Belgen op weg naar Spanje."

Vertrouwen
Veel 'Lage Landers' hebben al gereageerd. "De vragen en verzoeken variëren enorm. Er zijn mensen die informatie willen over fiscale consequenties van emigratie naar Spanje, schoolkeuze, interieurspecialisten, werkgelegenheid en natuurlijk over onroerend goed. Wat opvalt, is, dat veel mensen die overwegen om hier een vakantiehuis of permanente woning te kopen gewoonweg niet weten waar ze moeten beginnen. Vertrouwen speelt daarbij een grote rol. Especial Service is opgericht om mensen te helpen bij het maken van juiste keuzes. Al onze business partners zijn Nederlandstalig, professioneel en betrouwbaar. Anders gezegd: niemand hoeft meer op zoek naar geschikte partijen. Dat hebben wij al gedaan."

Veruit het vaakst wordt Especial Service benaderd voor advies over onroerend goed. Niënhaus: "Wij inventariseren eerst heel precies de wensen. Vervolgens kijken wij welke van onze preferred suppliers het beste kan helpen. De kust, van Málaga tot Gibraltar, is heel divers wat omgeving en prijzen betreft. Onze mensen en die waar we mee samen werken, kennen iedere heg en steg aan de Costa del Sol. Een goed advies is goud waard en daartoe zijn wij in staat."