Ingezonden persbericht


Edet introduceert 'Mentale Opfris Coach' voor wandelaars Nijmeegse Vierdaagse

Sanitaire én mentale verfrissing voor bezoekers en wandelaars tijdens vierde editie 'Edet Opfris Service'


- PERSUITNODIGING -

Sanitaire én mentale verfrissing voor bezoekers en wandelaars tijdens vierde editie 'Edet Opfris Service'

Edet introduceert 'Mentale Opfris Coach' voor wandelaars Nijmeegse Vierdaagse

Nijmegen, 19 juli - 22 juli - Nederlanders zijn ontevreden over de hygiëne van openbare toiletten, onderzocht Edet op Koninginnedag in Amsterdam. Edet gaat de uitdaging aan met de 'Edet Opfris Service' tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, waar 1,2 miljoen bezoekers en 47.500 deelnemers kunnen rekenen op een gratis, frisse en schone sanitaire wasstraat. Speciaal voor wandelaars introduceert Edet op de tweede en zwaarste dag van het parcours, de 'Mentale Opfris Coach'. Diverse (voormalig) topsporters en acteurs zullen op ludieke wijze uitgeputte deelnemers door de zware momenten trekken en ervoor zorgen dat zij het weer 'op een lopen zetten'.

U bent van harte uitgenodigd de sessies van de 'Edet Mentale Opfris Coaches' bij te wonen. Deze vinden plaats op woensdag 20 juli van 08.00 tot 11.00 uur 's ochtends op 'post twee' langs de wandelroute (Wijchen, zie schema onder aan het persbericht). U kunt ook een bezoek brengen aan één van de zeven 'Edet Opfris Service' stations voor de hoge nood. Een overzicht van locaties is bijgevoegd. Voor vragen ter plaatse kunt u contact opnemen met Susan den Boer op telefoonnummer 06 - 147 85 075.

Mentale opfrisser
Tijdens de vorige editie van de Nijmeegse Vierdaagse haalden 5.000 wandelaars de eindstreep niet, waarvan bijna de helft op de tweede dag uitviel. Blaren, spierpijn, uitputting, honger, dorst, weersontberingen én natuurlijk hoge nood maken de Vierdaagse een zware beproeving voor lichaam en geest. "Wij zijn alle vier de dagen door heel Nijmegen met 190 toiletten aanwezig om verlichting te bieden aan zowel wandelaars als bezoekers met hoge nood. Vaak is er met dit soort grootschalige evenementen namelijk geen schoon toilet te vinden en daar willen we verandering in aanbrengen," aldus Susan den Boer, productmanager van Edet. "Op de tweede dag, doorgaans de dag met verreweg de meeste uitvallers, bieden we langs de route ook een 'Edet Mentale Opfris Service'. Hier worden de wandelaars tijdens hun sanitaire stop live en luidruchtig aangemoedigd door een vakkundig en ludiek team van mental coaches om ook de geest even op te frissen!"

De rol van mental coach wordt vervuld door een mix van acteurs en (voormalig) topsporters. Zij weten vanuit hun topsport alles van mentale weerbaarheid en bijvoorbeeld het lopen van lange afstanden. De sporters zijn dan ook bijzonder geschikt om de geest van moegestreden wandelaars te verfrissen terwijl zij het uiterste van hun lichaam en geest vergen.

Over Edet
Edet is een product van SCA, een internationaal papierbedrijf dat absorberende, hygiënische producten, verpakkingsmateriaal en papier vervaardigt voor consumenten, instituten, de industrie en de retail markt. De jaarlijkse groepsomzet bedraagt ongeveer 10 miljard euro. Begin 2005 had SCA ruim 53.000 werknemers in dienst, verdeeld over 50 landen. SCA heeft beursnoteringen in Stockholm en Londen. Voor meer informatie over de SCA Groep zie www.sca.com.


- EINDE BERICHT -

Noot voor de redactie.