Nederlands Uitgeversverbond

Magazine Executive Program

Dit najaar start het Magazine Executive Program van de Groep Publiekstijdschriften (GPT). Het programma is één van de activiteiten die de GPT de komende maanden opstart om de communicatiekracht van het mediumtype tijdschrift nadrukkelijker onder de aandacht van adverteerders en (media)bureaus te brengen. Met name in een tijd waarin de mediumtypen discussie nadrukkelijker gevoerd gaat worden beschouwt het bestuur van de GPT deze activiteit als een goede en logische investering.
In totaal zullen ca. 25 salesmanagers van de bij de GPT aangesloten tijdschriftuitgeverijen geselecteerd worden, die opgeleid worden tot Magazine Executive. In die rol zullen zij actief en goed gedocumenteerd het mediumtype tijdschrift, afgestemd op de communicatie-doelstellingen van de adverteerder, promoten. Het Magazine Executive Program wordt verzorgd door Tim Lucas van White Lodge Media Ltd., die dit programma in Engeland uiterst succesvol heeft vormgegeven. De reacties vanuit Britse reclamewereld zijn lovend en hebben geleid tot een beter begrip van de communicatiewaarden van tijdschriften versus, of in combinatie met andere mediumtypen.