Magazine Executive Program
Dit najaar start het Magazine Executive Program van de Groep
Publiekstijdschriften (GPT). Het programma is één van de activiteiten
die de GPT de komende maanden opstart om de communicatiekracht van het
mediumtype tijdschrift nadrukkelijker onder de aandacht van
adverteerders en (media)bureaus te brengen. Met name in een tijd
waarin de mediumtypen discussie nadrukkelijker gevoerd gaat worden
beschouwt het bestuur van de GPT deze activiteit als een goede en
logische investering.
In totaal zullen ca. 25 salesmanagers van de bij de GPT aangesloten
tijdschriftuitgeverijen geselecteerd worden, die opgeleid worden tot
Magazine Executive. In die rol zullen zij actief en goed
gedocumenteerd het mediumtype tijdschrift, afgestemd op de
communicatie-doelstellingen van de adverteerder, promoten.
Het Magazine Executive Program wordt verzorgd door Tim Lucas van White
Lodge Media Ltd., die dit programma in Engeland uiterst succesvol
heeft vormgegeven. De reacties vanuit Britse reclamewereld zijn lovend
en hebben geleid tot een beter begrip van de communicatiewaarden van
tijdschriften versus, of in combinatie met andere mediumtypen.
Nederlands Uitgeversverbond