Ingezonden persbericht


Eerste lichting CRM-professionals ontvangt diploma

Amsterdam, 20 juli 2005 - Op zaterdag 9 juli zijn de eerste diploma's Post HBO Leergang CRM uitgereikt aan 56 geslaagden. Vanaf vandaag mogen deze geslaagden officieel RCP achter hun naam zetten, wat staat voor Registered CRM Professional. Dit register van CRM-kundigen is in het leven geroepen door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Het CRM Genootschap. De Post HBO Leergang CRM is opgezet door het opleidingsinstituut Beeckestijn.

De diploma-uitreiking werd opgeluisterd door gastspreker Gerard Wolfs van Robeco. Wolfs was CRM Award winnaar van 2003 en dit jaar DM Man van het jaar. Tijdens de bijeenkomst zette hij de CRM-aanpak van Robeco uiteen, een aanpak waarbij Robeco haar klanten benoemt in meer communicatieve categorieën dan slechts 'nummers'. CRM Genootschap-voorzitter Wil Wurtz is hoofddocent van de Leergang CRM. Hij reikte samen met PIM-voorzitter Hans Molenaar en CRM docent Egbert Jan van Bel de diploma's uit. Sponsors van de opleiding zijn Microsoft, CAP Gemini, Pleon en T-Systems.

In september en oktober starten er weer nieuwe opleidingen voor aankomend CRM professionals. De opleiding duurt vijf maanden. Hoofddocent Wil Wurtz: "Er is veel vraag naar een opleiding die in een overzienbare tijd met veel diepgang door de materie gaat. CRM wordt dan ook belicht vanuit organisatie, marketing, sales, ICT, wetgeving en proces-management. Een complete opleiding, die wordt afgerond met een interessante groepsopdracht. Tijdens de opleiding leer je allerlei CRM-vakgenoten kennen en zie je interessante cases."

Binnenkort start een aantal proefcolleges. De eerste hiervan wordt gehouden op 18 en 31 augustus aanstaande van 16.00 uur tot 18.30 uur aan de Hogeschool van Utrecht. Aanmelden en informatie aanvragen kan via info@beeckestijn.org

CRM Genootschap
Het CRM Genootschap is opgericht als een vereniging waarin alle partijen samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). Het Genootschap verstaat onder CRM: de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt (klant)relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. CRM wordt daarbij gezien als een continue en systematische, organisatieomvattende activi-teit. Daarbij wordt ICT als een ondersteunende factor gezien.

Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, vernieuwing en technologie. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen. Voor meer informatie http://www. pimonline.nl

Beeckestijn Business School
Het Beeckestijn Business School (BBS) is een instituut voor Management Studies. BBS is in 1989 opgericht als netwerkorganisatie door managers en opleidingsspecialisten. Doel van Beeckestijn is het ontwikkelen en aanbieden van hoogwaardige management- en beroepsopleidingen waarbij de opge-dane kennis direct in de praktijk kan worden ingezet, waar nodig in combinatie met coaching en ad-vies. De kennis en ervaring wordt tevens ingezet om opleidingsinstituten en initiatieven te begeleiden in de marktbewerking. Er wordt gebruik gemaakt van de beste docenten uit het bedrijfsleven, universi-teiten en hogescholen. Voor meer informatie http://www.beeckestijn.org