Ingezonden persbericht


Beemster introduceert eersteklas kaas uit de koeling

Echt genieten van verse kaas uit de supermarkt

Westbeemster, 21 juli 2005 - Uit onderzoek van Trendbox naar het koopgedrag van kaas onder consumenten blijkt dat de consument het liefst kaas 'vers van het mes' koopt in een kaasspeciaalzaak of supermarkt. In de supermarkt is verse kaas echter steeds lastiger te vinden, door de sluiting van bedieningsafdelingen. Het gevolg is dat de kaas in folie wordt voorverpakt en daardoor in de loop van de dagen aan smaak inboet. Of dat de kaas verhuist naar het koelmeubel met lang houdbare kaas, dat volgens het onderzoek door de consument ervaren wordt als: 'fabriekskaas met veel plastic'. Beemster heeft nu de ideale oplossing geïntroduceerd: verse kaas uit de koeling, in een verpakking die speciaal is ontwikkeld om de goede smaak van verse kaas te behouden.

Uit het onderzoek is ook gebleken dat de consument graag meer wil weten over kaas. Beemster speelt hier op in door elk van zijn 10 varianten onder te verdelen in categorieën die de kaasbehoefte aangeeft: Dagelijks Genieten, Bewust Genieten en Speciaal Genieten. Bovendien heeft elke variant een eigen smaakomschrijving én gebruiks- en combinatietips. 'Dit soort verpakking bestaat nog helemaal niet, we zijn hiermee uniek', zegt Eric Hulst, directeur van Beemster. 'Door de speciale verpakking blijft de smaak van onze kaas behouden. Op deze manier kunnen we de verwachting van de consument die op zoek is naar een traditioneel, ambachtelijk, vers bereide kaas waarmaken.'

Beemster
In de Beemster doet de tijd gewoon zijn werk. De koeien grazen langer in de wei. En de Beemster kazen worden volgens authentiek recept bereid. Daarna mogen ze in het kaaspakhuis op eigen kracht rijpen. Zo ontwikkelen ze ongestoord hun unieke smaak. In het assortiment voert Beemster de volgende varianten: Dagelijks Genieten (Jong, Jong Belegen, Belegen en Extra Belegen), Bewust Genieten (BeemsterLite Licht Gerijpt, Gerijpt en Old) en Speciaal Genieten (Old, Very Old en X-O-).