Gemeente Moerdijk


De dienstverlening in de gemeente Moerdijk is en blijft tijdens de zomerperiode op het gebruikelijke hoogstaande niveau. Dat stellen burgemeester en wethouders met nadruk in reactie op het beeld dat wordt geschetst door uitlating in de pers. Het
meldingenregistratie-systeem levert het bewijs voor de overtuiging van het college. Sinds het begin van de vakantieperiode is er geen enkele klacht binnengekomen over de dienstverlening.

In BN/DeStem van vandaag, donderdag 21 juli 2005, stelt de heer F. Fakkers, fractievoorzitter van Onafhankelijk Moerdijk, dat de dienstverlening door de gemeente tijdens de vakantieperiode onder de maat blijft. Het college bestrijdt deze mening ten stelligste. Vooral de uitspraak dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd, stoort het college. Burgemeester H.W. den Duijn: ,,Het beleid in de gemeente Moerdijk is er juist op gericht om mensen snel, goed en via één aanspreekpunt van dienst te zijn. Er wordt niemand van het kastje naar de muur gestuurd. Ook niet in de vakantieperiode.

Naar aanleiding van het krantenartikel is vanmorgen opnieuw met aandacht gekeken naar het registratiesysteem voor meldingen. Daaruit blijkt dat wel de gebruikelijke meldingen binnenkomen over bijvoorbeeld de bestrating, wespennesten of een kapotte duobak. Er is echter geen enkele klacht over de dienstverlening.