Gemeente Moerdijk
De dienstverlening in de gemeente Moerdijk is en blijft tijdens de
zomerperiode op het gebruikelijke hoogstaande niveau. Dat stellen
burgemeester en wethouders met nadruk in reactie op het beeld dat
wordt geschetst door uitlating in de pers. Het
meldingenregistratie-systeem levert het bewijs voor de overtuiging van
het college. Sinds het begin van de vakantieperiode is er geen enkele
klacht binnengekomen over de dienstverlening.
In BN/DeStem van vandaag, donderdag 21 juli 2005, stelt de heer F.
Fakkers, fractievoorzitter van Onafhankelijk Moerdijk, dat de
dienstverlening door de gemeente tijdens de vakantieperiode onder de
maat blijft. Het college bestrijdt deze mening ten stelligste. Vooral
de uitspraak dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd,
stoort het college. Burgemeester H.W. den Duijn: ,,Het beleid in de
gemeente Moerdijk is er juist op gericht om mensen snel, goed en via
één aanspreekpunt van dienst te zijn. Er wordt niemand van het kastje
naar de muur gestuurd. Ook niet in de vakantieperiode.
Naar aanleiding van het krantenartikel is vanmorgen opnieuw met
aandacht gekeken naar het registratiesysteem voor meldingen. Daaruit
blijkt dat wel de gebruikelijke meldingen binnenkomen over
bijvoorbeeld de bestrating, wespennesten of een kapotte duobak. Er is
echter geen enkele klacht over de dienstverlening.