21-07-2005
Geen termijn van orde meer voor cliënten Werk en Inkomen
Bent u cliënt bij de afdeling Werk en Inkomen en krijgt u een
uitkering, dan moet u iedere maand een inkomstenverklaring inleveren.
U heeft hiervoor een schema gekregen waarop staat vóór wanneer u dat
steeds moet doen. Als u te laat uw inkomstenverklaring inleverde,
kreeg u een herinneringsbrief, de zogeheten termijn van orde. U werd
dan in de gelegenheid gesteld om alsnog binnen een paar dagen uw
verklaring in te leveren. Hierin is sinds 1 juli 2005 het een en ander
veranderd.
Het college heeft besloten om vanaf die dag geen herinneringsbrieven
meer te sturen, omdat deze procedure te veel administratieve rompslomp
met zich meebrengt en daardoor te veel tijd (en dus geld) kost. Als u
uw inkomstenverklaring na het verstrijken van de vastgestelde datum
inlevert, betekent dit voortaan dat er direct een maatregel wordt
opgelegd van 5% van de uitkering gedurende één maand. Dit is een
verlaging van de uitkering.
Alle cliënten ontvangen in de week van 25 juli, bij de toezending van
de inkomstenverklaring, een informatiebrief over het vervallen van de
termijn van orde. Heeft u vragen over dit besluit, dan kunt u op
werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur bellen met de afdeling Werk en
Inkomen, telefoon (0223) 671111.
Gemeente Den Helder