Ingezonden persbericht


Amsterdam, 28 juli 2005

Lufthansa voegt nieuwe dimensie aan reizen toe

Eersteklas service nu ook op luchthaven München

Parkeerservice, snelle grenspassage en een exclusief verblijfsgebied waar passagiers zich kunnen ontspannen: na de primeur van de eersteklas terminal in Frankfurt zet Lufhansa nu ook op de luchthaven van München de toon in het topsegment. Eersteklas passagiers en leden van HON Circle (de topcategorie van het loyaliteitsprogramma Miles & More) kunnen vanaf vandaag van de nieuwe service genieten. "Onze nieuwe eersteklas terminal en lounges in Frankfurt zijn een groot succes," zegt Carsten Spohr, lid van de raad van bestuur. "We zijn daarom zeer verheugd de service ook aan te bieden aan reizigers die van, naar of via München vliegen. Deze luchthaven, die in een wereldwijd, onafhankelijk onderzoek al lof kreeg voor passagierscomfort, service en kwaliteit, wordt nu nog verder opgewaardeerd." Vanaf Amsterdam Airport Schiphol gaan dagelijks vele vluchten naar München.

De nieuwe eersteklas service begint al voordat de reiziger binnenkomt in Terminal 2. Zo wordt de auto van eersteklas passagiers en HON Circle leden voor hen geparkeerd. Zij kunnen direct inchecken bij de speciale balie. Dat kan voortaan tot 25 minuten voor de vertrektijd; ook dat is nieuw. Deze passagiers boeken nog een flinke tijdwinst dankzij de nieuwe zogeheten 'fast lanes', een snelle, exclusieve passage bij de douane en veiligheidscontrole.

De luchthaven van München biedt nu voor het eerst een exclusief gebied van 150 vierkante meter voor eersteklas passagiers en HON Circle leden. In deze comfortzone nodigen zowel de leunstoelen en televisie, als de bar de gast uit om zich te ontspannen. De persoonlijke service en het uitgekiende menu maken het verblijf op de luchthaven zo aangenaam mogelijk. Bovendien staat er nog een extra service op stapel. Lufthansa hoopt voor het einde van het jaar in München een limousine-service aan te bieden. Net als in Frankfurt brengt de limousine de eersteklas passagiers en HON Circle leden dan van de terminal naar het vliegtuig.

Lufthansa biedt de eersteklas terminal en eersteklas lounges al vanaf 1 december 2004 op de luchthaven van Frankfurt aan. Deze speciale service is zowel voor eersteklas passagiers, als voor HON Circle leden beschikbaar. Laatst genoemde groep bestaat uit passagiers die binnen twee jaar 600.000 HON Circle mijlen sparen. Zij kunnen dat doen op vluchten van Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group, LOT Polish Airlines, Air Dolomiti, Air One en United.

Lufthansa maakt deel uit van Star Alliance. Dit netwerk van luchtvaartmaatschappijen is in 1997 opgericht om passagiers wereldwijd goede verbindingen, soepele aansluitingen en comfortabele vliegreizen te bieden. Alle Star Alliance luchtvaartmaatschappijen samen bieden nu meer dan 15.000 dagelijkse vluchten naar 795 bestemmingen in 139 landen.

Noot aan de redactie
Zie ook: media.lufthansa.com