Algemene Vereniging Van Beroepsjournalisten in België


nieuws

Q-Music verdubbelt marktaandeel
De commerciële zender Q-Music heeft op een jaar tijd zijn marktaandeel verdubbeld tot 14%. Dat blijkt uit de recentste luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Het VRT-marktaandeel van radiozenders is onder de 70% gedoken.

Radio 2 is de enige VRT-zender die zijn marktaandeel het voorbije jaar nog zag toenemen tot 32,7%. In de recentste meting tussen 20 maart en 23 mei stijgt het marktaandeel van Studio Brussel terug met 1% nadat het bij de vorige meting fors gedaald was. Radio 1 blijft echter dalen tot 8,5%. Radio Donna kan 19,7% van de luisteraars verleiden, verleden jaar was dat nog 25,4%.

Q-Music haalt een marktaandeel van 14%, vorig jaar bleef de commerciële zender nog steken op 6,9%. 4FM ging van 4,7% naar 5%. (03/08/2005)