Time : 12:29:16 PM
Date : Monday, August 08, 2005
Sender Name: Inter Partner Assistance

Een terugblik op de maand juli bij bijstandsverlener Inter PartnerAssistance

Inter Partner Assistance kreeg tijdens de voorbije maand juli meer oproepen (+ 6%) en meer dossiers (+ 8,5 %) te verwerken in vergelijking met juli vorig jaar. En voor België is het aantal dossiers zelfs met 10% toegenomen.

Stijging van het totale aantal dossiers
Het aantal medische, technische en woningbijstandsdossiers nam toe in vergelijking met juli 2004:

·Medische dossiers: + 10 %

· Technische dossiers: + 6%

· Woningbijstandsdossiers: + 35%

Binnenlandse dossiers
Kijken we naar de binnenlandse dossiers, dan tonen de statistieken vooral een toename van het aantal woningbijstandsdossiers (+ 35%) in vergelijking met vorig jaar. De onweders van begin en eind juli zullen hieraan niet vreemd zijn. Begin juli werden er 40 maal meer woningbijstandsdossiers geopend dan normaal. Het laatste weekend van juli registreerde het bijstandsplateau een tienvoud van het normale aantal. Vooral de daken kregen het hard te verduren. De onweders en hevige regenbuien zorgden voor weggewaaide dakpannen en verstoppingen in dakgoten, maar ook voor ondergelopen kelders en garages, ...

Buitenlandse dossiers
Bij het aantal buitenlandse dossiers is er een stijging van 5% waar te nemen in vergelijking met vorig jaar. De stijging vertoonde zich voornamelijk voor bijstandsinterventies in Turkije, Duitsland en Portugal. Frankrijk blijft het meest geliefde vakantieland voor de Belg en een belangrijk transitland voor Spanje en Marokko.

Verder vertonen de statistieken een afname (-30%) van het aantal gerepatrieerde voertuigen vanuit het buitenland in vergelijking met juli 2004.

Net zoals vorig jaar hield Inter Partner Assistance ook dit jaar enkele monovolumes klaar in Perpignan die ingezet kunnen worden wanneer het eigen voertuig in de streek rond de 'Autoroute du Soleil' of in het noorden van Spanje immobiel blijkt te zijn ten gevolge van een technisch incident. Zo kan de ganse familie met hun bagage naar ofwel de plaats van bestemming ofwel huiswaarts gerepatrieerd worden.
Bovendien waren de wagens uitgerust met een trekhaak zodat de eventuele aanhangwagen of caravan van de familie in kwestie kon meereizen.

In vergelijking met vorige zomer heeft Inter Partner Assistance in 2005 net voor de grote uittocht haar verzekerden aangespoord hun wagen te laten nakijken. Dit in combinatie met een nieuwer wagenpark en een sterker uitgebouwd netwerk dat in het buitenland meer herstellingen ter plaatse realiseert, zou mogelijk aan de basis kunnen liggen van een groter aantal minder erge technische dossiers.

Inter Partner Assistance, koploper in de bijstandssector, verleent bijstand aan meer dan 3 miljoen verzekerden in België. Inter Partner Assistance is niet alleen een gevestigde waarde op het vlak van technische, medische en woningbijstand, maar ook op vlak van Corporate Mobility en gezondheid is zij een belangrijke speler geworden dankzij de ontwikkeling van allerlei specifieke bijstandsformules.