Time : 12:29:16 PM
Date : Monday, August 08, 2005
Sender Name: Inter Partner Assistance
Een terugblik op de maand juli bij bijstandsverlener Inter PartnerAssistance
Inter Partner Assistance kreeg tijdens de voorbije maand juli meer
oproepen (+ 6%) en meer dossiers (+ 8,5 %) te verwerken in
vergelijking met juli vorig jaar. En voor België is het aantal
dossiers zelfs met 10% toegenomen.
Stijging van het totale aantal dossiers
Het aantal medische, technische en woningbijstandsdossiers nam toe in
vergelijking met juli 2004:
·Medische dossiers: + 10 %
· Technische dossiers: + 6%
· Woningbijstandsdossiers: + 35%
Binnenlandse dossiers
Kijken we naar de binnenlandse dossiers, dan tonen de statistieken
vooral een toename van het aantal woningbijstandsdossiers (+ 35%) in
vergelijking met vorig jaar. De onweders van begin en eind juli
zullen hieraan niet vreemd zijn. Begin juli werden er 40 maal meer
woningbijstandsdossiers geopend dan normaal. Het laatste weekend van
juli registreerde het bijstandsplateau een tienvoud van het normale
aantal. Vooral de daken kregen het hard te verduren. De onweders en
hevige regenbuien zorgden voor weggewaaide dakpannen en verstoppingen
in dakgoten, maar ook voor ondergelopen kelders en garages, ...
Buitenlandse dossiers
Bij het aantal buitenlandse dossiers is er een stijging van 5% waar
te nemen in vergelijking met vorig jaar. De stijging vertoonde zich
voornamelijk voor bijstandsinterventies in Turkije, Duitsland en
Portugal. Frankrijk blijft het meest geliefde vakantieland voor de
Belg en een belangrijk transitland voor Spanje en Marokko.
Verder vertonen de statistieken een afname (-30%) van het aantal
gerepatrieerde voertuigen vanuit het buitenland in vergelijking met
juli 2004.
Net zoals vorig jaar hield Inter Partner Assistance ook dit jaar
enkele monovolumes klaar in Perpignan die ingezet kunnen worden
wanneer het eigen voertuig in de streek rond de 'Autoroute du
Soleil' of in het noorden van Spanje immobiel blijkt te zijn ten
gevolge van een technisch incident. Zo kan de ganse familie met hun
bagage naar ofwel de plaats van bestemming ofwel huiswaarts
gerepatrieerd worden.
Bovendien waren de wagens uitgerust met een trekhaak zodat de
eventuele aanhangwagen of caravan van de familie in kwestie kon
meereizen.
In vergelijking met vorige zomer heeft Inter Partner Assistance in
2005 net voor de grote uittocht haar verzekerden aangespoord hun
wagen te laten nakijken. Dit in combinatie met een nieuwer wagenpark
en een sterker uitgebouwd netwerk dat in het buitenland meer
herstellingen ter plaatse realiseert, zou mogelijk aan de basis
kunnen liggen van een groter aantal minder erge technische dossiers.
Inter Partner Assistance, koploper in de bijstandssector, verleent
bijstand aan meer dan 3 miljoen verzekerden in België. Inter Partner
Assistance is niet alleen een gevestigde waarde op het vlak van
technische, medische en woningbijstand, maar ook op vlak van
Corporate Mobility en gezondheid is zij een belangrijke speler
geworden dankzij de ontwikkeling van allerlei specifieke
bijstandsformules.