Ingezonden persbericht


Persbericht

Gartner positioneert AT&T in leiderskwadrant binnen het Magic Quadrant onderzoek naar Pan-Europese Network Service Providers

Evaluatie op basis van volledigheid van visie en mogelijkheid deze uit te voeren

Den Haag, 9 augustus 2005 - AT&T is door Gartner gepositioneerd in het leiderskwadrant in het rapport 'Magic Quadrant for Pan-European Network Service Providers, 2005'.

Volgens Gartner is een leider een leverancier die nu goed presteert, een duidelijke visie heeft op marktontwikkelingen en actief competenties ontwikkelt voor het behoud van de leidende marktpositie.

Van de vele criteria die Gartner heeft gedefinieerd voor het evalueren van AT&T en andere leveranciers zijn de belangrijkste een lange-termijn strategie, klantgerichtheid, servicekwaliteit, prijsstelling en innovativiteit.

Om zich te kwalificeren voor het Garner 'magic quadrant' moeten leveranciers in tenminste zes Europese landen managed network services bieden en zich richten op grensoverschrijdende netwerken. Leveranciers dienen data networking services te bieden en worden hoger gewaardeerd als zij voice- en convergentiediensten ondersteunen.

"We zijn uitermate tevreden met onze plaatsing in het leiderskwadrant in het Pan-European Network Service Providers rapport van Gartner. Dit is een bevestiging van onze positie als leverancier van complexe netwerkdiensten op zowel lokaal als wereldwijd niveau", aldus Frank Verelst, AT&T Benelux Sales Vice President.

AT&T kondigde onlangs aan dat tussen 2002 en 2005 meer dan $10 miljard werd geïnvesteerd in het vernieuwen van het wereldwijde netwerk en systeemintegratie terwijl de kostenstructuur werd gerationaliseerd en nieuwe diensten werden ontwikkeld.

AT&T bracht eveneens wereldwijde verbeteringen aan in de reeks IP VPN-gebaseerde diensten, hosting, managed services en beveiligingsdiensten zoals Internet Protect (sm). Tegen eind dit jaar zal AT&T de reikwijdte en binnenlandse dekking van het wereldwijde portfolio uitbreiden in belangrijke groeiregio's in Europa, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika, India en China.

AT&T's wereldwijde netwerk in Europa, het Midden-Oosten en Azië (EMEA) bestaat uit ruim 230 service nodes in 32 landen met specifieke toegang tot MPLS-diensten. AT&T's EMEA-gebaseerde diensten omvatten eveneens ruim 4.000 remote access points of presence in 93 landen, inclusief ruim 1.700 WiFi hotspots in 22 landen en 188 wired Ethernet access points in 15 landen binnen EMEA. AT&T biedt in EMEA tevens DSL-diensten in 10 landen en mobiele toegang in 5 landen. Zes van de dertien internationale AT&T internet data centers bevinden zich in Europa: Frankfurt, Amsterdam, Londen, Birmingham, Parijs en Nice.

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een marktplaats tijdens en voor een specifieke periode. Het geeft aan hoe, in de optiek van Gartner, bepaalde leveranciers presteren afgezet tegen de criteria die Gartner voor die marktplaats heeft gedefinieerd. Dat leveranciers, producten of diensten in het Magic Quadrant worden beschreven betekent niet dat Gartner deze aanbeveelt of technologiegebruikers adviseert slechts de leveranciers te kiezen die in het Leaders-kwadrant zijn geplaatst. Het Magic Quadrant is slechts bedoeld als onderzoeksmodel en is niet bedoeld als een specifieke leidraad. Gartner wijst alle aansprakelijkheid af in zaken waarbij impliciet of expliciet naar dit onderzoek wordt verwezen, ook als het gaat om aansprakelijkheid inzake verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. Copyright juni 2005 Gartner, Inc. Gebruikt met toestemming.

Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is toonaangevend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2004 $30,5 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie over AT&T in Europa: www.att.com/emea

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
marald@influx-pr.com