Siebel


Siebel Systems en Novell ontwikkelen open source-platform voor CRM-toepassingen

SAN MATEO, Calif. - 8 augustus 2005 - Siebel Systems en Novell hebben hun onderlinge samenwerking uitgebreid met ondersteuning van businessapplicaties van Siebel Systems op Novell SuSe Linux Enterprise Server 9. Hierdoor zijn organisaties nu in staat om bedrijfskritische Siebel-applicaties op een open source-platform te baseren dat voorzien is van hoogwaardige support, terwijl zij tegelijkertijd kunnen kiezen uit een brede reeks van beschikbare hardware.

Het productontwikkelingsteam van Siebel Systems zal nauw samenwerken met de engineeringafdeling van Novell, zodat optimaal gebruik kan worden gemaakt van Novell's Linux-platform. De samenwerking tussen beide organisaties is gericht op het optimaliseren van Siebel System's reeks van applicaties, zodat de schaalbaarheid en prestaties goed aansluiten op de eisen en wensen van moderne zakelijke organisaties, terwijl tegelijkertijd een lage total cost of ownership wordt gerealiseerd.

"Dit nieuwe initiatief maakt het voor onze klanten mogelijk om gebruik te maken van Novell's Linux-platform voor hun Siebel-projecten", zegt Skip Bacon, vice president technology van Siebel Systems. "Door dit project zijn klanten van welke omvang dan ook in staat om optimaal gebruik te maken van op standaarden gebaseerde vormen van gegevensverwerking. Bovendien kunnen zij nu optimaal profiteren van Novell's volledig geïntegreerde beheervoorzieningen, waardoor zij snel en eenvoudig productiesystemen in gebruik kunnen nemen, kunnen configureren en beheren."

"De keuze van Siebel Systems voor Novell is een bevestiging van het feit dat SuSe Linux klaar is voor gebruik op zware productiesystemen", zegt David Patrick, vice president en general manager Linux, open source platforms and services van Novell. "De combinatie van Siebel Systems toonaangevende CRM-applicaties en de hoofdrol die Novell's hulpmiddelen voor het beheren van infrastructuren spelen, levert innovatieve oplossingen op voor organisaties die succesvol willen opereren in de uiterst concurrerende markten die we vandaag de dag kennen."

Over Novell

Novell Inc is een toonaangevende aanbieder van software en services voor het creëren en beheren van technische infrastructuren. Het concern telt meer dan 50.000 klanten in 43 landen en heeft meer dan twintig jaar ervaring met oplossingen voor het rekencentrum, afdelingen en werkplekken. De zesduizend werknemers, de vijfduizend partners en de supportcentra van Novell richten zich volledig op Linux- en andere oplossingen die gebaseerd zijn op identity management. Meer informatie is te vinden op www.novell.com.

Over Siebel Systems

Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

Meer informatie:

Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Informações da Siebel Systems para imprensa no Brasil:

Conteúdo Comunicação (11) 3093-7800 / 7805 / 7808 Claudio Sá - claudio.sa@conteudonet.com
Ricardo Morato - ricardo.morato@conteudonet.com Rodrigo Garutti - rodrigo.garutti@conteudonet.com www.conteudocomunicacao.com.br

For more information on Siebel Systems solutions and services, please visit our Web site:
CRM - http://www.siebel.com/crm;
OnDemand Solutions - http://www.crmondemand.com; Industry CRM - http://www.siebel.com/industry-crm; Call Center & Service - http://www.siebel.com/call-center; Sales Force Automation - http://www.siebel.com/sales-force-automation;

Marketing Automation - http://www.siebel.com/marketing-automation; Business Intelligence - http://www.siebel.com/business-intelligence; Integration Solutions - http://www.siebel.com/integration-solutions; CRM Services - http://www.siebel.com/crm-services.

Except for the historical information contained herein, this press release contains forward-looking statements that involve risk or uncertainties. Future operating results of Siebel Systems may differ from the results discussed or forecasted in the forward-looking statements due to factors that include, but are not limited to, risks associated with customer relations, such as the availability of Siebel Systems' products and services, customer implementation of products and services, relationships with customers, third-party vendors and systems integrators, concentration of revenues in a relatively small number of customers, existence of errors or defects in products, ability to successfully manage growth, significant current and expected additional competition and the need to continue to expand product distribution and services offerings. Further information on potential factors that could affect the financial results of Siebel Systems are included in Siebel Systems' Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and its other filings with the Securities and Exchange Commission, which are available at www.sec.gov. Siebel Systems assumes no obligation to update the information in this press release.