Asjemenou: Loeki de Leeuw terug op Nederlandse tv

Van zandbeek communicatie

Helmond, 16 augustus 2005

Asjemenou: Loeki de Leeuw terug op Nederlandse tv

Bijna driekwart van de Nederlandse bevolking ziet Loeki graag weer op de buis

Loeki de Leeuw keert terug op de Nederlandse televisie. Het bondig formulerende leeuwtje speelt vanaf 22 augustus de hoofdrol in een nieuwe campagne van Edah-supermarkten.

Loeki de Leeuw was van 1972 tot eind 2004 te zien tussen de verschillende commercials in de STER-reclameblokken. Generaties zijn met Loeki opgegroeid.

Uit onderzoek van Maurice de Hond blijkt nu dat 72% van de bevolking het leeuwtje weer terug wil op televisie. Loeki hoort gewoon bij Nederland. Dat heeft Edah doen besluiten het beestje een comeback te geven.

De reclame-uitingen met Loeki worden geproduceerd in samenwerking met Geesink Studio's, waar Loeki 33 jaar geleden werd geboren. Voor de filmpjes is gekozen voor 3D-animatie, de techniek die ook bij grote Hollywood-producties als 'Finding Nemo' en 'Madagascar' wordt gebruikt.

In zijn nieuwe televisierol is Loeki bij zowel de publieke omroep als de commerciële zenders te zien. Zijn - als gewoonlijk kernachtige - commentaar: 'Asjemenou!'.

Edah en Edah Lekker & Laag

Edah telt momenteel 281 winkels waaronder ruim 60 Edah Lekker & Laag-vestigingen. Edah Lekker & Laag is de toekomstige formule van alle Edah-winkels.

Perscontacten:

Dieuwertje Beerepoot
telefoonnummer: 073 622 38 05, mobiel: 06 53 14 71 41