Ingezonden persbericht


Persbericht

PCM Lokale Media: sterke speler op Zuid-Hollandse advertentiemarkt

Een miljoen brievenbussen in de Randstad, 27 weekbladen die door lezers en adverteerders goed worden gewaardeerd en een scherp advertentietarief. Dat zijn drie voorname ingrediënten waarmee PCM Lokale Media zijn plaats op de Zuid-Hollandse markt moet bewijzen. Op 1 september 2005 gaan de activiteiten van de nieuwe uitgeverij officieel van start.

PCM Lokale Media, waarin Maasstad Weekbladen (MW), de Regionale Nieuwsbladen Groep (RNG) in Midden-Holland en Drechtsteden Weekbladen (DW) samengaan, ontstaat op basis van de wens om de huis-aan-huisbladactiviteiten van PCM Uitgevers samen te brengen in een slagvaardige organisatie. De nieuwe weekbladencombinatie koppelt lokale kracht aan een grootregionale markt. Met sterke titels, waarvan sommige al langer dan 75 jaar bestaan, voorziet de nieuwe uitgeverij in de groeiende behoefte aan goed lokaal nieuws. Als advertentiemedium bieden de weekbladen een fijnmazig netwerk in de Randstad dat klanten in staat stelt om gericht met doelgroepen te communiceren. Lokaal, in combinaties of grootregionaal. Dit biedt ondernemers in het midden- en kleinbedrijf kansen, maar is ook aantrekkelijk voor nationale adverteerders, mediaplanners en reclameadviseurs.

Ronald de Koning is directeur van PCM Lokale Media. Samen met zijn huis-aan-huisbladmanagers Harry Wirtz (MW), Clem Nieuwenhuizen (RNG) en Jack van Aken (DW ) heeft hij de afgelopen maanden hard gewerkt aan de nieuwe organisatie. Een hele klus, vertelt De Koning. ,,In een dergelijk veranderingstraject gaat alles erg snel. Dat heeft gevolgen voor de mensen die hier werken, voor de processen, eigenlijk voor alles. De hele organisatie staat op zijn kop. Maar dat biedt ons wel de kans om met een fris, goed ingericht bedrijf van start te gaan.''

De Koning schat de kansen van PCM Lokale Media hoog in: ,,De titels van de drie weekbladengroepen hebben stuk voor stuk een uitstekende reputatie bij lezers en adverteerders. Meer dan zeventig procent van onze lezers besteedt gemiddeld twintig minuten per week aan onze kranten. Met onze oplage betekent dat een bereik van bijna twee miljoen lezers, die zich in alle sociale klassen bevinden en een brede doorsnede van de samenleving vormen. Daarbij is de belangstelling voor kwalitatief goede weekbladen nog steeds groeiende, zowel onder lezers als adverteerders. Dat is een gezond toekomstperspectief voor onze nieuwe uitgeverij.''

PCM Lokale Media heeft vestigingen in Rotterdam, Alphen aan den Rijn en Dordrecht. Bij de nieuwe weekbladenuitgeverij werken ruim honderd mensen.

Foto:
Ronald de Koning, directeur PCM Lokale Media.