Harmen Scholten nieuwe marketing directeur Smiths Food Group

Smiths food group

Persbericht 31 augustus 2005

Harmen Scholten nieuwe Marketing Directeur Smiths Food Group

MAARSSEN, 31 augustus 2005 - Harmen Scholten wordt per 1 september a.s. Marketing Director Northern Europe (Benelux en Scandinavië)
bij Smiths Food Group in Maarssen.

Harmen Scholten neemt deze functie over van Ted Linehan, die in de Verenigde Staten is benoemd tot Vice President Marketing NCB bij moederconcern PepsiCo.

Harmen Scholten (37) is nu Senior Marketing Manager bij Smiths Food Group, producent van Lay's chips en andere snacks. In zijn nieuwe functie maakt hij deel uit van het NEBU Leadership Team, het managementteam van Smiths Food Group. Hij rapporteert rechtstreeks aan Eugène Willemsen, Algemeen Directeur Northern Europe.

Harmen Scholten werkt sinds begin 2004 bij Smiths Food Group. Als Senior Marketing Manager gaf Scholten leiding aan de ontwikkeling van de Doritos en Smiths Snacks-portfolio. Eerder was hij werkzaam in marketingfuncties bij toonaangevende food-concerns als Friesland Foods en Heineken.

Ted Linehan (37) is gepromoveerd tot Vice President Marketing NCB (Non Carbonated Beverages, niet-koolzuurhoudende dranken) op het hoofdkantoor van PepsiCo in New York. De voorbije twee jaar gaf de ervaren marketeer Linehan leiding aan de ontwikkeling van Smiths' marketingstrategie.


---