Ingezonden persbericht


Persbericht

|Dagtekening    |:|Leidschendam, 31 augustus 2005                      |
|Aan            |:|Marketing- en communicatie-vakpers                  |
|               | |Financiële pers                                     |
Oprichting Stichting Kenniscentrum Educatie & Innovatie (E&I)

DDMA brengt haar activiteiten op het gebied van educatie en innovatie onder in een stichting. De 'Stichting Kenniscentrum Educatie & Innovatie DM' (E&I) stimuleert de kwaliteitsverbetering van marketingcompetenties bij bedrijven en organisaties in Nederland via onderzoek, kennisbeheer en opleidingen. Uitgangspunt van de stichting is een platform beschikbaar te stellen voor de hele (dialogue) marketing-, communicatie en reclamesector. Ook kunnen partijen die geen lid zijn van de DDMA, zoals andere brancheverenigingen en opleidingsinstituten, participeren in de stichting.

De ambitie van E&I

De ambitie van de stichting E&I is het innoveren en ontwikkelen van het vakgebied Marketing, zodat het niveau en de kwaliteit ervan zich met succes kan meten met die van andere landen. Hierdoor krijgen de dienstverleners op dit terrein ook nieuwe kansen met een gunstig effect op de werkgelegenheid in Nederland.

Activiteiten E&I

E&I draagt bij tot de verbetering van de kwaliteit van marketingcompetenties door o.a.:
. Voorlichting te geven met in eerste instantie de nadruk op 'relatiebeheer' en 'dm'.
. Stimulering van onderzoek en de instelling van jaarprijzen voor scripties en andere studies.
. Kennisbeheer met het toegankelijk maken van de beschikbare kennis, het bewerken en verdelen ervan.
. Stimulering van de ontwikkeling van opleidingen die zijn afgestemd op de behoeften van de markt, inclusief stageplaatsen. Daarop aansluitend de certificering van deze opleidingen.
. Stimulering van het volgen van deze opleidingen, o.a. door het verzorgen van subsidies.
. Certificering van bedrijven en andere organisaties die stelselmatig werken aan de verbetering van de marketingkwaliteit.
. Certificering van marketingfuncties.

. Ondanks dat in eerste instantie de nadruk op 'dm' ligt, betreft de nagestreefde ontwikkeling het hele marketingvakgebied.

Over DDMA
DDMA is de belangrijkste vertegenwoordiger van en het platform voor de Nederlandse direct marketing en sales promotion industrie (direct mail, telemarketing, e-commerce en sales promotion). Belangenbehartiging, zelfregulering en verdere ontwikkeling van het vakgebied zijn de belangrijkste doelen. DDMA heeft 220 leden. Meer informatie op over DDMA op www.ddma.nl



Ingezonden persbericht