Time : 10:13:29 AM
Date : Wednesday, October 05, 2005
Sender Name: Hallmark Cards Belgium N.V.

Hallmark Cards nieuwe partner in de strijd tegen borstkanker

SCHOTEN, september 2005 - Op maandag 9 mei 2005 is de Stichting tegen Kanker een samenwerking aangegaan met de bekende producent van wenskaarten, Hallmark Cards België. Hallmark Cards België is onderdeel van Hallmark Cards US, marktleider op het gebied van wenskaarten met in totaal circa 2800 verkooppunten in België. Hallmark Cards zal dit jaar in België Stichting tegen Kanker en in Nederland KWF Kankerbestrijding financieel gaan ondersteunen in de strijd tegen borstkanker.

Hallmark Cards pakt groots uit in de maanden oktober, november en december met een grote Kerstcampagne in samenwerking met de Stichting tegen Kanker in België. Hallmark Cards wordt partner in de strijd tegen borstkanker.

Volgens Algemeen Directeur Hallmark Cards Continental Europe en tevens bestuurder van Hallmark België, Pedro Vermeersch: "De campagne past bij de maatschappelijke betrokkenheid van Hallmark Cards en de houding van de consument in de Kerstperiode. De Kerstperiode is er één welke aanspoort tot het geven aan goede doelen. December is voor velen een maand van overvloed en welbehagen, maar ook een maand waar men zeer nadrukkelijk bezig is met 'de ander'. De ondersteuning van de strijd tegen borstkanker past perfect bij de kopersgroep van Hallmark (Kerst)kaarten. De Stichting tegen Kanker heeft een enorm bereik en een hoge betrokkenheid onder vrouwen: de voornaamste consumenten van wenskaarten."

Hallmark Cards steunt al meerdere jaren in overige landen, zoals Amerika en Australië het goede doel 'de strijd tegen borstkanker'. Pedro Vermeersch: "Op deze wijze willen wij onderschrijven dat Hallmark Cards wereldwijd betrokkenheid heeft bij de samenleving waarvan men deel uit maakt en het gevoel van solidariteit onder de mensen versterken. Wij hebben voor dit goede doel gekozen, omdat borstkanker de meest voorkomende kankersoort onder de Belgische vrouwen is. De wenskaartenconsument (en ontvanger) is immers overwegend vrouw 35+. Binnen deze groep consumenten leeft een sterke betrokkenheid met het fenomeen "borstkanker". 1 op de 10 à 11 Belgische vrouwen komen hiermee direct in aanraking en een nog groter deel heeft hier indirect mee te maken (vriendin, moeder, tante, oma, etc.).
De consument draagt bij aan de strijd tegen borstkanker door de aanschaf van Hallmark Kerstkaarten, maar de consumentenprijzen worden niet verhoogd."

Deze Kerstcampagne wordt landelijk ondersteund door uitgebreid promotie materiaal in de winkels, radiocommercials op Radio Donna en Radio 2, internet en free publicity. Ook op de producten wordt naar het goede doel verwezen, waardoor zowel de verzender als de ontvanger van de Kerstkaart worden bereikt.

Pedro Vermeersch: "Wij zijn als Hallmark Cards trots dat wij een bijdrage kunnen leveren aan de strijd tegen borstkanker. Niet alleen financieel, maar ook door mensen zich meer bewust te laten worden van deze veel voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Wij zijn een samenwerking aangegaan voor 3 jaar waarbij in februari 2006 de eerste cheque overhandigd wordt aan Stichting tegen Kanker."

Wilt u op de hoogte gehouden worden over deze Kerstcampagne dan kunt u zich opgeven voor de speciale Hallmark Nieuwsbrief uitgave, die in het vierde kwartaal van dit jaar uit zal komen. Stuur een mailtje met uw naam en email adres naar rdhand2@hallmark.com (voor België)

Op de Hallmark website (www.hallmark.be) is meer informatie te verkrijgen over deze Kerstcampagne.

///

Over Hallmark Cards Benelux
Hallmark Cards Benelux, de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en België, is marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden miljoenen wenskaarten van Hallmark hun weg naar de consument. Met een assortiment van meer dan 5.000 verschillende producten onderscheidt Hallmark Cards zich van de overige aanbieders op deze markt. Door middel van wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark Cards een bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van gevoelens, zoals liefde en vriendschap. Hallmark Benelux is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark Cards - concern.

Beeldmateriaal:
Foto van de officiële vastlegging van de samenwerking tussen Hallmark Cards en Stichting tegen Kanker is in hoge resolutie te downloaden op http://nl.hallmark.be/stk.aspx.

Onderschrift foto: Officiële vastlegging van de samenwerking tussen Hallmark Cards en Stichting tegen Kanker. V.l.n.r.: Paul Jacquet de Haveskercke (algemeen directeur Stichting tegen Kanker), Pedro Vermeersch (algemeen directeur Hallmark Cards Benelux). (Fotograaf: Marcel Rozenberg)

Voor meer informatie,