Ingezonden persbericht


Persbericht

12 oktober 2005

Klanttevredenheidonderzoek van wezenlijk belang voor verbeteren facilitaire dienstverlening

~ Succesvol analysetraject bij Facility Service bevestigt toegevoegde waarde van onderzoek voor facilitair management ~

De inzet van klanttevredenheidonderzoek verbetert facilitaire dienstverlening aanzienlijk, zo blijkt uit de resultaten die dienstverlener Facility Service behaald heeft met de inzet van SPSS. Facilitaire organisaties krijgen door de toepassing van gericht tevredenheidonderzoek gedetailleerd inzicht in de wensen van klanten, waardoor de dienstverlening optimaal afgestemd kan worden op de behoeften aan facilitaire ondersteuning in alle lagen van de organisatie. Dit blijkt bijzonder doeltreffend voor de bewustwording van het facilitaire proces bij betrokkenen en levert facility managers een grote tijdsbesparing op; of het nu gaat om het merk koffie dat geschonken wordt of de beveiliging van een pand.

Omdat geautomatiseerd onderzoek facility managers op voortdurende basis handvatten geeft ter verbetering van hun service, kunnen ze zich direct richten op de optimale dienstverlening aan de klant. Zo hoeft de facility manager niet meer op zijn intuïtie te vertrouwen, wat nog dikwijls gebeurt, maar onderbouwt hij zijn adviezen met heldere onderzoeksresultaten. Sinds SPSS ingezet wordt bij Facility Service kan de facilitaire dienstverlener steeds meteen gehoor geven aan de specifieke wensen en behoeften die leven binnen een organisatie.

"Het is essentieel om te weten waar onze klanten en hun medewerkers ontevreden over zijn. Op die manier kun je daar direct actie op ondernemen", aldus Ingrid Bulsink, Facility Office Manager bij Facility Service. "Met SPSS toetsen we de kwaliteit van de diensten die we leveren. De resultaten gebruiken we als input om uiteindelijk het facilitaire proces te optimaliseren en de tevredenheid van onze klanten op alle niveaus te verhogen."

"Als facilitaire dienstverlener bied je toegevoegde waarde als je flexibel bent en je diensten kunt afstemmen op de specifieke vraag bij de klant", aldus Frank Passtoors, Country Manager bij SPSS Benelux. "Facility Service heeft goed begrepen dat tevredenheidsonderzoek een uitstekend middel is om beter inzicht te verkrijgen in de wensen van de klant. Met dit inzicht kan de organisatie daadwerkelijk de beste service bieden."

(325 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ: SPSS) is een wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1.300 medewerkers.

Al meer dan 37 jaar stelt SPSS zijn klanten in staat zich beter op hun kernactiviteiten te concentreren en hun prestaties te verbeteren. SPSS' klantenportfolio bestaat uit meer dan 120.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen. Met de software van SPSS kunnen organisaties de interactie met klanten, medewerkers, patiënten, studenten en burgers optimaliseren. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.

Met de geavanceerde oplossingen van SPSS, die elkaar perfect aanvullen, kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van mensen kwantificeren en hier direct op anticiperen. Zo kunnen zij hun strategieën en tactieken vol vertrouwen bijsturen. Meer informatie: www.spss.nl

# # #

Persinformatie

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien of Rian de Wit van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: mariekev / riand@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Wiepke van der Wal van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: wiepke@spss.com http://www.spss.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com