Ingezonden persbericht


Capgemini en Cordys sluiten samenwerkingsovereenkomst

Utrecht/Putten, 13 oktober 2005 - Capgemini Nederland B.V. en Cordys hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Cordys levert binnen deze samenwerkingsovereenkomst zijn Cordys Business Collaboration Platform waarmee bedrijven beschikken over de voordelen van een servicegeoriënteerde aanpak en de IT-efficiency van een Enterprise Service Bus-omgeving (ESB). Capgemini levert de consultancy en projectbegeleiding bij de gezamenlijke projecten bij bedrijven. De samenwerkingsovereenkomst komt voort uit de succesvolle samenwerking bij verschillende projecten bij Interpay, één van de drie grootste payment processors van Europa.

Beide partijen zien veel mogelijkheden om gezamenlijk nieuwe opdrachten te verwerven en uit te voeren, waarbij de geavanceerde technologie van Cordys en de hooggekwalificeerde diensten van Capgemini een sterke combinatie vormen.

"Capgemini beschikt over de vereiste expertise om bedrijven vakkundig te adviseren over onze innovatieve oplossingen. Hierdoor kunnen ondernemingen deze nog beter benutten. Dat onze samenwerking met Capgemini uitstekende resultaten oplevert, blijkt uit de projecten die we samen voor Interpay hebben uitgevoerd", aldus Baan, CEO van Cordys.

Johan Been, Executive Vice-President Operations van Interpay, beaamt dit: "Cordys en Capgemini hebben elkaar perfect aangevuld bij de implementatie van het Cordys Business Collaboration Platform bij Interpay.. Met de Cordys-oplossing spelen we veel sneller in op de marktvraag en door de adviezen van Capgemini zijn we ervan verzekerd dat we het platform optimaal inzetten."

Het Business Collaboration Platform van Cordys is vanaf de grond af ontwikkeld. Hierdoor kan het bedrijf garanderen dat iedere functie in het platform ook functioneert als een service op de Enterprise Service Bus (ESB). Het platform reduceert complexiteit en zorgt voor drastisch lagere kosten van integratieprojecten. Bovendien biedt het een stevig fundament voor de eenvoudige ontwikkeling en inzet van nieuwe event- en procesgedreven applicaties. Met Cordys kunnen bedrijven hun IT-systemen eenvoudiger aanpassen aan veranderingen. Door de bestaande applicaties te koppelen aan een ESB binnen een volledig servicegeoriënteerde omgeving, kan Cordys bestaande functionaliteit hergebruiken. Daarnaast is het mogelijk om bestaande en nieuwe functionaliteit binnen nieuwe event-driven composite-applicaties te combineren.

###

Over Cordys
Cordys (www.cordys.com) is een wereldwijd actief softwarebedrijf. De internetgerelateerde technologie van Cordys verbetert de samenwerking tussen mensen, systemen en organisaties. Dat maakt het voor bedrijven eenvoudiger en goedkoper om in te spelen op de behoeften van hun klanten. De kracht van de oplossingen is dat bedrijven daarvoor hun bestaande systemen niet hoeven te vervangen en dus langer kunnen profiteren van de investeringen die ze gedaan hebben. Cordys maakt bestaande systemen toekomstbestendig tegen een acceptabele prijs en in het tempo van de klant zelf. Cordys telt ruim 575 medewerkers en naast het hoofdkantoor in Putten, Nederland, heeft het bedrijf kantoren in andere landen van Europa en in China, India en de Verenigde Staten.

Over Capgemini
Capgemini, een van de meest toonaangevende aanbieders van consulting-, technology- en outsourcing-diensten ter wereld, werkt op een unieke manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de 'Collaborative Business Experience'. Door zich te richten op gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde, helpt Capgemini bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 60.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2004 een omzet van 6,3 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.capgemini.com.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht