Landstede
Doe-Dag startsein voor servicedienst van studenten ICT
De landelijke Hobby Computer Club (HCC) en de ICT-opleiding van
Landstede Harderwijk gaan samenwerken. Het startsein van deze
samenwerking is een Doe-Dag die
op zaterdag 15 oktober bij Landstede Harderwijk aan het Westeinde
wordt gehouden.
Inmiddels hebben zich ongeveer tweehonderd leden van de HCC aangemeld.
Op de Doe-Dag worden ze rondgeleid door studenten en kunnen ze
workshop volgen.
De aanwezigen kunnen onder meer leren hoe ze cds kunnen branden, hoe
een computer met firewall en Outlook Express werkt. Voor de studenten
is de Doe-Dag ook spannend, want zij mogen workshops uitvoeren.
Dat is ook het leuke van dit project. De mensen die willen leren
werken met computers steken er wat van op. En onze studenten leren op
deze manier hoe ze hun computerkennis kunnen overdragen, zegt Rob
Trappel van communicatie & marketing van de ICT-opleiding Landstede.
Servicebalie
De Doe-Dag is een voorproefje van de samenwerking die in januari van
start gaat. Dan opent een servicedesk de deuren. De servicedesk krijgt
de naam COMP-ICT.
COMP verwijst in deze naam naar meerdere eigenschappen van de
servicedienst; computer, competent, compleet en compatibel. De balie
wordt bemand door studenten ICT van Landstede en is een vraagbaak voor
leden van de HCC en het personeel van Landstede.
We proberen de school om te bouwen tot een werkomgeving. De
servicedesk bestaat uit twee delen: een telefonische helpdesk en een
service balie waar mensen met hun computer en vragen terecht kunnen.
Naast het oplossen van het computerprobleem kunnen de mensen ook wat
extra service van de studenten ICT verwachten. Ze schonen de computer
op en geven tips en aanwijzingen over het computergebruik, vertelt Rob
Trappel. Naast deze twee onderdelen zullen ook regelmatig activiteiten
worden georganiseerd.
Opleidingen ICT
HCC Beginners gebruikersgroep