Gemeente Westervoort

week 42 voor de editie van 19 oktober 2005 Vergaderingen
Welstandscommissie:
Vindt in principe om de 2 weken plaats in elke even week op dinsdagmiddag vanaf 13.30 uur. Op de maandag daarvoor kunt u de agenda inzien bij de afdeling Publiekszaken. Meer informatie over de aanvragen kunt u krijgen bij de afdeling Ruimte & Samenleving, tel. 3179531.
Bouwaanvraag:

* IJsseldijk 90, uitbreiden schuur

Bouwaanvraag 2de fase:

* Emmerik 5, verbouw en uitbreiden sportcomplex Sloopmelding:

* Klapstraat 155, sloop asbest dakplaten
Verleende bouwvergunningen:

* Heilweg 39, plaatsen tuinhuisje

* Het Gilde 30, uitbreiden woning

Overige verleende vergunningen
ontheffingen, vergunningen en toestemmingen verleend: het kappen van 1 Esdoorn in de achtertuin van De Heege 35
Heeft u bezwaar?
besluit is bekendgemaakt bij de aanvrager. Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. De indiener van een bezwaarschrift kan, als er gelet op de betrokken belangen sprake is van spoed, tevens een voorlopige voorziening (zoals schorsing) aanvragen bij de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM te Arnhem. Hiervoor moet u griffierecht betalen. De griffier van de rechtbank kan u over deze kosten informeren.

Wet milieubeheer

Burgemeester en wethouders van de gemeente Westervoort maken bekend dat het navolgende verzoek is ontvangen om een vergunning ingevolge de Wet milieubeheer:

* Advadi Drukkerij, Vlamoven 24 te Arnhem. De aanvraag betreft een oprichtingsvergunning van een drukkerij met als activiteiten het bedrukken van vellen papier en karton door middel van offset drukken op het adres Mollevite 17/19 te Westervoort.

Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn om de gevraagde milieuvergunning te verlenen. Aan de ontwerp-beschikking zijn voorschriften verbonden. Op deze manier zullen de nadelige gevolgen voor het milieu die de inrichting kan veroorzaken, zoveel mogelijk worden beperkt.

Inzien
De aanvraag, de ontwerp-beschikking en alle andere stukken die erbij horen, kunt u van 19 oktober 2005 tot en met 30 november 2005 inzien bij de receptie van het gemeentehuis, Dorpsplein 1 te Westervoort (zie de kop 'Inzien').
U kunt zonder afspraak inzage krijgen op elke werkdag van:
* Iedere werkdag van 08.00 uur tot 12.30uur
* Maandagavond van 18.00 uur tot 20.00 uur
* Woensdagmiddag van 14.00 uur tot 16.00 uur

Buiten deze tijden zijn de stukken alleen in te zien na het maken van een afspraak.

Zienswijze
Binnen 6 weken na de dag waarop de ontwerp-beschikking ter inzage is gelegd kan een ieder schriftelijk zienswijze naar voren brengen. Verzocht kan worden persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Zowel de zienswijze als het verzoek om geheimhouding van persoonlijke gegevens dienen schriftelijk te worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Westervoort, Postbus 40, 6930 AA Westervoort. Daarnaast wordt als daarom wordt verzocht de gelegenheid geboden tot een gedachtewisseling over de ontwerp-beschikking en het mondeling naar voren brengen van zienswijze. De aanvrager wordt dan ook in de gelegenheid gesteld om daarbij aanwezig te zijn. Iedereen die van deze gelegenheid gebruik wil maken kan dit, uiterlijk tot en met 30 november 2005, 12.00 uur, via de afdeling Ruimte en Samenleving, tel. 026-3179514 kenbaar maken.

Alleen belanghebbenden die zienswijze over de ontwerp-beschikking naar voren hebben gebracht kunnen beroep instellen tegen de later vast te stellen definitieve beschikking. Dit geldt niet als redelijkerwijs aangetoond kan worden dat men niet in staat is geweest tot het naar voren brengen van zienswijze of als er nieuwe feiten of omstandigheden zich hebben voorgedaan.

Deze bekendmaking wordt voorgeschreven door de Wet milieubeheer jo. de Algemene wet bestuursrecht.

Nota Wonen en Werken

In de periode van 23 juni tot en met 31 augustus 2005 is het ontwerp van de Nota Wonen en Werken voor de inspraak ter visie gelegd. Op 4 juli 2005 is een informatieavond gehouden. De tervisielegging van de nota heeft acht schriftelijke reacties opgeleverd. De inspraakprocedure is afgerond met een verslag/commentaarnota. Daarin zijn de reacties beknopt weergegeven en zijn deze van een antwoord voorzien. Op onderdelen is het ontwerp van de nota naar aanleiding van de reacties aangepast.. Het eindverslag van de inspraak ligt met ingang van 20 oktober 2005 voor een ieder ter inzage bij de receptie van het gemeentehuis, Dorpsplein 1 te Westervoort (zie de kop 'Inzien'). Deze datum is het officiële einde van de inspraakprocedure. Tegen betaling van de kosten op grond van de Legesverordening kunt u een kopie van het verslag verkrijgen.

Op grond van de gemeentelijke inspraakverordening is het mogelijk om een schriftelijke klacht in te dienen over de wijze van inspraak. Dit moet geschieden binnen veertien dagen na afloop van de inspraakprocedure. Een klacht kan slechts betrekking hebben op de wijze van uitvoering van de inspraakverordening en -procedure; niet op de inhoud van de inspraak. U moet uw klacht richten tot het college van burgemeester en wethouders van Westervoort, Postbus 40 te 6930 AA Westervoort. Voor nadere inlichtingen en/of voor het maken van een afspraak tijdens of buiten de kantooruren, kunt u contact opnemen met de heer E.G.A. van Karnenbeek, van de afdeling Ruimte & Samenleving van de gemeente Westervoort. Hij is telefonisch bereikbaar onder doorkiesnummer (026) 31 79 310.

Inzien

Om stukken in te zien kunt u dagelijks terecht bij afdeling Publiekszaken. Inzage kan op de volgende tijden: Zonder afspraak:

* Iedere werkdag van 08.00 uur tot 12.30uur
* Maandagavond van 18.00 uur tot 20.00 uur
* Woensdagmiddag van 14.00 uur tot 16.00 uur

Buiten deze tijden zijn de stukken alleen in te zien na het maken van een afspraak.

Spreekuur voor grensarbeiders in Nederland en Duitsland

Twee keer per maand worden afwisselend bij het Bureau voor Duitse Zaken in Nijmegen, in De Maaspoort Venlo en bij de Euregio Rijn-Waal in Kleve informatiebijeenkomsten georganiseerd voor (ex)-grensarbeiders.

Geïnteresseerden kunnen terecht voor informatie over sociale verzekerings- en belastingzaken. Adviseurs van diverse Nederlandse en Duitse organen zijn aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Zij kunnen u bijvoorbeeld informeren over de voorwaarden voor het recht op een Nederlandse of Duitse uitkering, ziektekosten of AWBZ, toepasselijke wetgeving, samenloop van Nederlandse en Duitse kinderbijslagrechten, hypotheekrente-aftrek, keuze van belastingplicht en overige belastingzaken. Personen, die naar Duitsland of Nederland verhuizen kunnen met hun vragen ook op het spreekuur terecht. De volgende bijeenkomst vindt plaats in Nijmegen op dinsdag 25 oktober 2005 van 09.00-12.30 uur. De locatie is Sociale Verzekeringsbank/Bureau voor Duitse Zaken, Takenhofplein 4, tel. 024 3431900.

REGIOTAXI KAN

Regiotaxi KAN is een vervoersysteem waarmee u van deur tot deur kunt reizen. Bij flats en andere gebouwen hanteert Regiotaxi KAN de hoofdingang als de deur (tenzij bij de reservering anders is afgesproken). Van u wordt verwacht dat u bij aankomst van het voertuig klaar staat, zodat u direct kunt instappen. Het voertuig blijft maximaal 2 minuten wachten. Heeft u nog niet kenbaar gemaakt dat u er aan komt, dan zal de chauffeur wegrijden nadat hij een berichtje heeft achtergelaten (Ik-was-hier-envelop met hierin uw ritgegevens).

Belservices
Het is handig om te weten dat Regiotaxi KAN er aan komt, zodat u bijvoorbeeld nog even de tijd hebt om uw spullen te pakken en uw jas aan te trekken. Regiotaxi KAN biedt u daarom gratis de 'terugbelservice' aan. Het werkt als volgt: enkele minuten voordat het voertuig bij u aankomt, wordt de terugbelservice door de chauffeur geactiveerd. Hierdoor krijgt u van ons een telefonisch bericht dat het voertuig binnen enkele minuten bij u voor de deur staat. Bij de reservering van uw rit zal, indien nog niet bij ons bekend, gevraagd worden naar uw telefoonnummer. Deze service bieden wij ook aan op mobiele telefoonnummers.

Als de chauffeur merkt dat hij méér dan 15 minuten vóór het afgesproken ophaaltijdstip bij u arriveert, ontvangt u ook een berichtje. Deze zogenaamde 'te vroeg belservice' vraagt u of u ermee akkoord gaat dat u eerder wordt opgehaald. Zo niet, dan wacht de chauffeur tot uw ophaaltijdstip binnen de marges valt, dus een kwartier voor de gevraagde tijd. Ook als de chauffeur merkt dat hij méér dan 15 minuten ná het afgesproken ophaaltijdstip bij u arriveert, ontvangt u een berichtje. Deze zogenaamde 'te laat belservice' laat u weten dat de chauffeur naar u op weg is, maar iets later komt voorrijden.

Calamiteitennummer
Regiotaxi KAN hanteert een ophaalmarge van 30 minuten rond het gevraagde ophaaltijdstip. Dit betekent dat u tussen 15 minuten vóór de door u gewenste vertrektijd en 15 minuten ná de door u gewenste vertrektijd kunt worden opgehaald. Is het voertuig na deze marge nog niet bij u gearriveerd en heeft u nog geen bericht ontvangen via de terugbelservice, dan kunt u contact opnemen met Regiotaxi KAN op het gratis telefoonnummer 0800 - 829 48 35. Via dit telefoonnummer ontvangt u verdere informatie en aanwijzingen met betrekking tot de door u gereserveerde rit.