Rechtbank Groningen


Klantwaarderingsonderzoek 2005 van start bij rechtbank Groningen

De rechtbank Groningen houdt in de maanden oktober en november een klantwaarderingsonderzoek. De uitkomsten kunnen leiden tot verbetering van de dienstverlening.

De gerechten in Nederland werken onafgebroken aan verbetering van dienstverlening. De mening van onze professionele partners en de rechtzoekende burgers is daarbij erg belangrijk. In 10 middelgrote gerechten waaronder de rechtbank Groningen wordt momenteel, onder begeleiding van het bureau Prisma, een klantwaarderingsonderzoek uitgevoerd.

Dit onderzoek is een vervolg op het in 2001 gehouden klantwaarderingsonderzoek op basis waarvan de rechtbank Groningen de dienstverlening op enkele punten heeft aangepast. Voorbeelden hiervan zijn: verkorting van de doorlooptijd van zaken en aandacht voor de telefonische bereikbaarheid en de wachttijden voor aanvang van zittingen. Door opnieuw een klantwaarderingsonderzoek te houden kan worden vastgesteld of deze aanpassingen hebben geholpen.

De uitkomsten van het onderzoek worden naar verwachting in mei 2006 gepubliceerd via deze website www.rechtspraak.nl.

Bron: Rechtbank Groningen Datum actualiteit: 19 oktober 2005 Naar boven