Rechtbank Groningen
Klantwaarderingsonderzoek 2005 van start bij rechtbank Groningen
De rechtbank Groningen houdt in de maanden oktober en november een
klantwaarderingsonderzoek. De uitkomsten kunnen leiden tot verbetering
van de dienstverlening.
De gerechten in Nederland werken onafgebroken aan verbetering van
dienstverlening. De mening van onze professionele partners en de
rechtzoekende burgers is daarbij erg belangrijk. In 10 middelgrote
gerechten waaronder de rechtbank Groningen wordt momenteel, onder
begeleiding van het bureau Prisma, een klantwaarderingsonderzoek
uitgevoerd.
Dit onderzoek is een vervolg op het in 2001 gehouden
klantwaarderingsonderzoek op basis waarvan de rechtbank Groningen de
dienstverlening op enkele punten heeft aangepast. Voorbeelden hiervan
zijn: verkorting van de doorlooptijd van zaken en aandacht voor
de telefonische bereikbaarheid en de wachttijden voor aanvang van
zittingen. Door opnieuw een klantwaarderingsonderzoek te houden kan
worden vastgesteld of deze aanpassingen hebben geholpen.
De uitkomsten van het onderzoek worden naar verwachting in mei 2006
gepubliceerd via deze website www.rechtspraak.nl.
Bron: Rechtbank Groningen
Datum actualiteit: 19 oktober 2005 Naar boven