Chevrolet âs werelds derde grootste merk
(10/28/2005)
Tijdens de eerste negen maanden van dit jaar is Chevrolet er in
geslaagd haar marktaandeel wereldwijd te verhogen naar 6,8 procent.
Daarmee heeft Chevrolet haar positie als het op twee na grootste merk
ter wereld verder weten te versterken. Het positieve resultaat van
Chevrolet is voor een belangrijk deel te danken aan het succes van het
merk in Europa.
In de periode januari â september 2005 verkocht Chevrolet wereldwijd
3.351.242, wat een toename van 228.020 autoâs betekende ten opzichte
van dezelfde periode vorig jaar. Dankzij die verkoopstijging nam het
marktaandeel van Chevrolet wereldwijd toe van 6,6 naar 6,8 procent. In
de Asia-Pacific wist Chevrolet de grootste verkoopstijging te
realiseren, maar liefst 143 procent, terwijl de afzet in Latijns
Amerika, Afrika en het Midden Oosten met 17,8 procent toenam.
Europa
Voor het derde achtereenvolgende kwartaal liet Chevrolet ook in Europa
een opmerkelijke verkoopstijging noteren. Met een totale verkoop van
182.000 autoâs in de periode januari - september 2005 (vergeleken met
143.183 units in dezelfde periode vorig jaar) zijn de verkopen van
Chevrolet Europe met 27% toegenomen. Het Europese marktaandeel is voor
dezelfde periode van 0,91% gestegen naar 1,14%.
Pieter Stokman, Manager Public Relations van Chevrolet Nederland:
âOndanks de daling van de personenwagenmarkt in ons land hebben wij
met het ânieuwe merkâ Chevrolet een stijging weten te bewerkstelligen
van 7%. Met een marktaandeel van ruim 2% is Nederland één van de
best presterende landen van West Europa.â
AutoRai