Groningen gaat studenten werven via weblogs
3 november 2005
Onder de vlag van Er gaat niets boven Groningen, voeren provincie en
gemeente Groningen, de Hanzehogeschool Groningen en de
Rijksuniversiteit Groningen jaarlijks gezamenlijk campagne om
Groningen als studiestad te promoten bij potentiële studenten in het
land. De afgelopen twee jaar werden met succes landelijke radiospots
op Radio 538 ingezet. De komende jaren spelen tien Groninger studenten
de hoofdrol in de campagne. Zij gaan op een speciale site weblogs
bijhouden over hun studentenleven. Via landelijke radiospots wordt de
weblogsite onder de aandacht van de doelgroep gebracht. Groningen is
de eerste stad die de populaire weblogs inzet ter promotie van haar
mogelijkheden als studentenstad, zeker in combinatie met landelijke
radio-ondersteuning. Donderdag 3 november gaat de website online, in
eerste instantie alleen voor aanmeldingen van studenten voor de
weblogs: www.groningerstudieblogs.nl
De tien zogenaamde "bloggers" krijgen dus landelijke bekendheid en een
voorkeursbehandeling in de stad: ze ontvangen regelmatig gratis
kaartjes voor evenementen, openingen, festivals of concerten zodat ze
hierover kunnen schrijven. Op dit moment loopt de wervingscampagne
voor de bloggers met als thema: 'Word ook VIB'(Very Important
Blogger). In de advertentie zien we een student, omringd door media en
fans, uit een limousine stappen. Deze advertentie wordt geplaatst in
de Universiteitskrant (UK) en de hogeschoolkrant De Hanze. De campagne
werd ontwikkeld door Open Communicatiebureau in samenwerking met De
Nieuwe Garde.
3 november 2005
Provincie Groningen