Chevrolet Nederland levert 100.000e auto in Nederland
(11/3/2005)
Chevrolet Nederland heeft de 100.000ste auto in ons land
geïmporteerd. Het betreft hier een Chevrolet Kalos 3-deurs, de
jongste loot aan de stam van het succesvolle automerk.
Pieter Stokman, Manager Public Relations van Chevrolet Nederland: âWij
zijn sinds 1995 actief in Nederland en kunnen terugzien op een jonge,
maar uiterst succesvolle geschiedenis. Sinds begin dit jaar worden
onze producten onder de merknaam Chevrolet op de markt gebracht. Mede
dankzij de samenwerking met General Motors is ons productprogramma in
een rap tempo nagenoeg volledig vernieuwd en voor de nabije toekomst
maakt een aantal nieuwe modellen en uitvoeringen zijn opwachting om op
de markt te verschijnen. Waarbij wij ook actief zullen worden in voor
Chevrolet nieuwe marktsegmenten.â
In het leveringsprogramma van Chevrolet eist de Matiz, die dit jaar
volledig vernieuwd op de markt werd gebracht, de hoofdrol voor zich
op. Met zijn aantrekkelijke vormgeving heeft de Matiz in veel landen
de harten van de kopers van kleine autoâs veroverd. Sinds hij werd
geïntroduceerd in 1998 hebben ruim een half miljoen automobilisten in
geheel Europa gekozen voor de Matiz. De charme van deze compacte
Chevrolet wordt bepaald door de vele praktische aanschafredenen voor
de moderne mini â zoals bijvoorbeeld de standaard
vijfdeursconfiguratie, de enorme binnenruimte voor een auto in deze
klasse, zijn aantrekkelijke prijs en de garantie van drie jaar.
De Kalos 3-deurs is momenteel de op een na best verkochte Chevrolet in
ons land.
Wapenfeiten
Chevrolet Nederland startte haar activiteiten in 1995 tijdens de
AutoRAI, met in het begin 40 dealers, en een jaar later werd al de
eerste mijlpaal van 10.000 verkochte autoâs in Nederland gerealiseerd,
terwijl nummer 50.000 in 2000 wiel aan land zette in Nederland.
De toekomst
Nogmaals Pieter Stokman: âChevrolet heeft altijd gestaan voor
expressieve styling, bewezen technologie, betrouwbaarheid en bovenal
een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Momenteel worden modellen
van Chevrolet, gebaseerd op producten die ontwikkeld zijn in zowel
Noord-Amerika, Europa als in Azië verkocht in 70. Chevrolet is in
Europa uitgegroeid tot het âvalueâ merk van General Motors in
aanvulling op Opel/Vauxhall, Saab en Cadillac.â
AutoRai