Gemeente Heerhugowaard


Telefonisch Informatie Punt

Op woensdag 2 november is het Telefonisch Informatie Punt (TIP) van de gemeente officieel geopend.

Foto van telefoon

Op woensdag 2 november is het Telefonisch Informatie Punt (TIP) van de gemeente officieel geopend. Dit komt de telefonische dienstverlening ten goede. Door TIP wordt de beller namelijk niet meer doorverbonden, maar krijgt hij of zij in de meeste gevallen direct antwoord.

Iedereen die belt naar het algemene nummer, of het nummer van het Informatiecentrum, de afdeling Burgerzaken of het Meldpunt Openbare Ruimte, krijgt een medewerker van Publiekszaken aan de lijn die de vraag direct probeert te beantwoorden. De klant krijgt zodoende maar één persoon aan de lijn. Slechts in beperkte mate wordt er doorverbonden.

Het callcenter moet uitgroeien tot het Informatiepunt van de gemeente waar al het telefoonverkeer binnenkomt en direct beantwoord wordt. Zo zal nog dit jaar aan TIP de afdeling Bouwen en de grofvuillijn worden toegevoegd en komen volgend jaar de overige afdelingen van de gemeente erbij.

3-11-2005