Gemeente Heerhugowaard
Telefonisch Informatie Punt
Op woensdag 2 november is het Telefonisch Informatie Punt (TIP) van de
gemeente officieel geopend.
Foto van telefoon
Op woensdag 2 november is het Telefonisch Informatie Punt (TIP) van de
gemeente officieel geopend. Dit komt de telefonische dienstverlening
ten goede. Door TIP wordt de beller namelijk niet meer doorverbonden,
maar krijgt hij of zij in de meeste gevallen direct antwoord.
Iedereen die belt naar het algemene nummer, of het nummer van het
Informatiecentrum, de afdeling Burgerzaken of het Meldpunt Openbare
Ruimte, krijgt een medewerker van Publiekszaken aan de lijn die de
vraag direct probeert te beantwoorden. De klant krijgt zodoende maar
één persoon aan de lijn. Slechts in beperkte mate wordt er
doorverbonden.
Het callcenter moet uitgroeien tot het Informatiepunt van de gemeente
waar al het telefoonverkeer binnenkomt en direct beantwoord wordt. Zo
zal nog dit jaar aan TIP de afdeling Bouwen en de grofvuillijn worden
toegevoegd en komen volgend jaar de overige afdelingen van de gemeente
erbij.
3-11-2005