Bereikbaarheid bedrijven in Nederland gaat onnodig achteruit
Audiotex nederland b.v.
Nederland telt op dit moment zo'n 22 miljoen telefoonaansluitingen, verdeeld over vaste
aansluitingen en mobiele telefoons. Het aantal telefoons neemt toe, maar de
bereikbaarheid niet. In 2003 werd nog acht procent van de bellers geconfronteerd met een
in-gesprek-toon, dit jaar is dat percentage al opgelopen tot vijftien. Daarnaast staat
'slechte telefonische bereikbaarheid' al lange tijd op de eerste plaats in de top tien
van ergernissen onder consumenten, daar waar het om telefoonverkeer gaat. Met name in het
bedrijfsleven kan het problemen opleveren door het mislopen van oproepen van klanten of
prospects. Om dit probleem te verhelpen en de bereikbaarheid voor de zakelijke markt te
vergroten, heeft Audiotex Nederland B.V. de dienst Call4Action ontwikkeld.
Call4Action (www.call4action.nl), is een laagdrempelig bereikbaarheidspakket voor
ondermeer het MKB. Bovendien is Call4Action uniek in zijn soort. Voor het eerst in
Nederland is het nu mogelijk om via internet een totale IVR-applicatie (Interactieve
Voice Respons) te bestellen en te beheren. Diensten waarvoor in het verleden een beroep
moest worden gedaan op speciale providers, zijn nu eenvoudig online beschikbaar, 7 dagen
per week, 24 uur per dag. Er zijn diverse toepassingen mogelijk zoals het doorschakelen
naar een ander filiaal of contactcenter. Op deze manier wordt de bereikbaarheid naar de
buitenwereld vergroot met als gevolg dat de service naar de klant toeneemt.
De ontwikkelingen omtrent de verminderde bereikbaarheid hebben Audiotex er toe aangezet om
een bereikbaarheidstool te bouwen die voor iedereen betaalbaar is. Jeroen Prinsen, adjunct
directeur van Audiotex Nederland: 'Wij weten uit ervaring dat de consument geen wonderen
verwacht, maar wel bereikbaarheid. Call4Action biedt die bereikbaarheid. Call4Action
bestaat uit een basispakket en verschillende aanvullende modules. Op die manier kan ieder
bedrijf een applicatie samenstellen op basis de gewenste functionaliteit. De mogelijkheden
variëren van een simpele oplossing voor bedrijven om professioneel bereikbaar te zijn
via een 0800-, 0900- of 088-nummer, met bijvoorbeeld de mogelijkheid voor bellers om
buiten kantoortijden een telefoonnummer achter te laten, tot een uitgebreide
contactcenter-applicatie waarbij bellers kunnen worden doorverbonden met diverse
verschillende contactcenters. Het mooie is dat Call4Action binnen 24 uur actief is,
inclusief het servicenummer'.