Bereikbaarheid bedrijven in Nederland gaat onnodig achteruit

Audiotex nederland b.v.

Nederland telt op dit moment zo'n 22 miljoen telefoonaansluitingen, verdeeld over vaste aansluitingen en mobiele telefoons. Het aantal telefoons neemt toe, maar de bereikbaarheid niet. In 2003 werd nog acht procent van de bellers geconfronteerd met een in-gesprek-toon, dit jaar is dat percentage al opgelopen tot vijftien. Daarnaast staat 'slechte telefonische bereikbaarheid' al lange tijd op de eerste plaats in de top tien van ergernissen onder consumenten, daar waar het om telefoonverkeer gaat. Met name in het bedrijfsleven kan het problemen opleveren door het mislopen van oproepen van klanten of prospects. Om dit probleem te verhelpen en de bereikbaarheid voor de zakelijke markt te vergroten, heeft Audiotex Nederland B.V. de dienst Call4Action ontwikkeld.

Call4Action (www.call4action.nl), is een laagdrempelig bereikbaarheidspakket voor ondermeer het MKB. Bovendien is Call4Action uniek in zijn soort. Voor het eerst in Nederland is het nu mogelijk om via internet een totale IVR-applicatie (Interactieve Voice Respons) te bestellen en te beheren. Diensten waarvoor in het verleden een beroep moest worden gedaan op speciale providers, zijn nu eenvoudig online beschikbaar, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Er zijn diverse toepassingen mogelijk zoals het doorschakelen naar een ander filiaal of contactcenter. Op deze manier wordt de bereikbaarheid naar de buitenwereld vergroot met als gevolg dat de service naar de klant toeneemt.

De ontwikkelingen omtrent de verminderde bereikbaarheid hebben Audiotex er toe aangezet om een bereikbaarheidstool te bouwen die voor iedereen betaalbaar is. Jeroen Prinsen, adjunct directeur van Audiotex Nederland: 'Wij weten uit ervaring dat de consument geen wonderen verwacht, maar wel bereikbaarheid. Call4Action biedt die bereikbaarheid. Call4Action bestaat uit een basispakket en verschillende aanvullende modules. Op die manier kan ieder bedrijf een applicatie samenstellen op basis de gewenste functionaliteit. De mogelijkheden variëren van een simpele oplossing voor bedrijven om professioneel bereikbaar te zijn via een 0800-, 0900- of 088-nummer, met bijvoorbeeld de mogelijkheid voor bellers om buiten kantoortijden een telefoonnummer achter te laten, tot een uitgebreide contactcenter-applicatie waarbij bellers kunnen worden doorverbonden met diverse verschillende contactcenters. Het mooie is dat Call4Action binnen 24 uur actief is, inclusief het servicenummer'.