Ingezonden persbericht


persbericht

Verrassend eenvoudige winkelketen wint VISA Retail Jaarprijs 2005

HEMA jaar lang 'beste winkel van Nederland'

Amsterdam, 3 november 2005

HEMA heeft de 'VISA Retail Jaarprijs 2005' gewonnen en mag zich een jaar lang de beste winkelketen van Nederland noemen. HEMA kreeg de prijs omdat 'HEMA verrassend eenvoudig en ongewoon gewoon' is. De prijs werd deze week toegekend door de Stichting Retail Jaarprijs. De uitreiking vond plaats tijdens het 10e jubileumgala in Hilversum.

'Verrassend eenvoudig en ongewoon goed' oordeelde de onafhankelijke deskundige jury onder voorzitterschap van prof. drs. ing. Henk J. Gianotten. 'Dit topmerk dat zich voortdurend vernieuwt en waarbij klanten zich thuis voelen' werd uitgeroepen tot beste winkelketen 2005 van Nederland. Verder sprak de jury zijn lof uit over de 'voortreffelijke resultaten en hoge klanttevredenheid'. Een voorbeeldige winkel die tot het beste behoort wat de Nederlandse detailhandel heeft voortgebracht'. er sprak de jury haar lof uit over 'de voortreffelijke resultaten en de hoge klanttevredenheid. Een voorbeeldige winkel die tot 'HEMA heeft al jarenlang een unieke positie in de Nederlandse detailhandel. Zij is onderscheidend door assortimentmix, evenwicht tussen prijs, kwaliteit en een eigen productontwikkeling. De combinatie van food en non-food producten en diensten is ijzersterk en ongeëvenaard. Zij slaagt er steeds weer in trends en maatschappelijke veranderingen om te zetten in praktische en bruikbare producten en diensten. HEMA heeft een consistente en dynamische winkelformule en is bereid te investeren in vernieuwing van deze formule. Het assortiment, de logistiek en de winkelorganisatie verdient veel lof'.

VISA Retail Jaarprijs
De VISA Retail Jaarprijs is de meest prestigieuze prijs voor de detailhandel en wordt toegekend door de Stichting Retail Jaarprijs, onder aanvoering van voorzitter de heer Otto van Leeuwen. Deze strikt onafhankelijke stichting zonder enige commerciële bindingen, wordt breed gedragen en gecontroleerd door tal van organisaties.

In 2002 en 2003 werd HEMA al door de Nederlandse consumenten uitgeroepen tot beste winkelformule. Ook in 2004 heeft HEMA op andere terreinen belangrijke prijzen gewonnen zoals de NIMA Marketing Jaarprijs; de Nationale Logistiek Prijs voor de logistieke vernieuwingen die de afgelopen jaren zijn doorgevoerd; de P&O Proffie voor succesvol personeelsmanagement en begin 2005 de Sikkensprijs voor kleurgebruik en vormgeving van assortimenten en winkelinrichting.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lenie Goudsmit, tel. 020-3114378
Lenie.Goudsmit@hema.nl

Persinformatie
Bij HEMA komt de klant op de eerste plaats. HEMA is er voor iedereen. Het HEMA-merk staat voor een goede kwaliteit, een lage prijs, en een actuele stijl. HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Vendex KBB. HEMA heeft thans 284 filialen in Nederland, 44 filialen in België en 3 filialen in Duitsland.

---- --