Ogone: "In eerste maand 8 procent van transacties via iDEAL"

Mijdrecht, 3 november 2005 - Ogone geeft aan dat in oktober acht procent van alle e-commerce transacties die het bedrijf heeft verwerkt, via iDEAL loopt. Het nieuwe betalingssysteem is 3 oktober officieel geïntroduceerd. De van origine Belgische payment service provider geeft aan dat het nieuwe betaalsysteem, dat wordt aangeboden door de grote banken, inmiddels goed functioneert en snel aan populariteit wint.

iDEAL is een gezamenlijk online betalingssysteem van de vier Nederlandse banken ABN Amro, ING, Postbank en Rabobank. Sinds begin oktober kunnen internetgebruikers bij een groeiend aantal webwinkels hun online aankopen afrekenen via de internetbankierdienst van hun eigen bank. De vertrouwde online omgeving van de eigen bank zou moeten meehelpen om de perceptie van veilige financiële transacties op internet bij consumenten te verbeteren. iDEAL biedt webwinkeliers bovendien een gegarandeerde betaling. Zij ontvangen direct na afronding van een transactie realtime een bevestiging.

"Bijna elke sector lijkt iDEAL op te pakken. We kunnen aan de hand van de huidige gegevens niet aangeven welke branche voorop loopt. Dit is een goed teken, want blijkbaar heeft het nieuwe betaalsysteem een breed draagvlak", aldus Peter De Caluwe, commercieel directeur van Ogone.

"Hoewel je bij een dergelijke ingrijpende verandering in het online betaallandschap al snel te maken hebt met aanloopproblemen, zijn de reacties uit de markt overwegend positief. Het aanmelden van webwinkels vroeg wat extra tijd, omdat zij moeten beschikken over een contract met de betreffende bank, maar alle partijen hebben dit gezamenlijk snel opgelost. We verwachten dat iDEAL een belangrijke plek tussen andere betaalmogelijkheden zal innemen", concludeert De Caluwe.

Over Ogone
Ogone is één van de Europese marktleiders op het gebied van online betalingsdiensten, met meer dan 5200 klanten in 20 landen. Het bedrijf biedt zowel handmatige als volledig geïntegreerde oplossingen voor het afhandelen van elektronische betalingen op gebieden als e-commerce, postordering, telemarketing en hospitality in business-to-consumer zowel als business-to-business omgevingen. De dienstverlening van Ogone behoort tot de meest uitgebreide op de markt, met omvangrijke transactiefunctionaliteit en backoffice-verbindingen met banken voor lokale en internationale betaalmogelijkheden waaronder Visa, Mastercard, American Express en Diners Club.

Vooroplopend in technologie was Ogone één van de eerste payment service providers die deelnamen in 'Verified By Visa' en 'MasterCard SecureCode'. Met deze protocollen bieden Visa en Mastercard gegarandeerde betalingen. Ogone handelt betalingen af voor gerenommeerde bedrijven als DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom en Theater Carré.

Ingezonden persbericht