Ingezonden persbericht


donderdag 3 november 2005

----------
Deze week (week 44) in FEM Business:

Fins venijn: Hoe Eija Ailasmaa Sanoma weer doet groeien

Sinds de overname door Sanoma, is de glans van uitgever VNU Tijdschriften dof geworden. Een tegenvallende conjunctuur en verwarring over de multimediale strategie kostte topman Pim de Wit de kop. Opvolger Eija Ailasmaa zet haar kaarten op Rusland. Schoktherapie revitaliseert SER
Met de komst van Alexander Rinnooy Kan (ex-ING) lijkt de oer-Hollandse SER nieuw elan te hebben gekregen. Of zijn het de laatste stuiptrekkingen van het poldermodel?

Hansje Brinker gaat commercieel
Door de klimatologische veranderingen en de stijgende zeespiegel krijgen dijkenbouwers het druk. Nederlands watermanagement staat wereldwijd hoog aangeschreven, maar wordt onvoldoende gecommercialiseerd.

Philips zoekt nieuwe vrienden
Het klinkt zo mooi, nieuwe producten door innovatieve eentweetjes met partners. Zo scoorde Philips met Senseo. Maar waar blijft zijn opvolger? De alliantie-strategie van het elektronicaconcern is goed, maar vereist meer durf.

Volgende week:
Top 50 Vrouwen: de machtigste vrouwen in het Nederlandse bedrijfsleven Hoe staat het met het oprukken van vrouwen richting top? 15 pagina's special.

meer informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81

De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte website waarop de vaste abonnees toegang hebben tot het elektronische archief van FEM Business. Tevens verschijnt dagelijks FEM Business Update, de gratis dagelijkse E-nieuwsservice van FEM Business.

Meer informatie: 020 - 515 98 52 / 06-51813881