Gemeente Den Helder

03-11-2005
Vergaderingen
Gemeenteraad vergadert
De gemeenteraad vergadert donderdag 3 november extra. De vergadering begint om 20.00 uur en is in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. Op de agenda staat:

- het voorstel tot vaststelling van het Werkprogramma voor de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders gedurende de periode november 2005 tot en met maart 2006;
- benoeming en installatie wethouders.

Reguliere vergadering
Maandag 7 november heeft de gemeenteraad haar reguliere vergadering. Deze begint om 19.30 uur in de raadzaal. Op de agenda staan onder meer de volgende punten:

- het geven van de straatnaam Bandaplein aan het bedrijventerrein bij de Ambonstraat;

- de wijziging van de huisnummers van de Jhr. Jacob van Veenstraat 48, 50 en 52;

- de wijziging van de huisnummers van de Cornelis van Herwerdenstraat 8 tot en met 20 (even);

- de aanpassing van de Algemene plaatselijke verordening 1996 (terrasvergunningen);

- de vaststelling van het Visiedocument ICT Inzoomen op Informatie;
- de vaststelling van Waterbreed, waterplan voor Den Helder en de financiële gevolgen te betrekken bij de besluitvorming over de voorjaarsnota 2006;

- het inzetten van het saldo van 22.294,81 van de logopedie 2004 voor de uitvoering van het lokaal onderwijsbeleid en integraal jeugdbeleid dat voortkomt uit de kadernotitie Leren doe je overal;
- de vaststelling van het programma danwel overzicht voorzieningen huisvesting onderwijs 2006;

- de vaststelling van de jaarrekening 2004 van de Bestuurscommissie Openbaar Basisonderwijs;

- de vaststelling van de gewijzigde begroting 2005 van de Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs;

- de bekostiging van 69,7 leerwerkplaatsen van Stichting Triton over 2005 tot een bedrag van 774.646,-;

- het initiatiefvoorstel van de fractie Lijst Prins tot herhaling onderzoek door prof. Dr. P.W. Tops;

- de vaststelling van de nota Deelnemingen doorgelicht beleidsnota Verbonden partijen;

- de vaststelling van de evenementennota Den Helder gevierd, de uitvoeringsnota evenementen en de hierin genoemde uitgangspunten;
- de wijziging van de Algemene plaatselijke verordening 1996 vanwege de uitbreiding van de weigeringsgronden voor aanvragen van evenementenvergunningen met bescherming van de natuur en het leefmilieu;

- de vaststelling van de deelsubsidieverordening publieksactiviteiten;
- de besteding van de resterende 25% van het batig saldo van de stichting Projectuitvoering Den Helder;

- de instelling van een noodfonds schuldhulpverlening;
- het aankopen van de voormalige visserijschool aan Het Nieuwe Diep 20;

- het initiatiefvoorstel van CDA, PvdA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie over schuldhulpverlening.

Begrotingsraad
Woensdag 9 november vergadert de gemeenteraad over de begroting 2006. In het Helders Weekblad van 29 september kon u lezen wat de voorstellen voor volgend jaar zijn. Elders in dit Helders Weekblad vindt u een bloemlezing uit de Algemene Beschouwingen van verschillende raadsfracties. De vergadering op 9 november begint om 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis. Op de agenda staat onder meer:

- de vaststelling van de programmabegroting 2006 2009;
- de wijziging van de Verordening op de heffing en invordering van lijkbezorgingsrechten;

- de wijziging van de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten;

- de wijziging van de Verordening op de heffing en invordering van rioolrechten;

- de wijziging van de diverse belastingverordeningen;
- de vaststelling van de Tarievenverordening voor diverse diensten en werkzaamheden door de gemeente;

- de wijziging van de Verordening op de heffing en invordering van onroerende zaakbelastingen.

De stukken die betrekking hebben op de agendapunten kunt u inzien op werkdagen tot en met maandag 7 november tot 16.00 uur bij de Klantenservice in de hal van het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur. U kunt daar ook een agenda van de vergaderingen krijgen. Overigens kunt u uw mening laten horen over onderwerpen die op de agenda staan. Meldt u dit dan tenminste 24 uur van tevoren bij de raadsgriffie, telefoon (0223) 678105, met vermelding van naam, adres, telefoonnummer en het onderwerp waarover u wilt inspreken. Wilt u de vergadering volgen maar bent u niet in de gelegenheid naar het stadhuis te komen? De Lokale Omroep Stichting zendt de bijeenkomst rechtstreeks via de radio uit (kabel FM 89.0 MHz, ether 105.6 MHz).

Dinsdag 8 november: JongerenAdviesRaad
De JongerenAdviesRaad vergadert in kamer 008/010 in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. De vergadering begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder meer:

- functioneren JAR;

- het JAR Handboek;

- de Cultuurnota;

- de stand van zaken over de stadsnieuwspagina, de werkgroepen en de financiële stand van zaken.

De volledige agenda kunt u nalezen op onze website (www.denhelder.nl) onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen. U kunt de agenda ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.