Zorgverzekeraars Nederland
Zeist, 9 november 2005
Zorgverzekeraars starten campagne over nieuwe zorgverzekering
De gezamenlijke zorgverzekeraars gaan de komende weken een
massamediale campagne voeren, met ZN-voorzitter Hans Wiegel en Sylvana
Simons als boegbeelden. Donderdag 10 november start de campagne met
een infomercial op tv. Doel van de campagne is iedereen duidelijk te
maken dat alle zorgverzekeraars vóór 16 december aanstaande een
passend aanbod zullen doen aan hun verzekerden.
Automatisch verzekerd
In de vorm van een tweegesprek maken Hans Wiegel en Sylvana Simons
duidelijk waar de verzekerde op moet letten. Voor 16 december 2005
ontvangt iedereen een aanbod van zijn huidige zorgverzekeraar voor de
nieuwe zorgverzekering. Dit aanbod komt zoveel mogelijk overeen met
ieders huidige verzekeringspakket. Met dit aanbod is iedereen
automatisch verzekerd voor de nieuwe zorgverzekering, zonder dat de
verzekerde iets moet doen. Zorgverzekeraars willen op deze manier een
soepele overgang naar het nieuwe zorgverzekeringsstelsel waarborgen.
Geruststellen
Zorgverzekeraars Nederland heeft tot deze campagne besloten om
ongerustheid bij verzekerden weg te nemen. Uit diverse onderzoeken
blijkt dat veel verzekerden niet weten of en hoe zij volgend jaar
verzekerd zijn. Ondanks de inspanningen van vele partijen, waaronder
de overheid, Belastingdienst, individuele zorgverzekeraars,
patiëntenverenigingen etc, blijft de verwarring bestaan. Met de
campagne willen de zorgverzekeraars meer duidelijkheid geven over de
overgang naar de nieuwe zorgverzekering.
De campagne bestaat uit een infomercial op tv, een radiocommercial en
een advertentie in huis-aan-huisbladen. De campagne loopt van 10
november tot medio december, en wordt mede ondersteund door
www.zorgverzekeraars.nl.