Zorgverzekeraars Nederland


Zeist, 9 november 2005

Zorgverzekeraars starten campagne over nieuwe zorgverzekering

De gezamenlijke zorgverzekeraars gaan de komende weken een massamediale campagne voeren, met ZN-voorzitter Hans Wiegel en Sylvana Simons als boegbeelden. Donderdag 10 november start de campagne met een infomercial op tv. Doel van de campagne is iedereen duidelijk te maken dat alle zorgverzekeraars vóór 16 december aanstaande een passend aanbod zullen doen aan hun verzekerden.

Automatisch verzekerd
In de vorm van een tweegesprek maken Hans Wiegel en Sylvana Simons duidelijk waar de verzekerde op moet letten. Voor 16 december 2005 ontvangt iedereen een aanbod van zijn huidige zorgverzekeraar voor de nieuwe zorgverzekering. Dit aanbod komt zoveel mogelijk overeen met ieders huidige verzekeringspakket. Met dit aanbod is iedereen automatisch verzekerd voor de nieuwe zorgverzekering, zonder dat de verzekerde iets moet doen. Zorgverzekeraars willen op deze manier een soepele overgang naar het nieuwe zorgverzekeringsstelsel waarborgen.

Geruststellen
Zorgverzekeraars Nederland heeft tot deze campagne besloten om ongerustheid bij verzekerden weg te nemen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel verzekerden niet weten of en hoe zij volgend jaar verzekerd zijn. Ondanks de inspanningen van vele partijen, waaronder de overheid, Belastingdienst, individuele zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen etc, blijft de verwarring bestaan. Met de campagne willen de zorgverzekeraars meer duidelijkheid geven over de overgang naar de nieuwe zorgverzekering.

De campagne bestaat uit een infomercial op tv, een radiocommercial en een advertentie in huis-aan-huisbladen. De campagne loopt van 10 november tot medio december, en wordt mede ondersteund door www.zorgverzekeraars.nl.