Gemeente Doesburg
week 45-2005
Nieuws uit het stadhuis, d.d. 9 november 2005, week 45.
OPENBARE VERGADERINGEN
Raadscommissie Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu
In deze rubriek van de vorige week hebt u de aankondiging gezien van
de vergadering van deze commissie met daarbij de agendapunten op
woensdag 9 november 2005. Mede naar aanleiding van de op woensdag jl.
gehouden informatieavond in De Waag over de planvorming m.b.t. de
Koppelweg e.o. is besloten de vergadering van de commissie
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu op 9 november a.s.
geen doorgang te laten vinden en deze te verplaatsen naar donderdag 17
november a.s. te 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis.
Zij die zich hebben aangemeld als insprekers voor de vergadering van 9
november, behoeven dit niet opnieuw te doen. Automatisch worden zij
geplaatst op de insprekerslijst voor de vergadering van 17 november
2005. Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met W. Stoppels,
tel. 481320.
BOUWEN EN WONEN
Vrijstellingsprocedure kringloopcentrum Leigraafseweg 37a
Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend op 1 november
2005 vrijstelling en bouwvergunning te hebben verleend voor de verbouw
en ingebruikname van het pand aan de Leigraafseweg 37a als
kringloopcentrum.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden
tegen bovengenoemde besluiten binnen 6 weken na bekendmaking, een
bezwaarschrift worden ingediend. Een bezwaarschrift dient gericht te
worden aan burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te
Doesburg. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten
minste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Dit bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.
Tegelijkertijd kunt u de voorzieningenrechter van de
Arrondissementsrechtbank, postbus 9030, 6800 EM te Arnhem verzoeken
een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet
op uw belangen, dat vereist.
Aanvraag bouwvergunningen
De volgende aanvragen om bouwvergunning zijn ontvangen op:
27-10-2005, Verhuellweg 3: gedeeltelijk veranderen van een magazijn
(intern);
28-10-2005, Seringenlaan 48: veranderen van een woning door het
aanbrengen van een vaste trap;
1-11-2005, Looiersweg 0: oprichten van een appartementencomplex met 21
appartementen;
2-11-2005, Gasthuisstraat 7: wijzigen van een rijksmonument;
2-11-2005, Magnolialaan 54: gedeeltelijk veranderen van een
stallingsruimte voor gebruik als kapsalon.
Aanvraag sloopvergunningen
De volgende aanvraag om sloopvergunning is ontvangen op:
27-10-2005, Verhuellweg 9: vernieuwen van vier asbestgolfplaten door
asbestvrije golfplaten.
Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen
dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de
uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden
gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.
Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de
vergunning verleend op:
31-10-2005, Van Brakellaan 36: vergroten van een woning;
1-11-2005, Van Brakellaan 37: vergroten van een woning;
1-11-2005, Verhuellweg 3: gedeeltelijk veranderen van een magazijn
(intern);
1-11-2005, Meipoortstraat 48: gedeeltelijk vernieuwen, veranderen van
3 gevelkozijnen (aan de achterzijde);
03-11-2005, Seringenlaan 48: veranderen van een woning door het
aanbrengen van een vaste trap;
03-11-2005, Seringenlaan 66: veranderen van een woning door het
aanbrengen van een vaste trap.
Verleende sloopvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor het volgende sloopplan
vergunning verleend op:
31-10-2005, Verhuellweg 9: vernieuwen van vier asbestgolfplaten door
asbestvrije golfplaten.
Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de
openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden
ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en
Economische Ontwikkeling.
Welstand (subcommissie) te Doesburg
De eerstvolgende zitting van de rayonarchitect van de
welstandscommissie is gepland op dinsdag 15 november 2005 vanaf 9.00
uur in het stadhuis van Doesburg. Tijdens deze openbare zitting zullen
de nieuw ontvangen bouwplannen en andere verzoeken aan de
rayonarchitect van de welstandscommissie worden voorgelegd.
De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden
opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362).
OVERIGE VERGUNNINGEN
Aan het Leger des Heils is op grond van de Algemene Plaatselijke
Verordening onder voorwaarden vergunning verleend voor het houden van
een collecte middels een kerstpot op 10 en 17 december 2005 op de
kruising Ooipoortstraat/Meipoortstraat.
BEZWAARSCHRIFTEN
Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van
bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het
bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur,
Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan
(u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u
telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt zich dan wenden tot de heer D.J. Lokhorst (tel. 0313 481 324).
VERKEER
Tijdelijke verkeersmaatregelen i.v.m. de intocht van Sinterklaas op
zaterdag 19 november 2005.
Burgemeester en wethouders van Doesburg brengen ter openbare kennis,
dat zij in verband met de organisatie van de intocht van Sinterklaas
door de Doesburgse ondernemersvereniging in de binnenstad van Doesburg
hebben besloten op zaterdag 19 november 2005 de volgende tijdelijke
verkeersmaatregelen te treffen:
1. Tussen 12.45 en 13.45 uur zal de Hanzeweg van beide zijden
afgesloten worden: ter hoogte van de Hanzeweg/Veerpoortwal en op de
Contre Escarpe nabij de inrit van de parkeergarage worden dranghekken
en de verkeersborden C1 (geslotenverklaring voor bestuurders)
geplaatst.
2. Tussen 13.00 en 14.30 uur afsluiting voor alle verkeer rondom de
hoofdingang van het stadhuis, een deel van de Roggestraat tussen de
Koepoortstraat en de Ph. Gastelaarstraat.
3. Tussen 09.00 en 15.00 uur een parkeerverbod in de Roggestraat aan
de oneven genummerde zijde van de huisnummers 1 tot en met 7.
4. aan de optocht toestemming te verlenen het eenrichtingsbord te
negeren om vanuit de Helmigstraat linksaf de Zandbergstraat in te
slaan.
De route van de optocht zal zijn: Contre Escarpe, Hanzeweg,
Bleekerskade, Veerpoortdijk, Korte Veerpoortstraat, Veerpoortstraat,
Roggestraat, Gasthuisstraat, Bergstraat, Meipoortstraat,
Zandbergstraat, Ooipoortstraat, Helmigstraat, Zandbergstraat,
Meipoortstraat, Kerkstraat, Markt, Kosterstraat tot aan het kruispunt
Kerkstraat.
Vergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening:
Aan de Sinterklaascommissie van de Doesburgse ondernemingsvereniging
is onder voorwaarden vergunning verleend om op 19 november 2005 de
jaarlijkse aankomst en intocht van Sint Nicolaas te organiseren tussen
9.00 en 17.00 uur.
OVERIGE MEDEDELINGEN
OPROEP VRIJWILLIGERSPRIJS 2005
Zoals voorgaande jaren, zal ook dit jaar de Hens van der
Wal-vrijwilligersprijs worden uitgereikt door de gemeente Doesburg.
In plaats van het aanschrijven van verenigingen en organisaties roept
de jury deze keer de inwoners van Doesburg op om zélf een individuele
vrijwilliger te nomineren voor deze prijs.
Eisen voor nominatie:
* het moet gaan om een persoon die zich belangeloos inzet door zorg
te verlenen aan een naaste (bijv. het verzorgen van een
familielid, buurman, etc.);
* deze persoon verleent de zorg niet namens een
vrijwilligersorganisatie voor deze bepaalde situatie;
* de genomineerde dient inwoner te zijn van de gemeente Doesburg.
Aanmelding
Kent u iemand die aan al deze voorwaarden voldoet en wilt u diegene
graag in het zonnetje zetten voor hetgeen hij/zij doet, dan kunt u
zijn/haar gegevens en een beschrijving van de situatie vóór 23
november 2005 doorgeven per e-mail aan juliette.vree@doesburg.nl of
per post, te adresseren aan:
Gemeente Doesburg
t.a.v. Juliëtte Vree
Postbus 100
6980 AC DOESBURG
Vermeldt de naam en contactgegevens van de vrijwilliger, de
activiteiten die hij/zij onderneemt waardoor hij/zij het verdient om
in aanmerking te komen voor de Vrijwilligersprijs 2005 (wie wordt door
hem/haar verzorgd en op welke manier) en uw eigen contactgegevens
(naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres) zodat contact
met u kan worden opgenomen voor nadere details.
Procedure
Alle inzendingen zullen worden besproken door de jury, bestaande uit
de heer G. Peters (namens de DOV), mevrouw H. ten Dolle (namens de
lokale pers), en de heer H. Haccou (namens de Gestichten van
Weldadigheid). Uiteindelijk zullen zij uit alle inzendingen één
winnaar kiezen.
De Vrijwilligersprijs is een jaarlijks terugkerend fenomeen -bedoeld
om aandacht te schenken aan de vele vrijwilligers die Doesburg rijk
is- en bestaat uit de uitreiking van de Hens van der Wal-ring en een
bedrag van 455,-. Deze uitreiking gebeurt in samenwerking met de
stichting WIND.
De uitreiking van de Hens van der Wal-vrijwilligersprijs 2005 zal
plaatsvinden op dinsdag 13 december a.s. om 19.30 uur in de
Raadskelder van het stadhuis te Doesburg.
4e NIEUWSBRIEF DE OOI
Deze vierde nieuwsbrief gaat over De Ooi en informeert over de laatste
stand van zaken over de komende werkzaamheden in deze wijk.
Via bewonersbrieven en informatieavonden zijn de wijkbewoners
geïnformeerd en hebben zij kunnen meepraten over de plannen van
Woonservice IJsselland en de gemeente Doesburg.
Deze wijk wordt ingericht als een 30 Km-zone gebied en het Burg.
Keiserplein wordt ingrijpend veranderd. De riolering wordt voor een
deel vernieuwd en gerenoveerd.
Deze nieuwsbrief is een gezamenlijk initiatief van Woonservice
IJsselland en gemeente Doesburg.
De Ooi Doesburg
Revitalisering Burgemeester Keiserplein
De steigers bij de nieuwbouw van de 21 woningen op het plein zijn
verwijderd en de buitenzijde van het gebouw is bijna gereed.
De planning van de aannemer verloopt voorspoedig en men is volop met
de afbouw van de woningen bezig. Dit betekent dat de woningen eind
november (ca. week 47) aan Woonservice IJsselland worden opgeleverd en
dat de toekomstige bewoners een week later de sleutels kunnen
ontvangen.
Een voorwaarde vóór uitgifte van de sleutels is, dat de woningen
bereikbaar moeten zijn en dat er een parkeerplaats moet zijn.
Hiervoor is aan de Hoornstra Infrabouw opdracht verstrekt om het hele
plein te herinrichten.
In de eerste week van oktober is gestart met het opnemen van de oude
bestrating en zijn voorbereidingen getroffen voor de aanleg van een
nieuw riool. Tevens zullen de Nutsbedrijven (gas, water en elektra)
hun kabels en leidingen leggen. Deze werkzaamheden worden in twee
fases uitgevoerd.
Allereerst wordt het gedeelte waar nu nog het bouwterrein is,
herstraat en voorzien van een ondergrondse vuilcontainer. Als dit
gereed is, wordt het overige deel van het plein opgepakt en zal onder
andere de grote boom (plataan) bij het Cultureel Centrum worden
verplaatst, daarna wordt de bestrating in fases aangebracht zodat alle
woningen, winkels en het Cultureel Centrum bereikbaar blijven.
Voor de bewoners en gebruikers van aanliggende panden wordt getracht
de overlast tot een minimum te beperken. Indien nodig zullen de
aannemer en Woonservice IJsselland in overleg gaan met de betrokken
bewoners en gebruikers om de bereikbaarheid te waarborgen.
De planning van Hoornstra geeft aan, dat de werkzaamheden in de 2e
week van december gereed zijn. Uiteraard als het weer gunstig is.
Groot onderhoud riolering
Op donderdag 21 april jl. is er een inloopavond geweest. De plannen
voor rioolvervanging en aanleg 30 Km-zone konden hier worden bekeken.
Begin mei is de aannemer gestart met het vervangen van riolen in de
Esdoornlaan.
In totaal wordt een derde van de riolen, ongeveer 3,5 km, in De Ooi
vervangen. Daarnaast zal ongeveer 1 km riolering worden voorzien van
een nieuwe kunststofvoering. Hierbij zal de weg niet worden
opengebroken.
Momenteel zijn de werkzaamheden in het gebied gelegen tussen de
Looiersweg en de Goudenregenstraat bijna afgerond. De bestrating in de
Esdoornlaan was eind oktober gereed. In dit gebied zijn tevens, van
ruim 100 woningen, de regenpijpen afgekoppeld van het vuilwaterriool.
In december wordt gestart met het afkoppelen van de daken van de flats
aan de Koppelweg en de Goudenregenstraat. Hiervoor dienen er onder
andere werkzaamheden te worden verricht in de garageboxen. Betrokkenen
worden hierover tijdig geïnformeerd.
Momenteel wordt gewerkt in het gebied gelegen tussen de
Goudenregenstraat en de Magnolialaan. De Koppelweg, een deel van de
Begoniastraat en de Chrysantenstraat zijn inmiddels voorzien van een
nieuw riool. Begin november zal in deze straten weer nieuw asfalt
worden aangebracht. Op 11 november zal ook de bus van Connexxion de
route door de Goudenregenstraat weer gaan rijden.
Eind oktober is gestart met de aanleg van een nieuw riool in het
noordelijke deel van de Begoniastraat, de Edelweiszstraat, en het
laatste deel van de Seringenlaan.
Begin januari zal het riool in de Magnolialaan tussen Den Helder en de
Goudenregenstraat, een deel van de Goudenregenstraat, Lijsterbeslaan
en Forsythiastraat worden vervangen.
Als laatste worden de verkeersmaatregelen voor de 30 Km-zone,
waaronder het aanbrengen rode fietsstroken (zie inrichting 30 Km-zone
gebied) aangebracht.
De werkzaamheden in deze wijk zullen hiermee in april van het volgende
jaar in zijn geheel zijn afgerond. Dit is later dan gepland en heeft
te maken met het feit dat er tijdens de uitvoering de werkwijze van
de aannemer is aangepast. Ook wordt er meer werk verricht.
Inrichting 30 Km-zone gebied
Het inrichtingsplan is definitief en is na een informatieavond en in
overleg met de wijkraad tot stand gekomen. Het bestaat op hoofdlijnen
uit het maken van vier snelheidsremmers bij de entrees van De Ooi, te
weten: Den Helder/ Magnolialaan, Koppelweg/Looiersweg, Mgr.
Bekkerslaan/Forsythiastraat en Looiersweg ter hoogte van de Oude
IJssel. Hiermee wordt de overgang van 50 km regime naar een 30 Km
regime duidelijk herkenbaar.
Er komen rode fietsstroken op de Koppelweg, gedeelte tussen B.
Ubbinkweg tot aan de Looiersweg, op Den Helder, Mgr. Bekkerslaan en de
Looiersweg, gedeelte Oranjesingel tot aan de Oude IJssel. Daarnaast
komen op een aantal plaatsen snelheidsremmende maatregelen in de vorm
van een zogenaamde punaise (een ronde drempel).
Informatieverstrekking
Iedere morgen tussen 09.00 en 09.30 is het directieverblijf aan de
koppelweg (op het terrein van Dremefa) open voor belangstellenden. De
opzichter, de heer R. Jolink is dan aanwezig om informatie te
verstrekken over het project.
Ook kan men, in het geval van dringende vragen, de heer Jolink
telefonisch bereiken onder nummer 06-54245094.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met:
heer J. Loskamp van Woonservice IJsselland, tel. (0313) 490800,
algemeen@stwoonserviceijsselland.nl en
de heer C.J. Duindam van de gemeente Doesburg, tel. (0313) 481369,
cees.duindam@doesburg.nl
---
De organisatie van Doesburg kent een platte structuur, die o.a.
gestoeld is op de principes van integraal management en zelfsturende
clusters. Bij de gemeente werken ruim 100 mensen.
Voor de cluster Bestuursondersteuning, Communicatie en Strategie zijn
wij op zoek naar een
MEDEWERKER (WIJK)COMMUNICATIE EN VOORLICHTING v/m
voor 20 uur per week
spilfunctie tussen burger en organisatie
Hoofdtaken
1. Wijkcommunicatie
onderhouden van contacten met de wijk (wijkraden; wijkbewoners) op
het gebied van wijkgericht werken, faciliteren bij de vertaling
van activiteiten en plannen naar de gemeente, aanspreekpunt bij
vragen vanuit de wijk, participeren in inspraak en
voorlichtingsprocessen in de wijk
2. Functioneel beheer website
redactionele verantwoordelijkheid voor de gehele website
3. Algemene communicatie
ondersteunen bestuurders en ambtenaren bij perscontacten,
ondersteunen bij het maken en uitvoeren van communicatieplannen,
organiseren van voorlichting, opstellen van persberichten
Wij vragen
* Relevante afgeronde MBO opleiding
* Sterke communicatieve en redactionele kwaliteiten
* Overtuigingskracht
* Analytisch vermogen
* Gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen
* Kennis van mediawerkzaamheden en van gemeentelijke processen
* Flexibele instelling t.a.v. werktijden (er dient rekening te
worden gehouden met werkzaamheden buiten de reguliere
kantoortijden).
Wij bieden
Een leuke afwisselende baan. Afhankelijk van kennis, ervaring en
opleiding bieden wij een salaris tot maximaal 2.830,00 per maand (
functieschaal 8) bij een 36-urige werkweek, volgens de Collectieve
arbeidsvoorwaarden voor de sector gemeenten (CAR), salarispeil juni
2005.
De gemeente biedt naast de gebruikelijke rechtspositieregelingen goede
secundaire arbeidsvoorwaarden zoals variabele werktijdenregeling,
goede studiemogelijkheden, een fiets-privéregeling en een
spaarloonregeling.
Aanvullende informatie
Wij hanteren een drierangenstelsel van aanloop , functie en
uitloopschaal
Informatie
Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Marion Curfs of
Rik Koolhof; P&O adviseurs telefoon 0313-481313.
Solliciteren?
Schriftelijke sollicitaties kunnen onder vermelding van de functie,
voor 21 november a.s. gericht worden aan de Gem. Doesburg t.a.v.
cluster P & O, Postbus 100, 6980 AC Doesburg, o.v.v. communicatie
medewerker.
---
*