Gemeente Doesburg


week 45-2005

Nieuws uit het stadhuis, d.d. 9 november 2005, week 45.

OPENBARE VERGADERINGEN
Raadscommissie Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu In deze rubriek van de vorige week hebt u de aankondiging gezien van de vergadering van deze commissie met daarbij de agendapunten op woensdag 9 november 2005. Mede naar aanleiding van de op woensdag jl. gehouden informatieavond in De Waag over de planvorming m.b.t. de Koppelweg e.o. is besloten de vergadering van de commissie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu op 9 november a.s. geen doorgang te laten vinden en deze te verplaatsen naar donderdag 17 november a.s. te 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis. Zij die zich hebben aangemeld als insprekers voor de vergadering van 9 november, behoeven dit niet opnieuw te doen. Automatisch worden zij geplaatst op de insprekerslijst voor de vergadering van 17 november 2005. Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met W. Stoppels, tel. 481320.

BOUWEN EN WONEN
Vrijstellingsprocedure kringloopcentrum Leigraafseweg 37a Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend op 1 november 2005 vrijstelling en bouwvergunning te hebben verleend voor de verbouw en ingebruikname van het pand aan de Leigraafseweg 37a als kringloopcentrum.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen bovengenoemde besluiten binnen 6 weken na bekendmaking, een bezwaarschrift worden ingediend. Een bezwaarschrift dient gericht te worden aan burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg. Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; d. de gronden van het bezwaar.
Dit bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Tegelijkertijd kunt u de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank, postbus 9030, 6800 EM te Arnhem verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op uw belangen, dat vereist.

Aanvraag bouwvergunningen
De volgende aanvragen om bouwvergunning zijn ontvangen op: 27-10-2005, Verhuellweg 3: gedeeltelijk veranderen van een magazijn (intern);
28-10-2005, Seringenlaan 48: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap;

1-11-2005, Looiersweg 0: oprichten van een appartementencomplex met 21 appartementen;

2-11-2005, Gasthuisstraat 7: wijzigen van een rijksmonument; 2-11-2005, Magnolialaan 54: gedeeltelijk veranderen van een stallingsruimte voor gebruik als kapsalon.

Aanvraag sloopvergunningen
De volgende aanvraag om sloopvergunning is ontvangen op: 27-10-2005, Verhuellweg 9: vernieuwen van vier asbestgolfplaten door asbestvrije golfplaten.

Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.

Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de vergunning verleend op:
31-10-2005, Van Brakellaan 36: vergroten van een woning;
1-11-2005, Van Brakellaan 37: vergroten van een woning;
1-11-2005, Verhuellweg 3: gedeeltelijk veranderen van een magazijn (intern);

1-11-2005, Meipoortstraat 48: gedeeltelijk vernieuwen, veranderen van
3 gevelkozijnen (aan de achterzijde);
03-11-2005, Seringenlaan 48: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap;
03-11-2005, Seringenlaan 66: veranderen van een woning door het aanbrengen van een vaste trap.

Verleende sloopvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben voor het volgende sloopplan vergunning verleend op:
31-10-2005, Verhuellweg 9: vernieuwen van vier asbestgolfplaten door asbestvrije golfplaten.

Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling.

Welstand (subcommissie) te Doesburg
De eerstvolgende zitting van de rayonarchitect van de welstandscommissie is gepland op dinsdag 15 november 2005 vanaf 9.00 uur in het stadhuis van Doesburg. Tijdens deze openbare zitting zullen de nieuw ontvangen bouwplannen en andere verzoeken aan de rayonarchitect van de welstandscommissie worden voorgelegd. De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362).

OVERIGE VERGUNNINGEN
Aan het Leger des Heils is op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening onder voorwaarden vergunning verleend voor het houden van een collecte middels een kerstpot op 10 en 17 december 2005 op de kruising Ooipoortstraat/Meipoortstraat.

BEZWAARSCHRIFTEN
Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur, Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan (u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen.
U kunt zich dan wenden tot de heer D.J. Lokhorst (tel. 0313 481 324).

VERKEER
Tijdelijke verkeersmaatregelen i.v.m. de intocht van Sinterklaas op zaterdag 19 november 2005.
Burgemeester en wethouders van Doesburg brengen ter openbare kennis, dat zij in verband met de organisatie van de intocht van Sinterklaas door de Doesburgse ondernemersvereniging in de binnenstad van Doesburg hebben besloten op zaterdag 19 november 2005 de volgende tijdelijke verkeersmaatregelen te treffen:


1. Tussen 12.45 en 13.45 uur zal de Hanzeweg van beide zijden afgesloten worden: ter hoogte van de Hanzeweg/Veerpoortwal en op de Contre Escarpe nabij de inrit van de parkeergarage worden dranghekken en de verkeersborden C1 (geslotenverklaring voor bestuurders) geplaatst.


2. Tussen 13.00 en 14.30 uur afsluiting voor alle verkeer rondom de hoofdingang van het stadhuis, een deel van de Roggestraat tussen de Koepoortstraat en de Ph. Gastelaarstraat.


3. Tussen 09.00 en 15.00 uur een parkeerverbod in de Roggestraat aan de oneven genummerde zijde van de huisnummers 1 tot en met 7.


4. aan de optocht toestemming te verlenen het eenrichtingsbord te negeren om vanuit de Helmigstraat linksaf de Zandbergstraat in te slaan.

De route van de optocht zal zijn: Contre Escarpe, Hanzeweg, Bleekerskade, Veerpoortdijk, Korte Veerpoortstraat, Veerpoortstraat, Roggestraat, Gasthuisstraat, Bergstraat, Meipoortstraat, Zandbergstraat, Ooipoortstraat, Helmigstraat, Zandbergstraat, Meipoortstraat, Kerkstraat, Markt, Kosterstraat tot aan het kruispunt Kerkstraat.

Vergunning op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening: Aan de Sinterklaascommissie van de Doesburgse ondernemingsvereniging is onder voorwaarden vergunning verleend om op 19 november 2005 de jaarlijkse aankomst en intocht van Sint Nicolaas te organiseren tussen 9.00 en 17.00 uur.

OVERIGE MEDEDELINGEN
OPROEP VRIJWILLIGERSPRIJS 2005
Zoals voorgaande jaren, zal ook dit jaar de Hens van der Wal-vrijwilligersprijs worden uitgereikt door de gemeente Doesburg. In plaats van het aanschrijven van verenigingen en organisaties roept de jury deze keer de inwoners van Doesburg op om zélf een individuele vrijwilliger te nomineren voor deze prijs.

Eisen voor nominatie:

* het moet gaan om een persoon die zich belangeloos inzet door zorg te verlenen aan een naaste (bijv. het verzorgen van een familielid, buurman, etc.);

* deze persoon verleent de zorg niet namens een vrijwilligersorganisatie voor deze bepaalde situatie;
* de genomineerde dient inwoner te zijn van de gemeente Doesburg.

Aanmelding
Kent u iemand die aan al deze voorwaarden voldoet en wilt u diegene graag in het zonnetje zetten voor hetgeen hij/zij doet, dan kunt u zijn/haar gegevens en een beschrijving van de situatie vóór 23 november 2005 doorgeven per e-mail aan juliette.vree@doesburg.nl of per post, te adresseren aan:
Gemeente Doesburg
t.a.v. Juliëtte Vree
Postbus 100
6980 AC DOESBURG
Vermeldt de naam en contactgegevens van de vrijwilliger, de activiteiten die hij/zij onderneemt waardoor hij/zij het verdient om in aanmerking te komen voor de Vrijwilligersprijs 2005 (wie wordt door hem/haar verzorgd en op welke manier) en uw eigen contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres) zodat contact met u kan worden opgenomen voor nadere details.

Procedure
Alle inzendingen zullen worden besproken door de jury, bestaande uit de heer G. Peters (namens de DOV), mevrouw H. ten Dolle (namens de lokale pers), en de heer H. Haccou (namens de Gestichten van Weldadigheid). Uiteindelijk zullen zij uit alle inzendingen één winnaar kiezen.
De Vrijwilligersprijs is een jaarlijks terugkerend fenomeen -bedoeld om aandacht te schenken aan de vele vrijwilligers die Doesburg rijk is- en bestaat uit de uitreiking van de Hens van der Wal-ring en een bedrag van 455,-. Deze uitreiking gebeurt in samenwerking met de stichting WIND.
De uitreiking van de Hens van der Wal-vrijwilligersprijs 2005 zal plaatsvinden op dinsdag 13 december a.s. om 19.30 uur in de Raadskelder van het stadhuis te Doesburg.


4e NIEUWSBRIEF DE OOI
Deze vierde nieuwsbrief gaat over De Ooi en informeert over de laatste stand van zaken over de komende werkzaamheden in deze wijk. Via bewonersbrieven en informatieavonden zijn de wijkbewoners geïnformeerd en hebben zij kunnen meepraten over de plannen van Woonservice IJsselland en de gemeente Doesburg. Deze wijk wordt ingericht als een 30 Km-zone gebied en het Burg. Keiserplein wordt ingrijpend veranderd. De riolering wordt voor een deel vernieuwd en gerenoveerd.
Deze nieuwsbrief is een gezamenlijk initiatief van Woonservice IJsselland en gemeente Doesburg.

De Ooi Doesburg

Revitalisering Burgemeester Keiserplein
De steigers bij de nieuwbouw van de 21 woningen op het plein zijn verwijderd en de buitenzijde van het gebouw is bijna gereed. De planning van de aannemer verloopt voorspoedig en men is volop met de afbouw van de woningen bezig. Dit betekent dat de woningen eind november (ca. week 47) aan Woonservice IJsselland worden opgeleverd en dat de toekomstige bewoners een week later de sleutels kunnen ontvangen.
Een voorwaarde vóór uitgifte van de sleutels is, dat de woningen bereikbaar moeten zijn en dat er een parkeerplaats moet zijn. Hiervoor is aan de Hoornstra Infrabouw opdracht verstrekt om het hele plein te herinrichten.
In de eerste week van oktober is gestart met het opnemen van de oude bestrating en zijn voorbereidingen getroffen voor de aanleg van een nieuw riool. Tevens zullen de Nutsbedrijven (gas, water en elektra) hun kabels en leidingen leggen. Deze werkzaamheden worden in twee fases uitgevoerd.
Allereerst wordt het gedeelte waar nu nog het bouwterrein is, herstraat en voorzien van een ondergrondse vuilcontainer. Als dit gereed is, wordt het overige deel van het plein opgepakt en zal onder andere de grote boom (plataan) bij het Cultureel Centrum worden verplaatst, daarna wordt de bestrating in fases aangebracht zodat alle woningen, winkels en het Cultureel Centrum bereikbaar blijven. Voor de bewoners en gebruikers van aanliggende panden wordt getracht de overlast tot een minimum te beperken. Indien nodig zullen de aannemer en Woonservice IJsselland in overleg gaan met de betrokken bewoners en gebruikers om de bereikbaarheid te waarborgen. De planning van Hoornstra geeft aan, dat de werkzaamheden in de 2e week van december gereed zijn. Uiteraard als het weer gunstig is.

Groot onderhoud riolering
Op donderdag 21 april jl. is er een inloopavond geweest. De plannen voor rioolvervanging en aanleg 30 Km-zone konden hier worden bekeken. Begin mei is de aannemer gestart met het vervangen van riolen in de Esdoornlaan.
In totaal wordt een derde van de riolen, ongeveer 3,5 km, in De Ooi vervangen. Daarnaast zal ongeveer 1 km riolering worden voorzien van een nieuwe kunststofvoering. Hierbij zal de weg niet worden opengebroken.
Momenteel zijn de werkzaamheden in het gebied gelegen tussen de Looiersweg en de Goudenregenstraat bijna afgerond. De bestrating in de Esdoornlaan was eind oktober gereed. In dit gebied zijn tevens, van ruim 100 woningen, de regenpijpen afgekoppeld van het vuilwaterriool. In december wordt gestart met het afkoppelen van de daken van de flats aan de Koppelweg en de Goudenregenstraat. Hiervoor dienen er onder andere werkzaamheden te worden verricht in de garageboxen. Betrokkenen worden hierover tijdig geïnformeerd.
Momenteel wordt gewerkt in het gebied gelegen tussen de Goudenregenstraat en de Magnolialaan. De Koppelweg, een deel van de Begoniastraat en de Chrysantenstraat zijn inmiddels voorzien van een nieuw riool. Begin november zal in deze straten weer nieuw asfalt worden aangebracht. Op 11 november zal ook de bus van Connexxion de route door de Goudenregenstraat weer gaan rijden. Eind oktober is gestart met de aanleg van een nieuw riool in het noordelijke deel van de Begoniastraat, de Edelweiszstraat, en het laatste deel van de Seringenlaan.
Begin januari zal het riool in de Magnolialaan tussen Den Helder en de Goudenregenstraat, een deel van de Goudenregenstraat, Lijsterbeslaan en Forsythiastraat worden vervangen.
Als laatste worden de verkeersmaatregelen voor de 30 Km-zone, waaronder het aanbrengen rode fietsstroken (zie inrichting 30 Km-zone gebied) aangebracht.
De werkzaamheden in deze wijk zullen hiermee in april van het volgende jaar in zijn geheel zijn afgerond. Dit is later dan gepland en heeft te maken met het feit dat er tijdens de uitvoering de werkwijze van de aannemer is aangepast. Ook wordt er meer werk verricht.

Inrichting 30 Km-zone gebied
Het inrichtingsplan is definitief en is na een informatieavond en in overleg met de wijkraad tot stand gekomen. Het bestaat op hoofdlijnen uit het maken van vier snelheidsremmers bij de entrees van De Ooi, te weten: Den Helder/ Magnolialaan, Koppelweg/Looiersweg, Mgr. Bekkerslaan/Forsythiastraat en Looiersweg ter hoogte van de Oude IJssel. Hiermee wordt de overgang van 50 km regime naar een 30 Km regime duidelijk herkenbaar.
Er komen rode fietsstroken op de Koppelweg, gedeelte tussen B. Ubbinkweg tot aan de Looiersweg, op Den Helder, Mgr. Bekkerslaan en de Looiersweg, gedeelte Oranjesingel tot aan de Oude IJssel. Daarnaast komen op een aantal plaatsen snelheidsremmende maatregelen in de vorm van een zogenaamde punaise (een ronde drempel).

Informatieverstrekking
Iedere morgen tussen 09.00 en 09.30 is het directieverblijf aan de koppelweg (op het terrein van Dremefa) open voor belangstellenden. De opzichter, de heer R. Jolink is dan aanwezig om informatie te verstrekken over het project.
Ook kan men, in het geval van dringende vragen, de heer Jolink telefonisch bereiken onder nummer 06-54245094.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met: heer J. Loskamp van Woonservice IJsselland, tel. (0313) 490800, algemeen@stwoonserviceijsselland.nl en
de heer C.J. Duindam van de gemeente Doesburg, tel. (0313) 481369, cees.duindam@doesburg.nl


---

De organisatie van Doesburg kent een platte structuur, die o.a. gestoeld is op de principes van integraal management en zelfsturende clusters. Bij de gemeente werken ruim 100 mensen.

Voor de cluster Bestuursondersteuning, Communicatie en Strategie zijn wij op zoek naar een

MEDEWERKER (WIJK)COMMUNICATIE EN VOORLICHTING v/m voor 20 uur per week
spilfunctie tussen burger en organisatie

Hoofdtaken

1. Wijkcommunicatie
onderhouden van contacten met de wijk (wijkraden; wijkbewoners) op het gebied van wijkgericht werken, faciliteren bij de vertaling van activiteiten en plannen naar de gemeente, aanspreekpunt bij vragen vanuit de wijk, participeren in inspraak en voorlichtingsprocessen in de wijk

2. Functioneel beheer website
redactionele verantwoordelijkheid voor de gehele website
3. Algemene communicatie
ondersteunen bestuurders en ambtenaren bij perscontacten, ondersteunen bij het maken en uitvoeren van communicatieplannen, organiseren van voorlichting, opstellen van persberichten

Wij vragen

* Relevante afgeronde MBO opleiding

* Sterke communicatieve en redactionele kwaliteiten
* Overtuigingskracht

* Analytisch vermogen

* Gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen
* Kennis van mediawerkzaamheden en van gemeentelijke processen
* Flexibele instelling t.a.v. werktijden (er dient rekening te worden gehouden met werkzaamheden buiten de reguliere kantoortijden).

Wij bieden
Een leuke afwisselende baan. Afhankelijk van kennis, ervaring en opleiding bieden wij een salaris tot maximaal 2.830,00 per maand ( functieschaal 8) bij een 36-urige werkweek, volgens de Collectieve arbeidsvoorwaarden voor de sector gemeenten (CAR), salarispeil juni 2005.
De gemeente biedt naast de gebruikelijke rechtspositieregelingen goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals variabele werktijdenregeling, goede studiemogelijkheden, een fiets-privéregeling en een spaarloonregeling.

Aanvullende informatie
Wij hanteren een drierangenstelsel van aanloop , functie en uitloopschaal

Informatie
Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Marion Curfs of Rik Koolhof; P&O adviseurs telefoon 0313-481313.

Solliciteren?
Schriftelijke sollicitaties kunnen onder vermelding van de functie, voor 21 november a.s. gericht worden aan de Gem. Doesburg t.a.v. cluster P & O, Postbus 100, 6980 AC Doesburg, o.v.v. communicatie medewerker.


---

*