Brussel, 10 november 2005 1/15
Resultaten derde kwartaal 2005: aanhoudende groei
InBev (Euronext: INB), `s werelds grootste brouwer in volume, heeft
vandaag haar resultaten voor het derde kwartaal 2005 (3Q05) en voor de
eerste negen maanden van 2005 (9M05) meegedeeld:
§ Interne biervolumegroei van +6,8% in 3Q05 en +6,0% jaar op jaar (9M05); in
lijn met haar langetermijndoelstelling om de volumes met meer dan tweemaal
het sectorgemiddelde te laten groeien
§ De volumes van onze wereldwijde topmerken groeiden veel sneller dan het
volume van de groep, een stijging met +12,0% in 3Q05 en met +11,8% in
9M05
§ De interne groei van de opbrengsten bedroeg +8,4% in 3Q05 en +7,3% jaar
op jaar, eveneens in lijn met haar doel om de opbrengsten/mix met 1% te
verhogen
§ Stijging van de EBITDA-marge tot 30,2% in 3Q05 en 27,7% in 9M05 tegenover
28,6% in het derde kwartaal van 2004 (3Q04) en 25,1% voor de eerste negen
maanden van 2004 (9M04)
§ De toe te kennen winst aan de houders van InBev eigen-
vermogensinstrumenten bedroeg in 3Q05 325 miljoen euro
§ Er werd belangrijke vooruitgang geboekt die het creëren van waarde
ondersteunt: meer evenwichtige bedrijfsprestaties in de verschillende zones;
verbetering van de kapitaalstructuur via de terugkoop van 3,5 miljoen InBev-
aandelen; een betere aanwending van het geïnvesteerde kapitaal door de
uitkoop van minderheidsbelangen in KK (China), de verkoop van
minderheidsbelangen in Duitse frisdrank- en Spaanse bieractiviteiten;
capaciteitsbeperking in Rusland verlicht door de aankoop van Tinkoff
In het raam van InBev's inspanningen om de informatieverstrekking en de
transparantie te verbeteren, bevat dit persbericht, naast de segmentinformatie
over het derde kwartaal en de eerste negen maanden, ook pro forma
segmentinformatie voor 2004 die de resultaten van AmBev volgens IFRS voor
twaalf maanden bevat.
Brussel, 10 november 2005 2/15
Geconsolideerde resultaten (Tabel 1.)
3Q05 3Q04 3Q04 Interne
InBev Interbrew AmBev Groei %
Volumes (000 Hls) 59 892 33 536 22 523 6,0%
Bier volumes 52 628 32 555 16 260 6,8%
Frisdranken volumes 7 264 981 6 263 0,7%
Opbrengsten 3 193 2 037 696 8,4%
Brutowinst 1 834 1 096 405 11,3%
EBITDA (genormaliseerd) 966 533 248 11,7%
EBIT (genormaliseerd) 737 343 175 14,1%
Toe te kennen winst aan de houders van 325 NVT
InBev eigen- vermogeninstrumenten
(genormaliseerd)
Toe te kennen winst aan de houders van 358 NVT
InBev eigen-vermogeninstrumenten
Winst per aandeel (genormaliseerd) (euro) 0.53 NVT
Winst per aandeel (euro) 0.59 NVT
Marges
Brutomarge 57,4% 53,8% 58,2% 149bp
EBIT-marge (genormaliseerd) 23,1% 16,8% 25,1% 128bp
EBITDA-marge (genormaliseerd) 30,2% 26,2% 35,6% 87bp
Niet geauditeerde geconsolideerde resultaten. Behoudens andersluidende vermelding wordt de financiële en bedrijfsinformatie in
dit persbericht verstrekt in euro en volgens IFRS. Vergelijkingen hebben betrekking op de pro forma resultaten van het 3e
kwartaal 2004 (3Q04). Teneinde het inzicht in de onderliggende prestaties van InBev te vergemakkelijken, steunen de
groeianalyses op interne groeicijfers, waarbij de impact van wisselkoersschommelingen en acquisities of desinvesteringen en
transfers tussen de zones werd uitgesloten. Gezien de omvang van de AmBev-transactie in 2004 en zoals reeds ruim
bekendgemaakt aan de markt, worden de financiiële en bedrijfsgegevens van AmBev mee opgenomen in de berekening van de
interne groei voor 2005. Voor de resultaten na EBIT van 3Q04 is geen herwerking naar IFRS mogelijk voor de AmBev-cijfers. Als
gevolg van afrondingen kunnen de totalen in de tabellen en bijlagen afwijken. De prestaties per zone zijn opgenomen in de
bijlagen 1 en 2 van dit persbericht.
In een reactie op de 3Q05-resultaten verklaarde John Brock, CEO (Algemeen Directeur)
van InBev: "De resultaten van het derde kwartaal en de vooruitgang die we hebben
geboekt bij het uitvoeren van onze strategie en bedrijfsinitiatieven zijn bemoedigend.
Twaalf maanden na de oprichting van deze nieuwe onderneming zijn we erin geslaagd de
nieuwe bedrijfscultuur in te voeren, evenals een nieuw compensatiesysteem voor het
senior management. Algemeen blijven we goed gepositioneerd om tegen 2007 onze
doelstelling van een EBITDA-marge van 30% op jaarbasis te bereiken."
Brussel, 10 november 2005 3/15
EVENWICHTIGE VOLUMEGROEI IN DE ZONES
Tabel 2. Volumes (000 hl)
3Q04 Acquis./ Interne Interne
3Q05
proforma Desinvest. groei groei %
Noord-Amerika 4 650 -576 89 4 163 +2,2%
Latijns-Amerika 22 523 171 1 051 23 744 +4,7%
West-Europa 10 035 1 067 42 11 144 +0,4%
Centraal- en Oost-Europa 10 382 59 1 276 11 716 +12,3%
Azië 7 892 -152 834 8 574 +10,8%
Holdingmaatschappijen en 576 -48 23 551 +7,6%
globale export
De totale interne volumegroei in 3Q05 tegenover 3Q04 was +6,0% (bier +6,8%;
frisdranken +0,7%). Ondanks de moeilijke omstandigheden in Canada en de VS in 3Q05,
bedroeg de interne volumegroei van InBev in Noord-Amerika +2,2%. In Brazilië
realiseerden we een biervolumegroei van +3.4%, ten opzichte van de moeilijke
vergelijkingsbasis van vorig jaar. Ons marktaandeel in bier steeg tot 68,1% tegenover
66,6% in 3Q04. De totale volumegroei van Quinsa (+10,8%), gecombineerd met de
hogere volumes in Brazilië en andere HILA landen, leidde tot een totale volumegroei in
Latijns-Amerika +4,7% (bier + 4,5%; frisdranken +5,2%).
Onze West-Europese activiteiten presteerden beter en dat leidde tot een interne
volumegroei in deze zone met +0,4%. Onze biervolumes in Duitsland kenden een interne
groei van +4,3%, terwijl de marktomstandigheden in België en Nederland minder gunstig
waren. Ook in het Verenigd Koninkrijk (VK) noteerden we een interne volumegroei, vooral
door de betere prestaties van Stella Artois met een volumestijging van +7,6%. De
volumegroei van Stella Artois in het VK weerspiegelt de prijzenstrategie in
overeenstemming met de waarde, de persoonlijkheid en de positionering van het merk.
We werken hard aan alle aspecten van de marketingmix om dit merk een nieuwe impuls te
geven.
Sterke volumegroei in Rusland, Oekraïne, Roemenië en Bulgarije, gecombineerd met een
beperkte volumedaling in Hongarije, Kroatië en de Tsjechische Republiek leidde tot een
interne volumegroei met +12,3% in Centraal- en Oost-Europa. De forse volumegroei in
China (+16,7%) woog ruimschoots op tegen de daling met -1,7% in Zuid-Korea, in lijn
met de markt, wat de interne volumegroei in Azië op +10,8% bracht.
De aanwezigheid van InBev in aantrekkelijke en sterk groeiende markten blijft: (1)
duurzame resultaten verzekeren; (2) een belangrijke bron van diversificatie voor de
onderneming; en (3) het pad effenen voor toekomstige groei. In 3Q05 verkocht InBev
74,4% van haar totale volumes in zich ontwikkelende biermarkten; het saldo van 25,6%
werd verkocht in ontwikkelde biermarkten. Hoewel InBev gelooft dat ontwikkelende
markten aanzienlijke volumemogelijkheden bieden, worden tal van acties ondernomen,
zoals het doen groeien van de volumes van onze merken ten koste van de volumes van
private merken met kleinere marges, om ook op meer ontwikkelde markten een duurzame
en rendabele volumegroei te verzekeren.
Brussel, 10 november 2005 4/15
ONTWIKKELING VAN DE WERELDWIJDE TOPMERKEN
Tijdens het derde kwartaal van 2005 heeft InBev haar drie wereldwijde topmerken verder
ontwikkeld. Beck's® groeide met +10,2% in 3Q05 en met +11,0% over de eerste negen
maanden van dit jaar. Brahma® groeide met +14,6% in 3Q05 en met +18,1% over het
jaar, vooral dankzij het terugwinnen van marktaandeel in Brazilië en de succesvolle
lanceringen in Rusland en Oekraïne. Het volume van Stella Artois® klom met +8,4% in
3Q05 en met +0,4% over het jaar dankzij de betere prestaties in het Verenigd Koninkrijk.
RESULTATENREKENING: STEVIGE OPBRENGSTEN- EN MARGEGROEI
Tabel 3. Geconsolideerde resultatenrekening (miljoen euro)
3Q04
Acquis./ Wisselkoers- Interne 3Q05 Interne
pro forma Desinvest. effect groei groei
---
Opbrengsten 2 733 24 212 223 3 193 8,4%
Kostprijs verkochte -1 232 6 -76 -57 -1 359 -4,8%
goederen
Brutowinst 1 501 30 137 166 1 834 11,3%
Distributiekosten -296 -9 -25 -34 -364 -11,6%
Verkoop- en -436 -8 -23 -31 -498 -7,5%
marketingkosten
Administratieve kosten -204 -3 -18 -34 -258 -16,5%
Overige -47 56 3 13 24 136,2%
bedrijfsopbrengsten/kosten
Bedrijfsresultaat vóór
eenmalige 517 66 73 80 737 14,1%
opbrengsten/kosten
Eenmalige -3
opbrengsten/kosten
Netto financiële kosten -120
Aandeel in het resultaat -1
van geassocieerde
ondernemingen
Eenmalige netto financiële 32
kosten
Belastingen -143
Winst 503
Winst toerekenbaar aan -145
minderheidsbelangen
Winst toerekenbaar 358
aan houders van InBev
eigen-
vermogensinstrumenten
Genormaliseerde 781 7 88 89 966 11,7%
EBITDA
Opm.: Voor de resultaten na EBIT van 3Q04 is geen herwerking naar IFRS mogelijk voor de AmBev cijfers. De genormaliseerde
EBIT en EBITDA zijn de EBIT en EBITDA vóór eenmalige items van respectievelijk 314 en 387 miljoen voor 3Q04 en -3 en -1
miljoen voor 3Q05. De pro forma gegevens voor 3Q04 bevatten de aanpassingen conform IFRS 2 en IAS 19.
Brussel, 10 november 2005 5/15
Opbrengsten De geconsolideerde opbrengsten bedroegen 3.193 miljoen euro in 3Q05.
Intern stegen de opbrengsten van InBev met +8,4% (een stijging van 223 miljoen euro)
hoofdzakelijk dankzij:
§ Een combinatie van initiatieven op het gebied van opbrengstenverhoging in
verscheidene markten:
o Sterkere prijszetting in Latijns-Amerika, vooral in Brazilië, conform de
bedrijfsstrategie om de prijzen stabiel te houden in reële termen
o Verbeterde opbrengsten/hl in Centraal- en Oost-Europa, aangevoerd door
Rusland, Oekraïne, Bulgarije en Roemenië
o Volumegroei van onze 3 wereldwijde topmerken in de VS (leveringen aan
eindverbruikers +21,2%)
o Goede verbetering van de mix in Duitsland dankzij de groei van Beck's®
(+28,8%) en Hasseröder® (+3,9%) ten koste van de volumes van privé-
merken
Door een combinatie van deze en andere factoren bedroegen de opbrengsten per hl 53,3
euro in 3Q05 versus 48,8 euro in 3Q04. Het is belangrijk op te merken dat deze stijging
van de opbrengsten per hl werd gerealiseerd ondanks een negatieve verandering van de
geografische mix.
Kostprijs verkochte goederen De geconsolideerde kostprijs verkochte goederen
bedroeg 1.359 miljoen euro in 3Q05, een interne stijging van 4,8% (plus 57 miljoen euro).
De kostprijs verkochte goederen per hl verbeterde intern echter met 1,2%. Ondanks de
impact van de snellere groei in landen met lagere opbrengsten en kostprijs verkochte
goederen per hectoliter, leidde de stevige opbrengstengroei tot een interne stijging van de
brutowinst met +11,3%.
Deze prestatie is het resultaat van verschillende initiatieven, waaronder ons programma
voor het optimaliseren van vestigingen, dat zich onder meer concentreert op de
verbetering van het energie-, water- en extractverbruik. Het management is ervan
overtuigd dat deze en ook toekomstige productiviteitsbevorderende acties, zoals het
bevorderen van de aankoopfunctie naar directieniveau (EBM), consistent zijn met de
doelstellingen van InBev om de efficiëntie te verbeteren door middel van een strenge
financiële en kostendiscipline.
Samengevat kunnen we stellen dat stevige opbrengstengroei en de focus op productiviteit
hebben geleid tot een interne stijging van de brutowinst met +11.3%, ondanks de impact
van een snellere groei in landen met lagere opbrengsten en lagere kostprijs verkochte
goederen per hectoliter.
Bedrijfskosten In 3Q05 bedroegen de totale bedrijfskosten 1.096 miljoen euro, een
interne stijging met +9,5% tegenover 3Q04.
De toename van de distributiekosten is het gevolg van de grotere directe distributie in
Latijns-Amerika, evenals de hogere gemiddelde verschepingsafstanden in Centraal- en
Oost-Europa. De marketinguitgaven stegen in het derde kwartaal in Noord-Amerika,
omdat bepaalde uitgaven verschoven naar de tweede helft van 2005, zoals werd
meegedeeld in de aankondiging van de resultaten van HY05. De administratieve uitgaven
stegen intern met 34 miljoen euro hoofdzakelijk als gevolg van de hogere kosten te wijten
aan ontslagvergoedingen, verscheidene projectenkosten, kosten voor op aandelen
gebaseerde vergoedingen en bonnussen, alsook enkele reclassificaties van kosten in
Centraal- en Oost-Europa.
Brussel, 10 november 2005 6/15
Andere bedrijfsopbrengsten/-kosten verbeterden met 13 miljoen euro, overwegend dankzij
een verbetering met 21 miljoen euro in Latijns-Amerika, dankzij belastingwinsten en de
verkoop van een actief, gedeeltelijk gecompenseerd door een afschrijving van 9 miljoen
euro in West-Europa voor oude overeenkomsten.
EBITDA De genormaliseerde EBITDA bedroeg 966 miljoen euro en steeg intern met
+11,7% (plus 89 miljoen euro).
§ In Noord-Amerika bedroeg de EBITDA 162 miljoen euro (+14.3% / plus 19 miljoen
euro), dankzij de interne opbrengstengroei, de lagere kostprijs verkochte goederen
en de permanente controle van de vaste uitgaven
§ De zone Latijns-Amerika realiseerde een EBITDA van 375 miljoen euro (+20,7% /
plus 51 miljoen euro) dankzij de aanzienlijk betere prestatie op het gebied van
prijszetting en de hogere andere bedrijfsopbrengsten
§ In West-Europa bedroeg de EBITDA 242 miljoen euro (+4,4% / plus 9 miljoen
euro), een weerspiegeling van de stabiele verkoopvolumes en de goede
opbrengstengroei, die de stijging van andere bedrijfskosten ruimschoots
compenseerden
§ Centraal- en Oost-Europa genereerde een EBITDA van 119 miljoen euro (+18,9% /
plus 19 miljoen euro) dankzij uitstekende volumes en opbrengsten die de hogere
bedrijfskosten ruimschoots compenseerden
§ In Azië bedroeg de EBITDA 67 miljoen euro (+17,0% / plus 9 miljoen euro), vooral
dankzij uitstekende opbrengstengroei
§ De EBITDA van Global Export & Holding Companies ten bedrage van -1 miljoen
euro (-101,6% / min 18 miljoen euro) was hoofdzakelijk het gevolg van de hogere
kosten in holdingmaatschappijen
De EBITDA-marge als kerncijfer, steeg in 3Q05 tot 30,2% tegenover 28,6% in 3Q04. Dit
weerspiegelt InBev's stevige volume- en opbrengstengroei.
Winst - De genormaliseerde winst die kan worden uitgekeerd aan de houders van InBev
eigen-vermogensinstrumenten bedroeg in 3Q05 325 miljoen euro (genormaliseerde winst
per aandeel 0,53 euro). De gerapporteerde winst onderging ook de invloed van:
§ Wisselkoerseffecten: positieve impact van 73 miljoen euro op EBIT-niveau
§ Wijzigingen als gevolg van acquisities/desinvesteringen: positieve impact van 66
miljoen euro op EBIT-niveau, dankzij de acquisities van Spaten en Zhejiang
Shiliang.
§ Netto financieringskosten: 120 miljoen euro in 3Q05 als gevolg van hogere
rentelasten, de lagere valutawinsten en een negatieve impact van de waardering
aan reële waarde van afgeleide producten. De hogere rentelasten zijn het gevolg
van de grotere gemiddelde financiële schuld van de onderneming als gevolg van
acquisities en beslissingen betreffende de kapitaalstructuur.
§ Aandeel in het resultaat van geassocieerde deelnemingen: -1 miljoen euro in Q305
§ Belastingen: 143 miljoen euro in Q305 en een effectieve belastingvoet van 23%.
§ Eenmalige netto financieringskosten: 32 miljoen euro in Q305. De netto
meerwaarde is afkomstig van de gedeeltelijke verkoop van het minderheidsaandeel
van InBev in de Spaanse brouwerij Damm
§ Aan de minderheidsaandeelhouders toe te kennen: 145 miljoen euro in 3Q05 als
gevolg van de resultaten in Latijns-Amerika en het grotere minderheidspercentage
in Canada.
Brussel, 10 november 2005 7/15
VOORUITZICHTEN
Ondanks de aanhoudend moeilijke omstandigheden in sommige markten, en gezien
InBev's diversificatie en de maatregelen om onze positie in de markt te verbeteren, zijn de
bedrijfsprestaties in het derde kwartaal in lijn met ons plan om stevige volume- en
EBITDA-prestaties te leveren voor het jaar 2005. InBev ligt nog steeds op koers om de
beoogde EBITDA-marge van 30% tegen 2007 te halen.
Gebeurtenissen na periode-einde
InBev kondigde haar plan aan om het aantal arbeidsplaatsen in het wereldwijde
hoofdkantoor in Leuven, België, te verminderen. De implementatie van dit plan zou leiden
tot een collectief ontslag van maximum 60 medewerkers, op een huidig totaal van
ongeveer 400 werknemers. InBev verwacht echter 15 ontslagen te kunnen vermijden door
werknemers een nieuwe functie te geven in de nieuwe voorgestelde organisatiestructuur.
InBev kondigde aan dat haar Bulgaarse filiaal de brouwerijactiviteiten in Pleven, één van
haar drie Bulgaarse brouwerijen, stopzet vanaf 21 oktober 2005 en de productie naar de
twee andere brouwerijen overbrengt.
InBev kondigde aan dat de brouwerij in Zwickau, Duitsland, door het management wordt
uitgekocht met ingang van januari 2006.
Derde kwartaal 2005 Agenda
10 november 2005
Conferentiegesprek voor beleggers
14.00 uur (CET) / 8u00 (EST) gedetailleerde informatie over de inschrijving is
beschikbaar op www.inbev.com.
Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong
teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale
platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt
gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten.
InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Skol® - het derde beste
verkopende bier wereldwijd - Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en
heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2004 realiseerde InBev opbrengsten van 8,57 miljard
(inclusief 4 maanden AmBev). Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.
Contactgegevens
Marianne Amssoms Patrick Verelst
Corporate Media Relations Director Vice President Investors Relations
Tel +32 16 27 67 11 Tel +32 16 27 65 41
marianne.amssoms@inbev.com patrick.verelst@inbev.com
Brussel, 10 november 2005 8/15
Bijlage 1: Segmentinformatie derde kwartaal
InBev Wereldwijd 3Q04 Acquis./ Wisselkoers- Interne 3Q05 Interne
Desinv. effect groei groei %
Volumes 56 059 519 0 3 314 59 892 6.0%
Opbrengsten 2 733 24 212 223 3 193 8.4%
Kostprijs verkochte -1 232 6 -76 -57 -1 359 -4.8%
goederen
Brutowinst 1 501 30 137 166 1 834 11.3%
Distributiekosten -296 -9 -25 -34 -364 -11.6%
Verkoop- en -436 -8 -23 -31 -498 -7.5%
marketingkosten
Administratieve kosten -204 -3 -18 -34 -258 -16.5%
Overige -47 56 3 13 24 136.2%
bedrijfsopbrengsten/
kosten
Genormaliseerde EBIT 517 66 73 80 737 14.1%
Genormaliseerde 781 7 88 89 966 11.7%
EBITDA
Noord-Amerika
Volumes 4 650 -576 0 89 4 163 2.2%
Opbrengsten 514 -52 27 10 499 2.2%
Kostprijs verkochte -214 32 -7 6 -183 3.4%
goederen
Brutowinst 301 -20 19 16 316 5.8%
Distributiekosten -61 0 -5 -4 -70 -6.6%
Verkoop- en -85 15 -4 -9 -83 -13.4%
marketingkosten
Administratieve kosten -28 0 -2 9 -20 33.3%
Overige -10 7 0 2 -1 80.5%
bedrijfsopbrengsten/
kosten
Genormaliseerde EBIT 117 2 9 14 142 12.2%
Genormaliseerde 145 -11 10 19 162 14.3%
EBITDA
Latijns-Amerika
Volumes 22 523 171 0 1 051 23 744 4.7%
Opbrengsten 696 12 175 83 966 12.0%
Kostprijs verkochte -291 -3 -65 -18 -377 -6.3%
goederen
Brutowinst 405 9 110 65 589 16.0%
Distributiekosten -75 -1 -19 -15 -110 -20.6%
Verkoop- en -75 -4 -17 -5 -100 -6.5%
marketingkosten
Administratieve kosten -54 0 -15 -12 -80 -21.9%
Overige bedrijfs- -27 15 2 21 11 202.5%
opbrengsten/kosten
Genormaliseerde EBIT 175 19 62 54 309 28.0%
Genormaliseerde 248 3 73 51 375 20.7%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 9/15
West-Europa 3Q04 Acquisities/ Wisselkoers- Interne 3Q05 Interne
desinvesteringen effect groei groei %
Volumes 10 035 1 067 0 42 11 144 0.4%
Opbrengsten 889 75 -6 34 993 3.8%
Kostprijs verkochte -397 -24 4 -18 -435 -4.5%
goederen
Brutowinst 493 51 -2 16 558 3.3%
Distributiekosten -103 -8 1 0 -110 0.1%
Verkoop- en -167 -21 1 -1 -188 -0.6%
marketingkosten
Administratieve -65 -3 0 -2 -69 -2.9%
kosten
Overige -39 20 0 -8 -27 -36.6%
bedrijfsopbrengsten/k
osten
Genormaliseerde 119 39 -1 7 164 4.6%
EBIT
Genormaliseerde 210 23 -1 9 242 4.4%
EBITDA
Centraal- en Oost-
Europa
Volumes 10 382 59 0 1 276 11 716 12.3%
Opbrengsten 388 6 2 71 467 18.4%
Kostprijs verkochte -195 -8 -1 -18 -222 -9.0%
goederen
Brutowinst 193 -3 1 53 245 28.1%
Distributiekosten -40 -1 0 -15 -57 -38.5%
Verkoop- en -54 0 -1 -9 -64 -16.2%
marketingkosten
Administratieve -15 -1 0 -12 -27 -75.8%
kosten
Overige bedrijfs- -19 2 0 -3 -20 -17.4%
opbrengsten/kosten
Genormaliseerde 65 -3 0 15 77 23.1%
EBIT
Genormaliseerde 104 -4 0 19 119 18.9%
EBITDA
Azië
Volumes 7 892 -152 0 834 8 574 10.8%
Opbrengsten 205 4 14 19 242 9.0%
Kostprijs verkochte -106 -3 -6 -5 -119 -4.2%
goederen
Brutowinst 99 1 8 14 122 14.2%
Distributiekosten -17 0 -1 0 -18 -0.5%
Verkoop- en -40 0 -3 -3 -47 -6.8%
marketingkosten
Administratieve -11 0 0 -1 -12 -7.1%
kosten
Overige bedrijfs- -10 12 0 -1 1 -41.0%
opbrengsten/kosten
Genormaliseerde 22 13 4 9 48 26.8%
EBIT
Genormaliseerde 53 1 5 9 67 17.0%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 10/15
Holdingmaatschap 3Q04 Acquisities/ Wisselkoe Interne 3Q05 Interne
pijen en globale desinvesteringen rs- effect groei groei %
export
Volumes 576 -48 0 23 551 7.6%
Opbrengsten 40 -20 0 6 26 29.7%
Kostprijs verkochte -30 13 0 -5 -22 -27.5%
goederen
Brutowinst 10 -8 0 1 4 44.1%
Distributiekosten 0 0 0 1 0 125.6%
Verkoop- en -14 3 0 -5 -16 -41.6%
marketingkosten
Administratieve kosten -33 0 0 -17 -50 -51.0%
Overige 58 0 0 1 59 2.3%
bedrijfsopbrengsten/
kosten
Genormaliseerde 20 -4 0 -19 -3 -116.3%
EBIT
Genormaliseerde 22 -4 0 -18 -1 -101.6%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 11/15
Bijlage 2: Segmentinformatie over de eerste negen maanden van het jaar
9M04 Acquisities/ Wisselkoers- Interne 9M05 Interne
InBev Wereldwijd desinvesteringen effect groei groei %
Volumes 153 452 2 182 0 8 446 164 080 5.6%
Opbrengsten 7 501 69 305 538 8 412 7.3%
Kostprijs verkochte -3 476 -4 -98 -89 -3 666 -2.6%
goederen
Brutowinst 4 026 65 207 449 4 746 11.3%
Distributiekosten -839 -27 -36 -78 -980 -9.3%
Verkoop- en -1 329 -39 -30 -22 -1 420 -1.7%
marketingkosten
Administratieve -617 -15 -24 -85 -741 -13.8%
kosten
Overige -132 164 5 30 67 98.8%
bedrijfsopbrengsten/k
osten
Genormaliseerde 1 109 147 120 296 1 672 23.7%
EBIT
Genormaliseerde 1 880 -5 141 313 2 328 17.0%
EBITDA
Noord-Amerika
Volumes 12 910 -1 798 0 -72 11 040 -0.6%
Opbrengsten 1 393 -152 26 10 1 277 0.8%
Kostprijs verkochte -596 92 -3 16 -490 3.2%
goederen
Brutowinst 797 -60 23 26 787 3.6%
Distributiekosten -180 0 -7 -2 -189 -0.9%
Verkoop- en -296 35 -1 20 -242 7.6%
marketingkosten
Administratieve -85 0 -2 9 -78 10.5%
kosten
Overige -38 19 0 11 -8 59.5%
bedrijfsopbrengsten/k
osten
Genormaliseerde 198 -6 13 65 270 33.9%
EBIT
Genormaliseerde 281 -35 15 72 332 29.5%
EBITDA
Latijns-Amerika
Volumes 65 240 280 0 5 633 71 154 8.6%
Opbrengsten 1 951 18 276 354 2 600 18.2%
Kostprijs verkochte -824 -7 -100 -85 -1 017 -10.3%
goederen
Brutowinst 1 127 11 176 269 1 583 23.9%
Distributiekosten -214 -2 -29 -46 -291 -21.5%
Verkoop- en -239 -12 -25 7 -269 3.0%
marketingkosten
Administratieve -154 -1 -22 -16 -194 -10.6%
kosten
Overige bedrijfs- -72 48 4 40 20 171.3%
opbrengsten/ kosten
Genormaliseerde 448 44 104 254 849 51.1%
EBIT
Genormaliseerde 660 -4 121 254 1 031 38.5%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 12/15
West-Europa 9M04 Acquisities/ Wisselkoer Interne 9M05 Interne
desinvesteringen s- effect groei groei %
Volumes 28 668 3 226 0 -661 31 233 -2.3%
Opbrengsten 2 543 226 -14 -6 2 750 -0.2%
Kostprijs verkochte -1 180 -93 9 17 -1 247 1.4%
goederen
Brutowinst 1 364 133 -6 11 1 502 0.8%
Distributiekosten -292 -24 1 1 -312 0.5%
Verkoop- en -501 -65 2 0 -564 0.0%
marketingkosten
Administratieve kosten -207 -13 1 -6 -225 -2.7%
Overige bedrijfs- -105 57 1 -24 -70 -48.4%
opbrengsten/kosten
Genormaliseerde 259 90 -1 -16 331 -4.8%
EBIT
Genormaliseerde 532 52 -2 -15 567 -2.6%
EBITDA
Centraal- en Oost-
Europa
Volumes 27 214 25 0 2 468 29 707 9.1%
Opbrengsten 1 002 4 -10 136 1 132 13.6%
Kostprijs verkochte -531 -11 7 -21 -556 -3.9%
goederen
Brutowinst 471 -7 -3 116 576 24.9%
Distributiekosten -112 -1 2 -31 -142 -27.6%
Verkoop- en -151 0 0 -29 -180 -19.2%
marketingkosten
Administratieve kosten -53 -2 0 -28 -83 -50.6%
Overige -35 6 0 -7 -36 -23.2%
bedrijfsopbrengsten/
kosten
Genormaliseerde 119 -5 -1 21 135 18.4%
EBIT
Genormaliseerde 231 -9 -2 31 251 13.8%
EBITDA
Azië
Volumes 17 783 742 0 968 19 492 5.5%
Opbrengsten 498 30 27 28 583 5.5%
Kostprijs verkochte -258 -20 -11 -6 -294 -2.2%
goederen
Brutowinst 241 9 17 22 289 9.1%
Distributiekosten -41 -1 -3 -1 -46 -3.2%
Verkoop- en -102 -2 -7 -10 -120 -10.2%
marketingkosten
Administratieve kosten -30 0 -1 -6 -37 -20.9%
Overige bedrijfs- -30 33 0 -2 1 -79.0%
opbrengsten/ kosten
Genormaliseerde 37 40 7 2 87 2.6%
EBIT
Genormaliseerde 124 8 9 -2 139 -1.7%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 13/15
Holdingmaatschappije 9M04 Acquisities/ Wisselkoers- Interne 9M05 Interne
n en globale export desinvesteringen effect groei groei %
Volumes 1 637 -294 0 111 1 454 13.7%
Opbrengsten 113 -57 0 15 71 28.7%
Kostprijs verkochte -87 36 0 -11 -61 -21.7%
goederen
Brutowinst 26 -21 0 4 10 124.4%
Distributiekosten -0 0 0 1 0 139.3%
Verkoop- en -39 4 0 -10 -45 -27.6%
marketingkosten
Administratieve kosten -87 1 0 -37 -124 -43.3%
Overige 148 1 0 11 160 7.7%
bedrijfsopbrengsten/kost
en
Genormaliseerde EBIT 47 -16 0 -31 1 -100.1%
Genormaliseerde 53 -17 0 -28 8 -79.5%
EBITDA
Brussel, 10 november 2005 14/15
Bijlage 3: Pro forma 2004 segmentinformatie
De onderstaande pro forma 2004 segmentgegevens bevatten de AmBev-resultaten volgens IFRS
voor twaalf maanden op een " pro forma basis", evenals de aanpassingen voor wijzigingen in IAS 19
en IFRS 2.
InBev Wereldwijd 2004 pro forma
Volumes 210 310
Opbrengsten 10 244
Kostprijs verkochte goederen -4 705
Brutowinst 5 540
Distributiekosten -1 137
Verkoop- en marketingkosten -1 754
Administratieve kosten -865
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -156
Genormaliseerde EBIT 1 628
Genormaliseerde EBITDA 2 676
Noord-Amerika
Volumes 17 011
Opbrengsten 1 852
Kostprijs verkochte goederen -780
Brutowinst 1 072
Distributiekosten -238
Verkoop- en marketingkosten -364
Administratieve kosten -111
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -53
Genormaliseerde EBIT 305
Genormaliseerde EBITDA 430
Latijns-Amerika
Volumes 95 333
Opbrengsten 2 881
Kostprijs verkochte goederen -1 198
Brutowinst 1 684
Distributiekosten -306
Verkoop- en marketingkosten -329
Administratieve kosten -213
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -92
Genormaliseerde EBIT 744
Genormaliseerde EBITDA 1 032
West-Europa
Volumes 39 277
Opbrengsten 3 464
Kostprijs verkochte goederen -1 613
Brutowinst 1 850
Distributiekosten -396
Verkoop- en marketingkosten -695
Administratieve kosten -289
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -131
Genormaliseerde EBIT 340
Genormaliseerde EBITDA 695
Brussel, 10 november 2005 15/15
Centraal- en Oost-Europa 2004 pro forma
Volumes 34 249
Opbrengsten 1 253
Kostprijs verkochte goederen -663
Brutowinst 590
Distributiekosten -143
Verkoop- en marketingkosten -196
Administratieve kosten -81
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -46
Genormaliseerde EBIT 124
Genormaliseerde EBITDA 269
Azië
Volumes 22 241
Opbrengsten 642
Kostprijs verkochte goederen -333
Brutowinst 308
Distributiekosten -53
Verkoop- en marketingkosten -119
Administratieve kosten -42
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten -49
Genormaliseerde EBIT 46
Genormaliseerde EBITDA 163
Holdingmaatschappijen en globale
export
Volumes 2 198
Opbrengsten 152
Kostprijs verkochte goederen -117
Brutowinst 35
Distributiekosten 0
Verkoop- en marketingkosten -51
Administratieve kosten -129
Overige bedrijfsopbrengsten/kosten 215
Genormaliseerde EBIT 69
Genormaliseerde EBITDA 87
---- --
InBev