Airspray

O
R
PRESS RELEASE 2 pagina s Alkmaar, 10 november 2005
Airspray: Groei in 2005 zet door met een solide derde kwartaal
Airspray heeft in het derde kwartaal 2005 wederom een sterke omzet- en volumegroei gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tevens is, zoals verwacht, de nettowinst in het derde kwartaal hoger dan in het derde kwartaal vorig jaar. De gerealiseerde groei was over de gehele linie, zowel geografisch, per segment als per product.
Gelet op de derde kwartaalcijfers en de huidige verwachtingen voor het vierde kwartaal, verhoogt Airspray de verwachting van de omzetgroei naar tenminste 25% voor geheel 2005. Vergeleken met de IFRS resultaten van 2004 van EUR 4,36 miljoen, en gegeven de omzetmix en huidige grondstof ontwikkelingen(prijs en beschikbaarheid), handhaaft het management de verwachting van tenminste 20% nettowinst groei voor geheel 2005. Gang van zaken derde kwartaal
Hoogtepunten in het derde kwartaal op het gebied van activiteiten in de markt waren de verdere introductie van de Procter & Gamble (P&G) merken met schuimend afwasmiddel in diverse landen, Softsoap antibacteriële handzeep Advanced Protection volgend op het aanhoudende succes van Dial (Complete) en L Oréal s Petit Dop schuimende kindershampoo in Europa.
Operationeel heeft Airspray een tweede productielocatie in Alkmaar in gebruik genomen en is daar gestart met assemblage activiteiten. De nieuwe productielocatie is opgezet om meer assemblage uren ter beschikking te hebben en biedt mogelijkheden voor capaciteitsuitbreiding. Zoals op 24 augustus aangekondigd, worden voorbereidingen getroffen om in Amerika spuitgietactiviteiten te starten.
Tijdens het derde kwartaal bleef de instroom van nieuwe orders, van zowel bestaande als nieuwe klanten sterk.
1/2

O
R
Gebaseerd op deze ontwikkelingen verhoogt het management de verwachting voor de omzetgroei naar tenminste 25%. Rekening houdend met de huidige grondstofontwikkelingen, zoals de beschikbaarheid van grondstoffen en de daarmee samenhangende prijsstijgingen (voornamelijk polypropyleen), houdt Airspray vast aan de verwachting van tenminste 20% nettowinst groei voor het gehele jaar 2005, ten opzichte van 2004 (EUR 4,36 miljoen onder IFRS).
Profiel Airspray
Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve dispensers met een hoge toegevoegde waarde, die haar producten levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Procter & Gamble, Unilever, Colgate, L Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson & Johnson. Er werken momenteel 140 mensen bij Airspray. Airspray is een technologie gedreven onderneming. In haar eenentwintigjarige bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd in R&D en in het in massaproductie brengen en wereldwijd vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft diverse typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray is genoteerd aan EuroNext Amsterdam sinds mei 1998. In de Verenigde Staten worden er aandelen over-the-counter ( AYAKY ) verhandeld.
/ / / / /
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Airspray N.V.
Dhr. Robert F. Brands, CEO
Dhr.. Jan van der Schaaff, CFO
Telefoon: 072 541 46 66
www.airspray.biz

2/2


---- --