O
R
PRESS RELEASE 2 pagina s
Alkmaar, 10 november 2005
Airspray: Groei in 2005 zet door met een solide derde
kwartaal
Airspray heeft in het derde kwartaal 2005 wederom een sterke
omzet- en volumegroei gerealiseerd ten opzichte van dezelfde
periode vorig jaar. Tevens is, zoals verwacht, de nettowinst in
het derde kwartaal hoger dan in het derde kwartaal vorig jaar.
De gerealiseerde groei was over de gehele linie, zowel
geografisch, per segment als per product.
Gelet op de derde kwartaalcijfers en de huidige verwachtingen
voor het vierde kwartaal, verhoogt Airspray de verwachting van
de omzetgroei naar tenminste 25% voor geheel 2005. Vergeleken
met de IFRS resultaten van 2004 van EUR 4,36 miljoen, en
gegeven de omzetmix en huidige grondstof ontwikkelingen(prijs
en beschikbaarheid), handhaaft het management de verwachting
van tenminste 20% nettowinst groei voor geheel 2005.
Gang van zaken derde kwartaal
Hoogtepunten in het derde kwartaal op het gebied van
activiteiten in de markt waren de verdere introductie van de
Procter & Gamble (P&G) merken met schuimend afwasmiddel in
diverse landen, Softsoap antibacteriële handzeep Advanced
Protection volgend op het aanhoudende succes van Dial
(Complete) en L Oréal s Petit Dop schuimende kindershampoo in
Europa.
Operationeel heeft Airspray een tweede productielocatie in
Alkmaar in gebruik genomen en is daar gestart met assemblage
activiteiten. De nieuwe productielocatie is opgezet om meer
assemblage uren ter beschikking te hebben en biedt
mogelijkheden voor capaciteitsuitbreiding. Zoals op 24 augustus
aangekondigd, worden voorbereidingen getroffen om in Amerika
spuitgietactiviteiten te starten.
Tijdens het derde kwartaal bleef de instroom van nieuwe
orders, van zowel bestaande als nieuwe klanten sterk.
1/2
O
R
Gebaseerd op deze ontwikkelingen verhoogt het management de
verwachting voor de omzetgroei naar tenminste 25%. Rekening
houdend met de huidige grondstofontwikkelingen, zoals de
beschikbaarheid van grondstoffen en de daarmee samenhangende
prijsstijgingen (voornamelijk polypropyleen), houdt Airspray
vast aan de verwachting van tenminste 20% nettowinst groei
voor het gehele jaar 2005, ten opzichte van 2004 (EUR 4,36
miljoen onder IFRS).
Profiel Airspray
Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve
dispensers met een hoge toegevoegde waarde, die haar producten
levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert
aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Procter & Gamble,
Unilever, Colgate, L Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson &
Johnson. Er werken momenteel 140 mensen bij Airspray.
Airspray is een technologie gedreven onderneming. In haar
eenentwintigjarige bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd
in R&D en in het in massaproductie brengen en wereldwijd
vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft diverse
typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray
is genoteerd aan EuroNext Amsterdam sinds mei 1998. In de
Verenigde Staten worden er aandelen over-the-counter
( AYAKY ) verhandeld.
/ / / / /
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Airspray N.V.
Dhr. Robert F. Brands, CEO
Dhr.. Jan van der Schaaff, CFO
Telefoon: 072 541 46 66
www.airspray.biz
2/2
---- --
Airspray