Gemeente Heerlen

Nieuwe auto's voor Bureau Handhaving Heerlen

Vandaag is het nieuwe wagenpark van Bureau Handhaving van de gemeente Heerlen officieel in gebruik genomen. Dat gebeurde tijdens een bijeenkomst op het Raadhuisplein, waarbij dhr. Creusen (Fiat) de sleutels van het nieuwe wagenpark overhandigde aan wethouder Vrolings. Bij de presentatie was ook een twintigtal toezichthouders aanwezig en uiteraard ontbraken de 10 nieuwe wagens voorzien van het servicenummer 045-5604000 niet. Via dit makkelijk te onthouden nummer kunnen inwoners klachten en problemen melden.

In het nieuwe Bureau Handhaving zijn de Parkeer- en Milieupolitie, het Bureau Toezicht Leefomgeving, de Unit Handhaving en de toezichthouders samengevoegd zodat inwoners op een centrale plek terecht kunnen met klachten of problemen. Bovendien is nu via een kwaliteitseis bepaald dat binnen drie dagen contact opgenomen wordt met de melder van een probleem. Bij Bureau Handhaving werken ruim 100 mensen die in teams per buurt worden ingezet. De medewerkers doen ook mee in de recent opgestarte Buurtteams. Hierin werken gemeente, politie, woningcorporaties en buurtorganisaties samen aan een schone en veilige buurt.

Het wagenpark van Bureau Handhaving is medegefinancierd uit provinciale en Europese middelen (URBAN II).

HEERLEN, 10 november 2005
Concernstaf Communicatie
Francine Pelzers
(045) 56 04 070
persvoorlichting@heerlen.nl

-----------------------
p e r s


---- --