Verkeerd doorverbonden worden is doorn in oog consument

Creative venue

Paranormale knipoog in nieuwe TV commercial OHRA
Verkeerd doorverbonden worden is doorn in oog consument

Niets is zo vervelend als verkeerd doorverbonden worden. In de nieuwste OHRA TV commercial zoekt het medium 'Deborah in haar tv programma contact met het hiernamaals. Ze krijgt door dat de overleden vader van de gast in het programma blij is dat ze nu gelukkig is met haar man Henk en hond Pluto. "My husband heet Theo, zegt de gast enigszins teleurgesteld. Deborah wordt 'doorverbonden' met een andere vader.

Vandaag lanceert OHRA haar nieuwste TV commercial op diverse nationale TV zenders, het is een knipoog naar het populaire TV programma 'Char'. OHRA komt niet voor niets juist op dit moment met een commercial waarin de bereikbaarheid van call centers - vooral die van banken en verzekeraars - centraal staat. Het is consumenten, aldus de direct writer, een doorn in het oog als ze niet snel genoeg antwoord krijgen op alle vragen die zij hebben. Dat begint als ze verkeerd doorverbonden worden en van het kastje naar de muur worden gestuurd. De ergernis bij consumenten is zeer actueel omdat er vooral op dit moment een aantal ingrijpende veranderingen tegelijkertijd plaatsvindt op het terrein van zorg (Basisverzekering), prepensioen (Levensloop) en arbeidsongeschiktheid (WIA). OHRA verwacht zoveel extra vragen dat zij de call center capaciteit in december en januari heeft uitgebreid met ruim 40%.

OHRA rekent in december en januari op gemiddeld 7500 inkomende gesprekken per dag. Zij wil alle consumenten garanderen dat zij binnen 30 seconden te woord worden gestaan door een expert die bevoegd is om bijvoorbeeld direct polissen af te sluiten en in principe ook antwoord kan geven op alle vragen.

Veel vragen
De genoemde ontwikkelingen zijn ingrijpend. 'Het is heel begrijpelijk dat consumenten op dit moment veel vragen hebben. Voorlichting is heel belangrijk en de klant wil snel en efficiënt geholpen worden. Doe je dat niet dan word je genadeloos gestraft door diezelfde consument. Het callcenter proeft nu al dat de consument veeleisend is en hoge verwachting heeft. De efficiency begint bij de juiste persoon aan de lijn krijgen. Je moet 95% van de vragen direct kunnen beantwoorden en dat betekent ook dat de betrokken call center medewerker de bevoegdheid moet hebben om zaken in een keer af te handelen. Daarbij is dan deskundigheid, duidelijkheid van de informatie, klantvriendelijkheid, het nakomen van beloftes en zorgvuldigheid essentieel. We investeren daar jaarlijks veel in en de doelstelling is dan ook dat de klanttevredenheid steeds weer hoger wordt. Afgelopen jaar kregen we in ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek een eindoordeel van 7.4 (2004: 7.2), met positieve uitschieters wat betreft onze wachttijden, bereikbaarheid en zorgvuldigheid van de verstrekte informatie. Die beoordeling van klanten is enorm belangrijk en uiteindelijk loont dat', aldus een OHRA woordvoerder.

Verzekeraar (direct writer) OHRA profileert zich als een organisatie die op een no-nonsense wijze direct met klanten werkt, zonder overbodige regels en vertragende procedures. Ook deze commercial is gemaakt door reclamebureau Van Walbeek en Van Wanten Etcetera uit Amsterdam.

Bijschrift beelden TV commercial
Niets is zo vervelend als verkeerd doorverbonden worden. In de nieuwste OHRA TV commercial zoekt het medium 'Deborah' in haar tv programma contact met het hiernamaals. Ze krijgt door dat de overleden vader van de gast in het programma blij is dat ze nu gelukkig is met haar man Henk en hond Pluto. 'My husband heet Theo', zegt de gast enigszins teleurgesteld. Deborah wordt 'doorverbonden' met een andere vader. Volgens direct writer OHRA is direct contact met de juiste persoon wel zo prettig onder het motto 'Direct verzekeren, bankieren, beleggen. Direct resultaat'. (Bureau: Van Walbeek en Van Wanten Etcetera; productie CZAR; regie: Bart Timmer)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Creative Venue, communicatieadvies en PR, telefoon 020 - 452 5225