Ingezonden persbericht


MTV en de Europese Unie brengen diversiteit in beeld

De EU informatiecampagne 'Verschil moet er zijn. Discriminatie niet.' werkt samen met het grootste jeugdkanaal MTV. Samen organiseren zij een wedstrijd waarbij foto's ingestuurd kunnen worden die diversiteit illustreren. Het doel van de wedstrijd is de nieuwe Europese wetgeving onder de aandacht te brengen. Deze wetgeving verbiedt discriminatie op de werkvloer op verschillende gronden waaronder leeftijd, godsdienst en seksuele voorkeur.

Als commentaar op de lancering van de wedstrijd zei Vladimir ?pidla, Europese Commissaris van Werkgelegenheid, Sociale Aangelegenheden en Gelijke Behandeling, "Diversiteit is niet alleen een deel van ons dagelijkse leven, het is ook iets om te vieren en van te genieten. Met de fotowedstrijd willen we jongeren bereiken die te maken hebben met discriminatie, in het bijzonder wanneer zij op zoek zijn naar een baan. Door samen te werken met MTV bereiken we dit jongere publiek en wij verheugen ons op het zien van de inzendingen!"

De wedstrijd zal vanavond op TV gelanceerd worden in een spotje, dat de kijkers informeert over de wedstrijd. Deze 30-seconden durende spot zal de komende drie weken op het hele netwerk van MTV vertoond worden. De prijs is een rondreis door Berlijn, Barcelona en Riga. Een selectie van de beste foto's zal volgend jaar, als deel van een nieuwe reclame over het bestrijden van discriminatie in Europa, worden getoond.

Het spotje begint met een serie close ups van camera's in allerlei vormen, maten en stijlen die vergezeld worden door een soundtrack van het geluid van klikkende camera's. Dit wordt gevolgd door beelden van verschillende mensen die foto's nemen met de camera's. Deze mensen vertegenwoordigen MTV's diverse publiek. Een voiceover nodigt kijkers uit om foto's in te sturen en de website van de wedstrijd te bezoeken.

"MTV heeft een lange geschiedenis in het benadrukken van kwesties die van belang zijn voor jongeren, dus we zijn verheugd te mogen samenwerken met de EU om aandacht te krijgen voor het belang van diversiteit, zegt Cristian Jofre, Senior Creative Vice-President bij MTV International Networks.

De sluitingsdatum voor inzendingen is 31 januari 2006. Inzendingen kunnen worden geplaatst op mtv.co.uk/eudiversity, mtv.tv/eudiversity, mtve.com/eudiversity, mtv.es/eudiversity, mtv.it/eudiversity, mtv.fr/eudiversity, mtv.de/eudiversity, mtv.nl/eudiversity, mtv.pl/eudiversity, mtv.pt/eudiversity.

Voor meer informatie en foto's, bezoek www.stop-discrimination.info of neem contact op met:

Michelle Adair
Tel.: +49 (0) 30 65 000-348
m.adair@media-consulta.com

"Verschil moet er zijn. Discriminatie niet."
Het Directoraat-generaal voor Werkgelegenheid, Sociale Aangelegenheden en Gelijke Behandeling van de Europese Commissie houdt een vijfjarige pan-Europese campagne om discriminatie tegen te gaan op grond van ras, etnische afkomst, religie of geloof, leeftijd, invaliditeit en seksuele voorkeur. Het doel van deze campagne, getiteld "Verschil moet er zijn. Discriminatie niet.", is de Europese burgers te informeren over hun rechten die zijn vastgelegd in de antidiscriminatiewetgeving van de EU, en de voordelen van diversiteit op het werk te promoten. Voor meer informatie over deze campagne kunt u kijken op www.stop-discrimination.info

Over MTV International Networks
MTV International Networks omvat de eerste multimedia entertainmentmerken MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Paramount Comedy, Game One and FLUX, bekeken door 429,1 miljoen huishoudens in 169 landen en 22 talen via 109 lokaal geprogrammeerde en opererende TV-kanalen en 94 websites. De diverse holdings van het bedrijf omvatten ook belangen in televisiesyndicaatvorming, digitale media, publicaties, home video, radio, geregistreerde muziek, licenties, verkoop en twee filmdivisies, MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een onderdeel van Viacom International Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).

---- --