MCC start ivolution, een marketing supportprogramma voor zowel eindgebruikers als het verkoopkanaal

Samenwerking met KPN, i-mate, TomTom, Microsoft, HP, T-Mobile, Motorola, Tele Atlas om kennis bij verkopers en gebruikers te vergroten

Naarden, 14 november 2005 - Mobile Communication Company (MCC) heeft in samenwerking met KPN, i-mate, TomTom, Microsoft, HP, T-Mobile, Motorola en Tele Atlas een programma in het leven geroepen dat zich richt op het vergroten van kennis over op Windows Mobile gebaseerde smartphones, PDA's met telefoonfunctionaliteit en navigatieoplossingen van TomTom en Tele Atlas. Het programma is gericht op zowel eindgebruikers als op het verkoopkanaal. MCC is de initiator en organisator van het samenwerkingsverband. Het ivolution-programma wordt mede mogelijk gemaakt door alle deelnemende partijen.

De afgelopen tijd hebben vele leveranciers allerlei nieuwe producten gelanceerd die zijn gebaseerd op Windows Mobile. De verwachtingen van de leveranciers ten aanzien van deze nieuwe productcategorie zijn hooggespannen, maar ook analisten verwachten dat smartphones een verkoopsucces zullen worden. Toch hebben nog diverse eindgebruikers het vooroordeel dat smartphones en op Windows Mobile gebaseerde mobiele apparatuur lastig in het gebruik zijn en verborgen kosten hebben. Tegelijk zijn er ook applicaties die heel goed van deze apparatuur gebruik maken, zoals de navigatiesoftware van TomTom. Bovengenoemde bedrijven willen met hun programma de kennis bij het verkoopkanaal over deze nieuwe producten bevorderen, zodat ze beschikken over de juiste verkoopargumenten. Maar ook de gebruikers van deze apparatuur krijgen ondersteuning.

Als onderdeel van het ivolution-programma is nu via het web pre- en aftersales support beschikbaar met speciale pagina's voor het retailkanaal en voor eindgebruikers. Deze website (http://www.smartphonesworld.nl) is ontwikkeld door MCC, in samenwerking met Pocketinfo, het bedrijf achter de www.pocketinfo.nl portal die informatie geeft over onder meer Pocket PC's, Smartphones en persoonlijke navigatie.

Het programma beoogt 1000 verkoopmedewerkers van ruim 400 winkels te trainen, onder andere met behulp van e-learning tools die op de website beschikbaar zijn. Ook zal er allerhande informatiemateriaal beschikbaar komen, alsook marketingmateriaal zoals folders en posters. Voor eindgebruikers komt er een speciaal magazine met gedetailleerde achtergrondinformatie over smartphones, 'connected' apparatuur, navigatiesoftware en oplossingen van telecommunicatiebedrijven. Op de website kunnen gebruikers allerlei praktische informatie vinden, bijvoorbeeld over het installeren van een GPS-ontvanger. Ook zijn er handleidingen, gratis beltonen en productinformatie te vinden en is er een downloadpagina voor games en software.

Mobile Communication Company (MCC)
MCC Nederland, biedt resellers en dealers op het gebied van telecommunicatie en informatietechnologie complete oplossingen voor mobiele professionals, die behalve hardware en software ook aanvullende diensten, zoals trainingen, omvatten. MCC (Mobile Communication Company) te Naarden is de grootste onafhankelijke distributeur van telecommunicatiehardware, mobiele oplossingen en abonnementen in Nederland. Tot het productaanbod van MCC behoren ondermeer mobiele telefoons, Smartphones, digitale camera's, dect-apparatuur en PDA's, inclusief connectivity-, synchronisatie- en navigatieoplossingen van vooraanstaande leveranciers. MCC heeft vestigingen in Naarden en heeft tevens een vestiging in België en Spanje.

Contactinformatie:
Monogram Communication Strategies (MCS), Perlita Fränkel, 023-5628208, perlitaf@monogram.nl of
Pocketinfo, Wouter Neyndorff, +31(0)630549525, wouter@pocketinfo.nl