Provincie Utrecht

Provincie Utrecht start publiekscampagne

8-11-2005 -

De provincie Utrecht start haar publiekscampagne met het onderwerp amateurkunst. Op 16 en 19 november zal in diverse regionale kranten en huis-aan-huiskranten een advertentie staan waarin de provincie Utrecht oproept om amateurkunstenaars aan te melden voor een nieuwe cultuurprijs: `De kei van Utrecht'. Tot april 2006 zal de publiekscampagne onder andere aandacht besteden aan het onderwerp wonen en het gebiedsgerichte programma "Hart van de Heuvelrug", met de vliegbasis Soesterberg als belangrijk project.

Met de publiekscampagne informeert de provincie inwoners over belangrijke lopende projecten die het wonen, werken of recreëren van inwoners rechtstreeks raken. De publiekscampagne heeft als titel `Kiezen voor een mooier Utrecht' gekregen. Hiermee wil de provincie uitdrukken dat inwoners een actieve rol kunnen spelen bij het ontwikkelen van plannen en dat de inspanningen van de provincie en de participatie van inwoners een doel heeft, namelijk een nog mooiere provincie Utrecht. De publiekscampagne loopt tot eind 2007 en heeft elk jaar een budget van EUR 385.000,-. Met de campagne wil de provincie ook duidelijk gaan maken dat er bij de provinciale verkiezingen in het voorjaar van 2007 iets te kiezen valt. De provincie maakt in de publiekscampagne gebruik van huis-aan-huisbladen, regionale dagbladen, de regionale omroep RTV Utrecht en de website www.provincie-utrecht.nl.

De effecten van de publiekscampagne worden gevolgd met onderzoek. In juni 2005 is daarvoor al onderzoek gedaan naar de huidige kennis van en waardering voor het werk van de provincie Utrecht. Vervolgonderzoek moet uitwijzen of de campagne bijdraagt aan een grotere zichtbaarheid van en waardering voor het provinciale werk.

Meer informatie: , telefoon 030 258 2317 of 06 183 00 539

Laatst gewijzigd op 14-11-2005. Paginabeheer: Website