Kaj Storbacka Hoogleraar Account en Sales Management aan Nyenrode
- PERSBERICHT - Breukelen, 11 november 2005 Prof. dr. Kaj Storbacka is
benoemd tot Hoogleraar Account en Sales Management aan de Nyenrode
Business Universiteit. De leerstoel van Storbacka is ondergebracht bij
het Center for Supply Chain Management en wordt ondersteund door de
Sales Management Association (SMA).
Prof. dr. Ed Peelen, directeur van het center: Nyenrode heeft de
laatste jaren veel aandacht geschonken aan Account en Sales
Management. Wij denken dat dit vakgebied in de komende jaren voor
enorme uitdagingen en een geweldige inhaalslag staat. Sales is een
zaak voor de boardroom geworden: de strategie van de belangrijkste
klanten bepaalt in hoge mate de strategie van de onderneming. Het
binnenhalen of verliezen van grote klanten heeft steeds vaker een
enorme impact op bijvoorbeeld het verloop van de beurskoers. De tijd
dat sales kon volstaan met het krachtig communiceren van het aanbod is
ten einde.
Aan de Nyenrode Business Universiteit richt een groep professionals en
academici zich op dit onderwerp; diverse onderzoeken zijn gestart.
Samen met Faust Mertens van By Objectives is een Sales Leadership
Masterclass ontwikkeld. Deze opleiding is speciaal bedoeld voor sales
professionals die verantwoordelijk zijn voor de meest strategische
relaties van een organisatie. Professor Storbacka, Fin van origine en
een internationale autoriteit, gaat zich binnen dit team richten op
het ontwikkelen van klantgerichte business modellen. Themas waar
Storbacka zich mee bezighoudt zijn onder andere het managen van key
accounts, het managen van complexe sales trajecten en het management
van cross functionele account teams. Peelen: Deze leerstoel geeft ons
onderwijs en onderzoek kortom een krachtige impuls.
Over de SMA-leerstoel
De leerstoel wordt ondersteund door de Sales Management Association
(SMA). Doel van de SMA is om het Account en Sales Management verder te
professionaliseren en het vak beter op de kaart te zetten. De missie
van de SMA-leerstoel is een bijdrage te leveren aan de academische
wereld en het bedrijfsleven. Het wil onderzoek en scholing op het
vakgebied sales bevorderen, zodat bedrijven hun doelen op het gebied
van account en sales management (oftewel verkoop en relatiebeheer)
beter en sneller kunnen bereiken.
Over Kaj Storbacka
Kaj Storbacka (leeftijd) studeerde bedrijfskunde aan de Swedish School
of Economics and Business Administration, waar hij in 1994 ook
promoveerde. Hij is er tevens gastdocent. Storbacka is lid van de
Board of Directors van de Strategic Account Management Association in
Chicago.
Over Nyenrode
De Nyenrode Business Universiteit is in 1946 opgericht om mensen met
talent en ambitie voor te bereiden op een taak als ondernemende
manager in iedere denkbare omgeving. De universiteit biedt onder meer
masteropleidingen aan op het gebied van bedrijfskunde, rechten en
accountancy. Nyenrode wil het (internationale) bedrijfsleven verrijken
met innovatieve en ondernemende mensen en ideeën.
- EINDE BERICHT -
---
Noot voor de redactie (
Universiteit Nyenrode