Ingezonden persbericht


Persinformatie

British airways investeert in business class

British Airways heeft aangekondigd 100 miljoen pond te investeren in een grote herziening van haar business class op de lange afstandsvluchten, Club World. Hiermee moet de klasse volgens CEO Willie Walsh tot de top van de markt blijven behoren. De aanpassingen worden doorgevoerd vanaf medio 2006.

De kostbare investering borduurt voort op het succes van het huidige Club World bed - het eerste volledig platte business class bed in de markt - en zal een nieuwe standaard neerzetten voor de business class passagier. Bij de opknapbeurt worden alle aspecten van de reis meegenomen, zowel op de grond als in de lucht. Bovendien zal het in-flight entertainment systeem in alle vier de klassen worden geüpgrade, eveneens vanaf de zomer van 2006. Martin George, commercieel directeur bij British Airways: "British Airways liep voorop in de markt toen we als eerste een volledig plat bed introduceerde in onze business class in 2000. Deze vooruitstrevende positie willen we behouden om onze plaats als marktleider in deze concurrerende markt te behouden en onze reizigers de beste business class te kunnen blijven bieden."

CEO Willie Walsh voegt hier aan toe: "Dit is de eerste grote investering in onze producten sinds vijf jaar, na het succes dat we geboekt hebben met het reduceren van kosten."



Ingezonden persbericht