Blauw New Media


---

BlauwNL: het nieuwe online access panel van Blauw Research Rotterdam , 17 november 2005
Ruim zes jaar geleden stond Blauw Research aan de wieg van Opinieland.nl en vormde dat de start van online panelonderzoek voor het bureau. Onlangs heeft Blauw Research een nieuw online panel geïntroduceerd. Onder de naam BlauwNL (www.blauwnl.nl) worden nieuwe panels gebouwd voor verschillende onderzoeksdoeleinden van Blauw Research. Opinieland.nl is inmiddels opgegaan in de voormalige dochter maatschappij Bloomerce.
Vanwege de marktontwikkelingen en toekomstplannen van Blauw is besloten om wederom een eigen panel op te gaan bouwen én beheren. Met BlauwNL worden meerdere mogelijkheden benut. Zo kunnen koppelingen gemaakt worden met verschillende data-stromen bij klanten, kunnen meerdere profielen verzameld worden van de respondenten en is er meer ruimte om zelf (in opdracht van de klanten) speciality- en klantenpanels te ontwikkelen. Het onderzoeksmodel BreinStijlen speelt hierin mede een rol vanwege de segmentatiemogelijkheden. Het Blauw Panel onderscheidt zich doordat panelleden aan veel verschillende soorten onderzoeken mee kunnen doen: je kunt meedoen aan online vragenlijsten en je kunt deelnemen aan kwalitatief onderzoek via online discussie boards. Bovendien maken deelnemers kans op verschillende prijzen en steunen ze, iedere keer dat ze meedoen, een goed doel.

Meer over BreinStijlen
Recente inzichten in het functioneren van ons brein (Ned Herrmann et al) betekenen een revolutie binnen de psychologie; en dus ook binnen het daarvan afgeleide consumentengedrag. Met als gevolg: nieuwe inzichten èn handvatten voor de marketing. En vooral dat laatste is uniek ten opzichte van de meeste segmentatie modellen (gebaseerd op lifestyle, normen&waarden, mentaliteit en/of psychografie). BreinStijlen is zowel een alternatief voor, als een aanvulling op, andere segmentaties waarvan de waarde zeker bestaat maar vaak niet verder gaat dan een eenduidig zicht op de markt door de gehele organisatie. Per BreinStijl is er een blauwdruk met concrete handvatten voor alle facetten van marktbenadering. Voor meer informatie over BreinStijlen kunt u terecht op onze website (onder Methoden & Instrumenten) of contact opnemen met Bram Jonkheer (0104000900).

Meer over Bloomerce opinieland.nl
SSI/ Bloomerce is leidend in Europa op het gebied van online datacollectie. SSI/ Bloomerce faciliteert marktonderzoekers door betrouwbare onderzoeksdata te leveren waarbij gebruik wordt gemaakt van in eigen beheer ontwikkelde online panels. SSI/Bloomerce beschikt over ruim 1 miljoen panelleden in Europa en 3,5 miljoen panelleden wereldwijd. De panels worden alleen gebruikt ten behoeve van onderzoek en groeien dagelijks. Door een sterke focus op kwaliteit en gedegen kennis van marktonderzoek weet SSI/Bloomerce goed aan te sluiten op de behoeftes van de marktonderzoekindustrie. Sinds 1 januari 2005 is Bloomerce onderdeel van Survey Sampling International (SSI). www.bloomerce.com.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Wout van der Wijk;
+31 10 4000 912; Blauw Research BV

Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland met circa 70 medewerkers en een omzet van 7 mln. Ze ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen. Blauw Research heeft vier kerncompetenties: Business Performance, Marketing & Market Intelligence, Corporate Communications en Beleid in de publieke sector.