AutoRai

Jaguar opnieuw beste in J.D. Power onderzoek

(11/18/2005)
Jaguar staat voor het tweede achtereenvolgende jaar op de eerste plaats in het meest recente onderzoek naar verkooptevredenheid dat J.D. Power heeft verricht onder Amerikaanse autokopers. Nadat de toppositie vorig jaar nog moest worden gedeeld, voert Jaguar de ranglijst dit jaar alleen aan.
Als sterke punten kwamen bij Jaguar vooral de vakkennis van verkoopmedewerkers naar voren, alsmede de administratieve en financiële afhandeling van een nieuw verkochte auto.

âDat we voor het tweede achtereenvolgende jaar de eerste plaats behalen is een waardering voor de uitstekende service van al onze dealersâ, aldus Mike O'Driscoll, president Aston Martin Jaguar Land Rover Noord-Amerika. âDit resultaat is een beloning voor ons voortdurende streven kwaliteit aan onze klanten te leveren bij de aanschaf en aflevering. Onze dealers zorgen ervoor dat het aanschafproces van een Jaguar even plezierig is als het rijden in een Jaguar.â

Het SSI-onderzoek (Sales Satisfaction Index) van J.D. Power is gebaseerd op de antwoorden van ruim 37.000 klanten die in mei 2005 een nieuwe auto kochten en meet de kwaliteit van de dienstverlening tijdens het koopproces.

Het resultaat van Jaguar in dit meest recente onderzoek is een vervolg op continue verbetering in andere recente onderzoeken van J.D. Power & Associates. Zo steeg Jaguar in het kwaliteitsonderzoek 2005 naar de tweede plaats en handhaafde Jaguar zijn positie als hoogst geklasseerde Europese autofabrikant op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid van de producten.

Vanaf het moment dat Jaguar in 1922 begon met de productie van motorfietsen met zijspan, is Jaguar uitgegroeid tot een van âs werelds grootste fabrikanten van luxueuze Saloons en sportautoâs. Jaguar behoort tot de sterkste merknamen ter wereld. De filosofie van het bedrijf is eenvoudig: mooie, snelle autoâs produceren die over de gehele wereld gewild zijn. Jaguar produceert in twee fabrieken in Groot-Brittannië.