Jaguar opnieuw beste in J.D. Power onderzoek
(11/18/2005)
Jaguar staat voor het tweede achtereenvolgende jaar op de eerste
plaats in het meest recente onderzoek naar verkooptevredenheid dat
J.D. Power heeft verricht onder Amerikaanse autokopers. Nadat de
toppositie vorig jaar nog moest worden gedeeld, voert Jaguar de
ranglijst dit jaar alleen aan.
Als sterke punten kwamen bij Jaguar vooral de vakkennis van
verkoopmedewerkers naar voren, alsmede de administratieve en
financiële afhandeling van een nieuw verkochte auto.
âDat we voor het tweede achtereenvolgende jaar de eerste plaats
behalen is een waardering voor de uitstekende service van al onze
dealersâ, aldus Mike O'Driscoll, president Aston Martin Jaguar Land
Rover Noord-Amerika. âDit resultaat is een beloning voor ons
voortdurende streven kwaliteit aan onze klanten te leveren bij de
aanschaf en aflevering. Onze dealers zorgen ervoor dat het
aanschafproces van een Jaguar even plezierig is als het rijden in een
Jaguar.â
Het SSI-onderzoek (Sales Satisfaction Index) van J.D. Power is
gebaseerd op de antwoorden van ruim 37.000 klanten die in mei 2005 een
nieuwe auto kochten en meet de kwaliteit van de dienstverlening
tijdens het koopproces.
Het resultaat van Jaguar in dit meest recente onderzoek is een vervolg
op continue verbetering in andere recente onderzoeken van J.D. Power &
Associates. Zo steeg Jaguar in het kwaliteitsonderzoek 2005 naar de
tweede plaats en handhaafde Jaguar zijn positie als hoogst
geklasseerde Europese autofabrikant op het gebied van kwaliteit en
betrouwbaarheid van de producten.
Vanaf het moment dat Jaguar in 1922 begon met de productie van
motorfietsen met zijspan, is Jaguar uitgegroeid tot een van âs werelds
grootste fabrikanten van luxueuze Saloons en sportautoâs. Jaguar
behoort tot de sterkste merknamen ter wereld. De filosofie van het
bedrijf is eenvoudig: mooie, snelle autoâs produceren die over de
gehele wereld gewild zijn. Jaguar produceert in twee fabrieken in
Groot-Brittannië.
AutoRai