Zorgverzekeraars nemen ongerustheid weg
Hans Wiegel, voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland (ZN), en
presentatrice Sylvana Simons maken de consument in een tv-spot
duidelijk dat hij zich niet ongerust hoeft te maken over de nieuwe
basisverzekering. De campagne is een initiatief van de gezamenlijke
zorgverzekeraars.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat veel verzekerden niet weten of en
hoe zij volgend jaar verzekerd zijn. Om die ongerustheid weg te nemen,
besloot ZN een grote campagne te starten. Doel is iedereen duidelijk
te maken dat alle zorgverzekeraars vóór 16 december een passend aanbod
zullen doen aan hun verzekerden, dat zoveel mogelijk overeenkomt met
hun huidige verzekeringspakket. Wiegel en Simons benadrukken dat
iedereen met dit aanbod automatisch is verzekerd voor de nieuwe
zorgverzekering, zonder dat de verzekerde daar zelf iets voor hoeft te
doen. ZN wil met de campagne een soepele overgang naar het nieuwe
zorgverzekeringsstelsel waarborgen.
Naast de tv-spot bestaat de campagne uit een radiocommercial en worden
er advertenties in huis-aan-huisbladen geplaatst. De campagne loopt
tot medio december.
Verzekerd!, november 2005
Verbond van Verzekeraars