KPN NV

|                                                      |Datum                   |
|                                                      |17 november 2005        |
|KPN breidt distributie kanaal uit door                |                        |
|overname uit faillissement van Kral                   |                        |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |053p                    |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
KPN heeft met de curatoren overeenstemming bereikt over de overname van belangrijke activa van de failliete fotoketen Kral. KPN neemt de voorraad, inventaris en huurrechten van de Kral winkels over voor enkele miljoenen euro's. De overname past in het voornemen van KPN om de eigen distributie verder uit te bouwen. Door deze transactie wordt de distributiekracht van KPN op een zeer snelle en effectieve manier vergroot met ongeveer 60 winkels tot ruim 160 winkels.

KPN is van plan een geselecteerd aantal winkels om te bouwen naar gecombineerde media-, telefonie- en internetwinkels. De convergentie van beeld, geluid en communicatie biedt veel nieuwe mogelijkheden voor de consument. Uit recente GfK cijfers blijkt dat meer dan de helft van de verkochte mobiele telefoons al een MP3-speler bevat. Tevens is bijna tweederde van de mobiele telefoons voorzien van een (foto-) camera. Beeld neemt dus een steeds belangrijkere plaats in binnen communicatie. Beeldbellen heeft de toekomst op het vaste net, het mobiele net en via internet. Een traditioneel winkelaanbod van alleen foto of telefonie is voor de consument niet meer voldoende. Vandaar de strategie van KPN om deze winkelformule in de Nederlandse markt te introduceren.

De winkels gaan voor 1 december open onder de bestaande naam met het huidige assortiment. In de maanden daarna worden de winkels omgebouwd en zal de nieuwe strategie steeds duidelijker zichtbaar worden.


Noot voor de redactie (