Ingezonden persbericht


Vrijdag 18 november 2005

Samenwerking Lactalis en Friesland Foods Cheese in Duitsland

De buitendiensten van Friesland Foods Cheese en Lactalis in Duitsland worden vanaf januari 2006 samengevoegd. Door de samenwerking kunnen intensiever en op een hoger niveau de kaasafdelingen van supermarkten geadviseerd worden. Doel is de kaasassortimenten van beide ondernemingen nog beter aan de Duitse consument te presenteren.
Friesland Foods Cheese is gespecialiseerd in Nederlandse kazen onder het merk Frico. Lactalis verkoopt Franse zachte kazen als Roquefort, P tit Basque en Corsu Vecchio. Zowel de kazen van Friesland Foods Cheese als die van Lactalis maken een belangrijk deel uit van het kaasassortiment dat in Duitsland wordt verkocht. De buitendienstactiviteiten van Friesland Foods Cheese in Duitsland hebben geleid tot een leidinggevende positie van Friesland Foods in het kaasbedieningsgedeelte van supermarkten. Door de integratie van de buitendienstactiviteiten met die van Lactalis kan nog intensiever contact onderhouden worden met de afnemers. Ook kunnen productpresentaties en promoties beter op elkaar afgestemd worden. De verkopen blijven door Friesland Foods Cheese Deutschland en Lactalis Deutschland afzonderlijk plaatsvinden.
Royal Friesland Foods is een multinationale onderneming die zich richt op het winstgevend ontwikkelen, produceren en verkopen van een breed assortiment zuivelproducten en vruchtendranken onder merk voor consumenten, professionele gebruikers en industriële afnemers. Met name in West- en Centraal Europa, West-Afrika en Zuidoost-Azië is Friesland Foods sterk op de zuivelmarkt vertegenwoordigd. De omzet bedraagt 4,4 miljard euro. In totaal zijn 17.500 medewerkers in dienst waarvan 12.000 buiten Nederland. De belangrijkste merken zijn Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Milli, NoyNoy, Peak, Bonnet, Rainbow, Completa, Debic, Frico, Friso, Pöttyös, Dots, Kievit, Appelsientje, Chocomel, Cécémel, CoolBest, DubbelFrisss, Extran en Fristi.