Ingezonden persbericht
Vrijdag 18 november 2005
Samenwerking Lactalis en Friesland Foods Cheese in Duitsland
De buitendiensten van Friesland Foods Cheese en Lactalis in Duitsland
worden vanaf januari 2006 samengevoegd. Door de samenwerking
kunnen intensiever en op een hoger niveau de kaasafdelingen van
supermarkten geadviseerd worden. Doel is de kaasassortimenten van
beide ondernemingen nog beter aan de Duitse consument te
presenteren.
Friesland Foods Cheese is gespecialiseerd in Nederlandse kazen onder het
merk Frico. Lactalis verkoopt Franse zachte kazen als Roquefort, P tit Basque
en Corsu Vecchio. Zowel de kazen van Friesland Foods Cheese als die van
Lactalis maken een belangrijk deel uit van het kaasassortiment dat in
Duitsland wordt verkocht. De buitendienstactiviteiten van Friesland Foods
Cheese in Duitsland hebben geleid tot een leidinggevende positie van
Friesland Foods in het kaasbedieningsgedeelte van supermarkten. Door de
integratie van de buitendienstactiviteiten met die van Lactalis kan nog
intensiever contact onderhouden worden met de afnemers. Ook kunnen
productpresentaties en promoties beter op elkaar afgestemd worden.
De verkopen blijven door Friesland Foods Cheese Deutschland en Lactalis
Deutschland afzonderlijk plaatsvinden.
Royal Friesland Foods is een multinationale onderneming die zich richt op het winstgevend ontwikkelen, produceren en verkopen van
een breed assortiment zuivelproducten en vruchtendranken onder merk voor consumenten, professionele gebruikers en industriële
afnemers. Met name in West- en Centraal Europa, West-Afrika en Zuidoost-Azië is Friesland Foods sterk op de zuivelmarkt
vertegenwoordigd. De omzet bedraagt 4,4 miljard euro. In totaal zijn 17.500 medewerkers in dienst waarvan 12.000 buiten
Nederland. De belangrijkste merken zijn Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Friesche Vlag, Milli, NoyNoy, Peak, Bonnet, Rainbow,
Completa, Debic, Frico, Friso, Pöttyös, Dots, Kievit, Appelsientje, Chocomel, Cécémel, CoolBest, DubbelFrisss, Extran en Fristi.