TomTom wint NIMA Marketing Jaarprijs 2005

Amsterdam, 18 november 2005

TomTom, leverancier van persoonlijke navigatiesystemen, heeft de NIMA Marketing Jaarprijs 2005 gewonnen. De award werd op donderdag 17 november tijdens het NIMA Societal Event bij Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk uitgereikt aan Alexander Ribbink, marketing eind verantwoordelijke en Chief Operating Officer van TomTom.

Volgens de jury is TomTom een voorbeeldcase van innovatieve marketing en is het bedrijf erin geslaagd om gebruiksvriendelijke navigatiesoftware bereikbaar te maken voor iedereen. Wereldwijde marketingcampagnes en een explosieve groei tillen TomTom in het marktleiderschap. "De toekenning van deze belangrijke marketingaward toont overduidelijk de groeiende rol aan van autonavigatie en het merk 'TomTom', zeker als we zien welke grote merknamen dit jaar waren genomineerd," zegt Stephan van Kruisselberge, Vice-President Marketing EMEA & Global Brand Director bij TomTom. "We zijn natuurlijk bijzonder trots met deze award, omdat hiermee de kracht en de effectiviteit van onze marketingstrategie wordt bekrachtigd door de experts op dit gebied." Bij de beoordeling van de tien genomineerde organisaties heeft de jury o.a. gekeken naar de marktgerichtheid, de effectiviteit en duurzaamheid van het marketingbeleid, innovatie en of de organisatie een voorbeeld is voor andere marketingprofessionals.

Naast TomTom waren dit jaar de volgende organisaties genomineerd voor de NIMA Marketing Jaarprijs:
* Becel pro.activ

* Dirk van den Broek

* Hi

* Jumbo

* LINDA.

* Markplaats

* Postbank

* Route Mobiel

* Suit Supply

NIMA Marketing Jaarprijs
Het NIMA reikt jaarlijks de NIMA Marketing Jaarprijs uit aan de organisatie die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd op marketinggebied. Aan de hand van reacties van leden wordt er jaarlijks een shortlist van ongeveer 10 organisaties samengesteld, waaruit een professionele jury 3 tot 5 organisaties nomineert en uiteindelijk een winnaar kiest. De NIMA Marketing Jaarprijs wordt uitgereikt tijdens het Societal Event, het jaarlijkse galafeest van het NIMA. In 2003 nam Sara Lee/DE met Senseo de prijs in ontvangst en in 2004 heeft HEMA de NIMA Marketing Jaarprijs 2004 gewonnen. TomTom is de winnaar van de prijs in 2005.